Don't forget about me

Imagine till Thea

2013-10-09 // 23:20:00 // Imagines
För att undevika förvirring, så tyckte Thea hennes namn skulle låta konstigt på engelska så hon vela heta Emma i hennes imagine.
Liam :)love is louder.Untitled
 
Emma's perspektiv
"No you're the cutest" sa jag och log stort medans Eleanor suckade. "No you" "No you end the call first." No you" "No you do it" "No you"
"NO! I do it" halvt skrek Eleanor och tog min iPhone ifrån mig och avslutade mitt och Liams samtal. Jag stirrade på henne med ögon stora som tennisbollar.
"Sorry" sa hon "but you've been doing that for the last twenty minutes and we're suppose to meet Perrie at the mall ten minutes ago" samtidigt som hon pratade drog hon med mig ut i hallen. Jag han precis få med mig min plånbok och skor, min mobil hde fortfarande hon.
"Oh shit, I'm sorry. It's just that Liam... He's just so perfect!" sa jag drömmande.
"I know, you've told me a couple of times already" förklarade hon. Ett litet 'oh' ljud lämnade mina läppar.
"Hunny I get it. You and Liam are in whats called the honeymoon state, and that's cute but you guys have been together for five months now you should be past that phase by now. You're even worse than Zayn and Perrie, and that says it all"
"Wow, I didn't know it annoyed you guys thats much" svarade jag ärligt.
"You're like Emmet and Rosalie in Twilight that had to be se.... I've got and idea!" hon tvärnitade så jag gick rätt in i henne. Istället för att ta fram sin egen iPhone tog hon min och slog ett väldigt bekant nummer.
"Perrie change of plans, gather the boys and meet us at Liams in five" med det sagt lade hon på och drog mit åt ett helt annat håll.
--
"Okay we're here, what was so important that we had to come all the way here" frågade Louis och kollade på mig där jag satt halft i Liams knä.
"Don't look at me, ask you girlfriend" sa jag och nickade mot Eleanor. Alla vände sina blickar mot henne där hon skuttandes ut ur ett av rummet längre bort.
"You all know how we get crazy over Liam and Emma's cute honeymoon phase, right?" alla nickade och hmm:ade instämmande, en rodnad spred sig snabbt över mina kinder.
"So for tem to get over that phase I hired a little cabin by the lake, the place is just outside London." förklarade hon stolt. Alla kollade på henne med frågande blickar.
"That's just geography, how are they gonna get out of the phase just by us spending some time at a cabin?" frågade Niall.
"Not us, them. They are going to spend a weekend at the cabin. And during that time, they'll be able to cuddle, kiss and do other stuff as much as they want to wthout us complaining, and when they come back they'll propably, hopefully, be past the phase." man kunde seatt hon var väldigt stolt över sin idé, och jag måste säga att den var ganska bra.
"Love that's a great idea" utropade Louis, alla andra verkade nstämma för dom nickade och log.
"When are we leaving?" frågade Liam.
"Now" svarade Eleanor. Med det så gick jag, Eleanor och Perrie hem till mig och packade min väska medans killarna stannade hos Liam medan han packad sitt.
 
Liam's perspektiv
"Wow this place is beautiful" sa Emma och kollade sig omkring.
"Not as beautiful as you" hennes kinder blev svagt rosa av komplimangen. Jag kan förstå vad gänget menade, när Perrie och Zayn var i den här fasen var dom omöjliga att vara i närheten av, och enligt alla andra var vi värre.
"Let's go inside and unpack, then I'll mke you some dinner" föreslog jag och tog hennes lilla hand i min.
--
"Liam the meal was lovely, thank you" sa hon och torkade mig om munnen.
"Honey no need to thank me" svarade jag och reste mig upp från bordet och gick över till henne.
"Come let's go wach a movie and cuddle, we can make the dishes tomorrow" sa jag och drog med henne in till vardagsrummet där vi startade hennes favoritfilm, The last song. Hon grät lika mycket vare gång, och det var bara en av de många grejer hos henne som jag älskade. Men den här gången, innan filmen ens kommit halvvägs var det ingen av oss som kollade på den längre. Vi var fullt upptagna med varandra. Jag kysste hennes mjuka läppar, och varje gång hennes läppar mötte mina var det som fyrverkrier i mig. Våra kyssar blev mer och me passionerade och jag kände hur byxornablev tajtare mellan benen. Emma verkade också märka det för hon bet sig löst i läppen innan hon reste sig upp och började gå bort mot sovrummet. På vägen dit drog hon av sig tröjan och släppte den på golven.
"Don't let me wait to long" var det sista hon sa innan hon försvann in i vårat sovrum. Jag skyndadet mig efter, och när jag kom in i rummet fann jag henne på sängen i bara underkläder. Snabbt tog jag av mig mina kläder och gick fram till henne och började kyssa henne igen.
"Liam, I want you now" sa hon bestämt. Och så blev det..
 
Emma's perspektiv
"Love, wake up." Liams röst fick mig att öppna ögonen. Och bredvid mig på sängen att han, världens underbaraste kille, med en bricka full med frukost.
"I made us breakfast in bed" sa han och log ett sett litet leende.
Vi åt våran frukost i tystnad, ibland stal vi en liten puss av varandra. Jag kunde vänja mig vi att vakna såhär varje morgon.
Efter frukost hjälptes vi åt att bära ner allt och diska allt från igåroch från frukosten.
"Now go get dressed, I've got the whole day planned for us" sa Liam och puttade mig lite lätt mot sovrummet.
"I've put clothes for you on the bed" hur lyckades han hinna med det? Men precis som han agt log deten outfit framlagt på sängen. Minnen från natten kom tillbaka och jag kom på mig själv med att så och le som ett fån.
När jag tagit på mig kläderna som bestod av en bikini, shorts och ett löst linne sprang jag ut till vardagsrummet där Liam väntade på mig.
--
"I'm pretty sure we're doing it wrong Liam" sa ja skrattandes.
"No shit Sherlock, you think?" sa han och skrattade lika mycket. "We are going in circles, what are we doing wrong?!" utbrast han och sträckte upp sin åra i luften.
"I think I like it better this way" jag blinkade åt Liam som bara skrattade mer.
"I think I'm going to agree on that one" sa han. Han gav mig en blick som jag mycket väl visste vad den betydde.
"Liam, no! Liam I don't want to" men det var försent han hade redan doppat sin hand i vattnet och skvätt det mot mig. Det kalla vattnet som träffade mig fick mig att skrika till.
"Oh you did not" och med det så var kriget igång. Vi sat och skätte vatten på varandra i säkert fem minuter innan Liam tyckte det var en bra idé att försöka ställa sig upp i kanoten och gå mot mig. Reslutatet av det blev att vi båda hamnade i vattnet. Tillsammans vände vi på kanoten och klättradupp i den igen, vi båda satt och skakade så vi bestämde oss för att paddla tillbaka och äta lunch.
Efter lunchen gick vi ut och satte oss i sanden och pratade om allt mellan himmel och jord, det var en av sakerna jag älskade med Liam. Man kunde sitta och prata med honom hur länge som helst. Utan att vi märkt det hade det börjt skymma och det hade blivit betydligt kallare. Ja huttrae till och det märkte Liam så han drog mig till sig och lade armen om mina axlar.
"Emma I know both of us are quite young, and we might not spend the rest of our lifes together. But if it turns out that we would I wouldn't mind at all. Cause you are seriously perfect in every single way. I love how you cry to The lionking when Mufasa dies, how you love going to the park and go on the swings. How you're so nice to everyone even though they aren't nice to you, how you love to stay up all night talking or how you totally out of nowere can come up the idea of baking at 2 am. And most of all I love tha you don't see me as Liam Payne from On Direction, to you I'm Liam Payne theguy that knocked you over in the mall and made you get frozen youghurt all over your shirt. I love you Emma, so much! Wih you by my side I feel as I can do anything, I'm the happiest when I'm with you and I really hope you feel the same. I want you to have this and know that I love you with all my heart"
Hans tal fick tårarna att strömma ner för kinderna, hur perfekt kan man bli. Asken hav gav mig innehöll det vackraste halsband jag sett, det var en vanlig kedja med ett L längst ner. I hörnet av L:et satt en liten röd diamant.
"Liam this is the most beautiful thing someone has ever done to me. I love you so much! I don't know what else to say, just that I love you Liam. I really do. So much" jag var helt utan ord, han hade sagt allt jag någonsin drömt om att höra.
"I don't care if we don't spend the rest of our lifes together Liam, let's focus on now.And right now I'm as happy as I could be, and that is thanks to you." sa jag och lutade mig mot honom för att möta hans läppar med mina.
Den här helgen var helt perfekt!
Så Thea, här är din imagine. Hoppas du blev nöjd!
Och för er som märker likheter, även om jag redan bestämt grunderna, så att jag och kollade på youtube klipp från High school musical och Camp rock medans jag skrev det här,. Så I apologize för dom likheterna.
 
Det här var våra sista imagine så nu är det bara att vänta på första delen av Back for you som kommer upp på fredag!!! Är ni excited? Hoppas det iallafall.
Ni har fortfande chansen att anmäla er till tävlingen om en roll i novellen, det finns ett inlägg med vad ni måste göra för att anmäla er längre ner.
 
Kram Emma xx
 
PÅ FREDAG KOMMER FÖRSTA DELEN AV BACK FOR YOU UPP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback