Don't forget about me

They don't know about us - del 62

2013-03-07 // 20:33:43 // They don't know about us - avslutad
"Jo en sak till, ímorgon ska jag på ultraljud vill du snälla följa med?" frågade hon och putade med underläppen.
"Jag följer mer än gärna med" sa jag och tårkade bort en tår som fastnat vod hennes näsa.

 
Emmas perspektiv
 
"Karolina Samuelsson" ropade en vitklädd sköterska ut och jag kände hur Karro genast klämde åt min hand lite mer än hon redan gjorde.
"Det kommer gå bra" jag var övertygad om att ingen dåligt skulle hända.
"Jag bara önskar att Harry kunde vara här" sa hon ledsamt.
Eftersom Liam och Harry hade flugit hit utan att berätta var dom tvungen skypa till en intervju.
Harry var såklart väldigt sur över det, men Paul sa tydligt till honom att det var antingen det eller att åka hem igen.
Karro lade sig på britsen och sköterskan, som jag tror hette Maria eller Marie kanske, började genast förklara hur mycket barnet har utvecklats nu och vad för effekter det kan få. Illamående och dåligt humör var ju ganska tydligen, hon var mycket känsligare också, grät för minsta lilla.
"Så är ni redo att se hur den lilla ser ut?" Frågade sköterska
"Ja" svarade Karolina snabbt och ivrigt.
Hon nickade mot oss och började smörja in Karros mage med någon blåaktigt gelé liknande smörja, sen började hon fiffla med en liten data som stod vid sidan.
När det kom upp en bild på skärmen tog Karolina tag i min hand och kramade om den hårt. Den var svartvit och pulserade och till en början förstod jag inte mycket men när sköterskan leende förklarade för oss vad det visade sprack mina läppar också upp i ett leende. Den var liten, liten, liten men där var den, Karros och Harrys bebis pulserande av liv.
Sköterskan rörde runt dosan och bilden flyttade sig efter.
"Skulle ni vilja ha en bild?" frågade hon.
Både Karolina och jag nickade ivrigt, det här var en stor upplevelse för även mig.
Hon tryckte på några knappar och ursäktade sen sig själv och lämnade rummet.
Karolina kollade på mig med tårfyllda ögon, bakom alla tårar såg man hur hennes ögon lyste av lycka.
"Såg du Emma?" frågade hon, rädd för att allt hon sett bara varit illusion.
"Jag såg Kar, jag såg" sa jag.
"Jag vet att du redan är gudmor till Nova, men skulle i vilja vara gudmor åt-" hon behövde inte säga mer för jag
kastade mig fram på henne och kramade om henne hårt, vilket resulterade i att smörjan som fortfarande på kvar på hennes mage nu också satt på min tröja.
Dörren öppnades och jag lutade mig tillbaka i min stol igen, sköterskan höll i ett kuvert som hon öppnade och plockade ut två bilder.
"En till dig" sa hon och gav en till Karro "och en till din tjej" sa hon och gav den andra till mig.
Jag kunde inte hjälpa det utan började asgarva, detsamma gjorde Karolina.
Sköterska bara kollade fundersamt på oss.
"Förlåt för att vi skratta, men vi är inte ett par" fick tillslut Karro fram.
"Då är det jag som ska be om ursäkt" sa sköterskan.
"Det är lugnt Maria" ha! Äntligen vet jag vad hon heter.
 
Harrys perspektiv.
 
"Stupid interwiev... stupid Paul... stupid scheadual..." gick jag surt runt och muttrade i köket medan Liam satt och fixa en skype på Karros dator. Vi kunde inte andvända min eller Liams privata eftersom alla fans skulle se namnet så vi fick göra en för att sedan radera. 
"Harry.." började Liam försiktigt och jag vände mig snabbt mot honom och blängde på honom med avsmalnade ögon.
"I think that it's best if you don't tell them aboyr Karros pregnantcy, the Papz vill go crazy and don't think she wan'ts to be to the front of every newspaper there is" sa han försiktigt osäker på vad mitt humör skulle ge för reaktion. Jag suckade djupt och slutade sura, detta var något viktigt jag var tvungen att veta vad jag skulle svara på när frågan kom up, för det skulle den absolut.
 
Louis perspektiv.
 
"Ladies and gentlemen, boys and girls! Let me present our guests tonight... Oooonnne Diiirreeeccttiiiiiioooooooonnnn!" Skrek programledaren och jag, Niall och Zayn sprang in till henne, vinkades till fansen i publiken och också mot kameran. Detta skulle sändas på lördag kväll men som tur var så spelade de alltid in det i förtid. 
"Hello lads and welcome" hälsade den medelålders kvinnan som var vår host. Hennes hår var brunt och ögonen likaså, på sig hade hon en svart klänning. Vi hälsade alla tre i mun på varandra och satte oss ner i soffan. 
"So guys, since Harry and Liam ran of to Sweden they will join us later on skype" sa hon och gav oss ett haha-nifickjagtillldetsmile. 
"Yeah, hehe" skrattade Niall fram och slängde en blick på mig. Vi hade egentligen inte pratat med Harry, bara fått ett sms som sa att han var framme så vi hade ingen som helst aning om vad historien skulle vara.
"Why did they run of like that?" frågade hon och jag tänkte febrilt på ett bra svar.
"Harry will join us later and tell us then" svarade Zayn henne och jag andades lättat ut. Hon nöjde sig med det svaret och frågade oss dem frågorna som alltid ställs, hur det går med musiken och allt sånt. Efter en stunds prat bröt vi för reklam och massa gubbar sprang in och satte in nya sladdar och en ny kamera, för nu var det dags för Harry och Liam att ringa.
*
Slutet av intervjun kom närmare och närmare och den hade passerat utan ett enda problem. Harry hade viftat bort deras plötsliga resa med att hans solon hade blivit fel vid inspelningen och han var tvungen att sjunga om dem och då hade Liam följt med som sällskap. Alla hade gått på det och nu gick vi igenom några tittarfrågor innan vi skulle avsluta intervjun. 
"Last question guys" sa Sarah, programledaren och jag skönk ihop lite vid tanken på att detta var över. 
"Who of you are in a relationship?" Frågan fick mitt huvud att snurra av nervositet och när Zayn, Liam och Harry räckte upp handen var jag så frestad att göra det jag också bara för att slippa avslöja att det var slut med Eleanor men jag höll nere den. Det var inte rättvist mot fansen de förtjänade att få veta. Sarah höjde frågande ögonbrynen mot mig och jag svalde djupt innan jag öppnade munnen.
"Eleanor and I were together for a long time, but it just didn't feel right in the end cause we drifted more and more apart so we broke up." svarade jag lågmält och kollade ner i bordet framför oss. Egentligen var det ju inte alls vad som hänt men om det kom ut att jag varit otrogen, gu vad pressen skulle älska det. Jag skulle aldrig kunna klara av att ha de hängade överallt, inte när jag försökte fixa allt med Emma och även Eleanor. Vi hade träffats en gång sedan sjukhuset, jag hade fått mina saker som var i hennes lägenhet och hon hade fått hennes och vi hade pratat och kommit överens om denna versionen, eller jag hade mer övertalat henne fast det hade inte krävts så mycket för hon visste hur jobbigt det var att ha miljoner par ögon på sig varenda steg man tog. Mina tankar avbröts av en skarp smärta i min vänstersida. Jag kollade på Zayn som satt där och han nickade mot Sarah och drog tillbaka sin armbåde från min sida.
"Sorry?" sa jag och log ett charmigt leende.
"I asked if there is another girl on your mind for the moment?" Snabbt överla jag med mig själv. Ja det var det ju och varför skulle jag ljuga? Det kanske till och med kunde hjälpa mig att få henne tillbaka. 
"Yes there is, her name is Emma and she is completley wonderful"

Louis, Louis, Louis...
Vad tror ni Emma tyckte om det där avslöjandet?
Och nu har Karro varit på ultraljud för första gången, beeebbbiiisss 
 
Ja ni var ju dåliga på att kommentera... :( va delen inte bra? 
 
6 kommenterer tills nästa 

Puss Erica 

Kommentarer
Frida

Jättebra!!! Längtar till nästa!!! :Dxxxx

2013-03-07 | 21:17:46
Bloggadress: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Anonym

såååå bra!!

Svar: Tack :)
onednooveller.blogg.se

2013-03-07 | 22:07:40
Karin

Jag gillade verkligen denna delen! Fortsätt så
Kram

Svar: Tack så mycket! Du anar inte hur glad man blir av sånna hära kommentarer :)))) Kram
onednooveller.blogg.se

2013-03-07 | 22:43:11
Jossan

Jättebra!! Som vanligt :)

Svar: Tack tack
onednooveller.blogg.se

2013-03-08 | 22:27:45
Jenny

Sååååå bra!! :D

2013-03-09 | 14:49:02
Bloggadress: http://Odnovel.blogg.se
Clara

Sketabra! :)

2013-03-10 | 10:19:12

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback