Don't forget about me

Chapter seventeen

2014-02-22 // 23:45:00 // Back for you - pågående
CHAPTER SIXTEEN
"Stop!" Skrek jag och höll upp händerna för att skapa avstånd. Han slutade inte gå utan kom bara närmare och närmare med långsamma steg. Snabbt satte jag händerna bakom ryggen för att hitta något att hålla upp mot honom och öka avståndet mellan oss med. Niall tog ett steg närmare och var nu bara en meter ifrån mig. Tårarna brände i mina ögonlock men jag tänkte inte lugna ner mig eller förlåta honom. Jag visste vad jag sett, den jäveln. Hur fan kunde han göra såhär mot mig? Jag tog tag i första bästa föremål vilket visade sig vara en guldig fotoram och kastade snabbt och hårt mot honom innan jag greppade tag om väskan som fallit ner på marken och kastade mig ut i hallen för att snabbt komma till hissen och bort från honom. Aldrig skulle jag förlåta honom. Aldrig. 
  
 
  
Elenours perspektiv
- samtidigt i en annan del av London
 
Claires ögon är som limmade på tv-skärmen när dagens avsnitt av vad Erica kallar Bolibompa håller på och sändas framför oss. Egentligen är det små snuttar av olika småbarnsserier med en programledare men jag måste erkänna, efter ett års tittande fäster man sig ganska mycket till programmet och de alltid lika glada programledarna. Jag hör hur Louis donar ute i köket och sjunker ännu längre ner i soffan och börjar stryka Claire som har sitt huvud på min mages hår. Hennes andning blir tyngre och tyngre och när programmet tar slut tio minuter senare klockan 18.30 sover hon nästan på mig. Jag lyfte upp min vackra lilla tvååriga dotter i min famn och bär upp henne för trappan upp till hennes stökiga rum som är fyllt med leksaker. Flera gånger är jag påväg att snubbla över olika leksaker när jag ska ta mig till hennes säng på andra sidan rummet. Jag sätter ner henne på sängen och skakar henne lite lätt så hon inte ska kunna somna helt innan jag har hunnit hjälpa henne att sätta på hennes pyjamas och borsta hennes små och få mjölktänder. Snabbt drar jag av henne den rosa tröjan och sätter på hennes vita tröja med en hund på magen som Erica och Niall köpte till henne i tvåårs-present med röda pyjamasbyxor till. Det blev snabbt hennes favoritpyjamas bara för att hon från första stund som hon träffade Erica som dagsgammal bebis blev helt förälskad i henne och det gick snabbt att säga att känslorna var besvarade. När Claire blev större och lärde sig både gå och så småningom prata blev både Niall, jag och Louis avundsjuka på Erica och Claires band till varandra. Jag skakar roat på huvudet åt mig själv, med alla mina bebishomoner hade jag flera gånger argt tänkt att jag skulle förbjuda Erica från att träffa Claire men idag är jag så glad att jag inte gjort det eftersom jag aldrig kunnat drömma om en bättre vän och barnpassningsflicka. Och jag har lärt mig att det inte finns någon som kan komma emellan en älskandes mamma och dotters band. Snabbt bär jag Claire till hennes badrum, ja min tvååring har ett eget badrum men hon ska bo i det rummet så länge hon bor hemma så då får hon bli bortskämd med ett eget badrum nu i början av sitt liv, och tar lite tuggummismakande tandkräm på hennes gula minitandborste med Bamse på, också en gåva från Erica. Bamse är en liten börn som äter dunderhonung och blir stark och som är som kändast i Sverige. Claire älskar att sitta i Ericas knä när Erica översätter de svenska texterna till engelska och titta på bilderna av den söta björnen och hans kompisar sköldpaddan Skalman och den lilla, rädda kaninen Lilleskutt. 
 
Jag bär tillbaka Claire till hennes säng och bäddar ner henne i de rosa disneyprisesslakanen. Snabbt stoppar jag in nappen i hennes mun och hennes gosedjurshund under hennes arm och några sekunder senare sover hon med djupa andetag. Jag sitter där på golvet och ser leendes på min lilla brunhåriga ängel och tänker på hur otroligt lyckat mitt liv är och hur fantastiskt tacksam jag är över att ha en så fantastisk man, ljuvlig dotter och underbara vänner. 
 
Helt plötsligt sprider sig att högt ljud genom rummet och Claire vrider på sig och gnäller i sömnen, i panik fiskar jag upp min mobil ur fickan och trycker bort samtalet innan jag inte ens hinner se vem det är som ringer mig denna fredagkväll. När jag ser att Claire är helt tillbaka i drömmarnas värld tar jag fram och sätter på barnmonitorn och ställer den på det lilla bordet bredvid hennes lilla barnsäng. Snabbt går jag in i Louis och mitt rum som ligger mitt emot Claires och åter igen ringer min mobil men nu vet jag det bara på grund av viberationen mot mitt ben. Jag tar upp mobilen och ser att det åter igen är Josefine som ringer men jag klickar bort hennes samtal igen och sätter mobilen på laddning och plockar upp babymonitorn från mitt nattduksbord och sätter igång den innan jag går ner för trappan för att hjälpa Louis plocka undan det sista av disken fter kvällsmaten. 
 
Det visar sig att jag inte alls behöver hjälpa honom för när jag kommer ner till vardagsrummet och ska fortsätta vidare in i köket sitter han där i soffan men en skål glass i händerna och det står en till på bordet samt en stor skål med massa olika godissorter. Jag ler stort mot honom och sjunker ner i soffan och tar min glasskål och kryper upp till hans sida och kurar ner mig i hans famn. Louis lägger sin ena arm om mig och plockar fram vår iPad med den andra. 
"I thought we could watch a movie?" Säger han och vickar lite på handleden så iPaden vinklas runt. Jag nickar snabbt och tittar ner på iPaden när han låser upp den. Vi bestämmer oss snabbt för delivery man som är Louis favoritfilm och han kopplar upp den på vår stora tv med hjälp av apple tv:en. Filmen är som alltid bra och när jag sitter där och ser hur lycklig han blir ju fler av sina barn han lär känna och mumsar på godis med Louis vid min sida kan jag inte låta bli att känna längtan efter ännu ett barn, ett litet barn skapat av mig och honom som ligger i min famn och tittar upp på mig på sättet bara en nyfödda barn kan när de binder sin kärlek till deras föräldrar ansikten. Såfort jag tänkt tanken lämnar den inte mitt huvud och genom hela filmen kan jag inte tänka på något annat än att jag vill ha ett till barn. När eftertexterna börjar rulla sätter jag mig upp och viker in det vänstra benet under det högra när jag vänder mig mot Louis som sitter nedsjunken i soffan med godisskålen placerad på hans mage och ett nöjt leende på hans läppar. Jag lutar mig fram och kysser honom lätt på läpparna för att få hans uppmärksamhet riktad mot mig, det funkar och hans blick lämnar tv:en och fokuserar på mig. 
 
När jag ville skaffa vårt första barn hade vi pratat om det och jag började lämna massa pikar men eftersom Lou inte är bra på att plocka upp sånna har jag lärt mig att det är enklast och bäst att bara vara rättfram.
"Lou, I've done some thinking" mm typ en timme El tänkte jag sarkastsikt i mitt huvud och fortsätter "and I really want to have another child" avslutar jag snabbt och håller hans blick stadig i min. Han ser först förvånad ut i några sekunder innan hans mun spricker upp i ett stort leende och innan jag vet ordet av ligger han över mig på soffan och jag är nedtryckt i den. Han kysser mig på halsen och börjar göra sin väg upp mot min mun och mellan varje kyss säger han ett ord.
"I" kyss "think" kyss "that" kyss "is" kyss "a" kyss "brilliant" kyss "idea" och så kysste han mig på läpparna snabbt innan han drog sig tillbaka och såg djupt in i mina ögon och hur cheesy det än låter, ända in i min själ. Han kysste mig igen hungrigare och mer passionerat och jag besvarade kyssen med lika mycket om inte mer passion. Han drog sig en liten bit tillbaka igen och såg på mig med busig blick 
"I would lie if I said I didn't look forward to the babymaking as well" och jag skrattade högt åt honom. Hans kropp försvann från min och någon sekund senare drog han upp mig så min kropp koliderades in i hans och han läppar sökte sig mot mina. Han lyfte upp mig och började bära upp mig för trappan mot vårt sovrum. Gud denna mannen kastade inte bort dyrbar tid.
 
Zayns perspektiv
 
Jag knäpper knapparna på den nya skjortan jag precis satt på mig men knäpper snabbt pp knapparna för att sätta på mig den svarta skjortan som jag tänkte ha från början, detta är den rätta, nu blir det bra. jag studerar mig själv i spegeln. Svart skjorta, svart skinnjacka, blå jeans, svarta läderskor och håret stylat upp i en quiff och skägget precis i rätt längd, lite längre än stubb men absolut inget gubbskägg som händer centimeter nedanför hakan. Jag går ut ur huset och låser dörren och känenr sedan efter i fickorna så mobil och plånbok är med. Självklart har jag glömt mobilen så jag får snabbt låsa upp dörren, springa igenom huset och hämta den  mitt sovrum för att sedan springa tillbaka till dörren och låsa den och skynda mig ut på gatan för at vinka in en taxi, herregud jag kan inte vara sen nu. Snabbt rabblar jag upp namn på resturangen samt adress till chaufören och när han kör iväg låter jag mig själv att slappna av, litegrann. Jag är påväg till en resturang för att gå på en blinddate med en tjej som heter Charlotte som Erica fixade ihop mig med någon vecka före olyckan, det var tänkt att vi skulle gå på dejten någon dag efter att vi haft vår sista konsert i augusti men eftersom olyckan inträffade då så har vi varit tvungen att omplanera det hela och först nu kan vi båda, och jag måste ju tyvärr medge att jag ställt in några gånger de senaste veckorna. Nu, är det dags, annars är jag en totalt himla duche och det vill jag inte bli klassad som, för det är jag inte, jag är ingen duche. 
 
Det är bara det att efter jag kom på Perrie, min egna fästmö, med en annan man i vår säng, i vårt hus, har jag haft det riktigt riktigt svårt att som många säger 'put my heart on the line' igen och våga öppna mig för kärleken. Visst startade Perries och mitt förhållande som ett PR-trick för att ge hennes tjejband en knuff i rätt riktning men sedan utvecklades det till att bli så mycket mer än så. När jag friade till henne var det med inget än äkta kärlek och jag trodde verkligen att hon kände likadant. MEN så kommer jag hem en dag tidigare fån touren och hittar henne i säng men hennes tydligen, fem månader gammla pojkvän. Gissa om jag blev både arg och besviken och sårad och framför allt hjärtkrossad. För att vara helt ärlig har jag förträngt nästan allt som hände veckan efter något jag kommer ihåg och är otroligt tacksam över var att killarna och Erica var där vid min sida hela tiden. Speciellt Erica, hon lämnade aldrig min sida om jag behövde henne så fanns hon där. Eftersom hon var, är, min bästa vän kunde jag be henne om vad som helst och eftersom jag bodde hos henne och Niall kom vi varandra närmare än vi någonsin varit förut. Hon söttade mig när jag skulle berätta för min familj, mina vänner och hon fanns också där för att hjälpa till när det var dags att berätta nyheterna för fansen och pressen. 
 
Taxin rullade in framför den välbekanta resturangen och jag gav taxichaufören 20 pund och bad han behålla växeln. Jag gick snabbt in genom dörrarna och såg att jag var tre minuter tidig, bra. Jag gick fram till hovmästaren och sa mitt namn och hon letade bland sina papper, tog två meyer och ledde mig till ett avskilt bord längst in i ena hörnet med ett vänligt leende på läpparna. När jag kom fram till bordet såg jag att där redan satt någon och jag nickade åt hovmästaren som tack så hon lade menyerna på bordet och lämnade oss ifred. Tjejen, eller snare kvinnan, ställde sig upp och vände sig mot mig. Hon var ganska så lång och hade brunt halvlångt hår som jag innan hon vände sig om räckte ner till hennes skuldebland. Hon hade en svart, figursydd klänningen och väldigt mörkt sotade ögon. Hennes läppstift var klart rosa och likså hennes långa naglar som repade mot min hud när vi skakade hand.
"I'm Charlotte" sa hon med brittisk dialekt och jag log vänligt.
"Zayn"
Vi satte oss ner vi bordet och tog upp våra menyer. Jag sneglade upp på henne och studerade hennes ansikte. Hon hade tydliga käkben och tillsammans med hennes lugg fick det hennes ansikte se en aning rektangulärt ut, jag hade aldrig varit ett stort fan av för mycket smink och för svart sotning och plastnaglar men jag sa till mig själv att lugna ner mig en chans, om Erica hade parat, eller i alla fall försökt, så måste hon ha en andeldning till att vi skulle passa ihop. Men när jag satt där kunde jag inte låta bli att jämnföra Erica och Charlotte, på hur de sminkade sig, klädde sig, hade håret, ansiktsform, formen på deras näsor och linjen av deras läppar.
 
Herregud Zayn, vad håller du på med? Tänkte jag argt på mig själv, ta dig samman du är på dejt, du kan inte sitta här och tänka sånna tankar om din bästa väm, som by the way är förlovad till din bror, så nära står jag och Niall varandra. Men de är ju inte förlåvade längre, Erica bröt ju förlovningen någon vecka efter att hon vaknat upp på sjukhuset i ett rum fullt av ansikten hon inte kände igen påpekade en röst i mitt huvud. Sluta utbrast jag åt den, jag är inte en sån person, det skulle krossa Nialls hjärta om Erica ens skulle titta på mig på något annat sätt än syskonligt gillande sätt svarade jag rösten. Men hur är det med ditt hjärta då? Förtjänar inte det att vara friskt och slå hårt av kärlek svarade rösten mig. Klart det gör, men jag är inte kär i Erica, jag älskar henne eftersom hon är min bästa vän men jag älskar henne inte på det sättet som gör att jag är kär i henne.
Jag är inte kär i Erica...eller? 

Så j********vla förkyld det är helt sjukt, usch usch usch, så ni får ursäkta om denna delen inte är på topp för jag är långt ifrån det. 
 
((Har inte sett delivery guy så bara gissar lite om hur filmen är ;) ))
 
4+ kommentarer till nästa :) 
 
So tired, kisses Erica <3 
 
GLÖM INTE ATT NI KAN FÖLJA OSS PÅ BLOGLOVIN', UPPTÄCKTE ATT VI HADE DET NÄR JAG AV MISSTAG GOOGLADE ONEDNOOVELLER FÖR NÅGON DAGS SEDAN :D - tryck på detta

Kommentarer
PIXLE

Neeeeeej, det ska ju vara Erica och Niall ;) Superbra kapitel!

2014-02-24 | 09:38:22
Bloggadress: http://pixle.blogg.se
Bella

Har precis hittat denna novell, hittade den via Vendelas blogg directionery.blogg.se och den värkar väldigt bra :) Men gör du/ni personliga oneshots/imagines? :)

Svar: Vad kul att du hittat hit, välkommen! Ibland gör vi personliga imagines/oneshots, vi gör det över vissa perioder (gjorde det över sommarlovet t.ex) men håll ögonen öppna för om det är något ni läsare vill kan vi absolut börja igen :)
onednooveller.blogg.se

2014-02-27 | 21:34:46
Bella

Jaha okej! Ni kan göra det på sportlovet, om ni inte har redan haft sportlov? Men på påsklovet då? Jag vill har en personlig oneshot/imagine! :) är inte arg! Har mejlat er. Men då står det nästan samma som på kommentaren :) den första jag skrev :)

2014-02-28 | 07:56:32
Bella

Inte nu på en gång, men om 1-3 veckor kanske :)

2014-02-28 | 09:26:16
Bella

Jaha, okej! :) Men kan ni inte skriva det på sportlovet? :) Om ni inte har redan haft sportlovet. eller när ni har påsklovet eller studiedagar! :)Är sugen på en personlig oneshot/imgaines! :)Men ni kan fråga oss läsare om vill har personlig oneshots/imagines! :) har mejlat er btw och skrev ungefär samma sak som jag skrev i första kommentaren! :)

Svar: Jag har redan haft sportlov och Emma ska ha denna veckan, jag har inte tid just nu men ska prata med Emma om det så kanske vi kan börja ta "beställningar" och skriva några under påsklovet eller liknande. Under tiden får du gärna läsa de vi redan gjort, de finns under kategorin "Imagines" :)
Kramar Erica
onednooveller.blogg.se

2014-02-28 | 16:24:02
Bella

Det ska jag göra! :) xx

2014-02-28 | 20:32:24

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback