Don't forget about me

They don't know about us - del 84

2013-06-06 // 22:02:00 // They don't know about us - avslutad
 "Move and I shoot." Orden och det iskalla sätt de sades fick mig att explodera.
"VAFAN GÖR DU HÄR?!  DU LOVADE ATT LÅTA DEM VA OM JAG GJORDE PRECIS SOM DU SA OCH DET HAR JAG GJORT!" 
Tumblr_mj0an7lgc51r10751o1_500_largeTumblr_mes19inbxp1rhmxy6o1_500_large
 
Louis perspektiv - 19 April, samma dag
 
En miljontals känslor flög igenom min kropp när jag såg Emma ligga där på marken med den lilahåriga punkrocks killen över sig. Chock och rädsla var bara två av dom. Sakta började jag gå mot Emma men Karolina sträckte ut sin arm och drog mig tillbaka, hon hade nyss skrikit några arga ord mot killen men självklart var det på svenska så ingen av oss förstod.
"Don't" var det enda hon sa till mig.
Jag ser hur Harry's hand rycker lite, ett täcken på att han snart kommer vakna. Men ingen annan än jag verkar märka det, alla var för upptagna med att kolla på killen som höll en pistol riktad mot min bästa väns huvud.
"Jag upprepar: varför gör du det här? Du lovade att du skulle sluta!" sa Karro med rösten full av ilska.
"Why don't we take this in English so your little friends understand what we are talking about?!" sa killen och stirrade på Karolina. Hon besvarade blicken med ännu en dödlig blick.
"So let's hear your question again Kar" sa han och Karolinas ögon smalnade direkt.
"I did everything you asked me too, what more can you possibly want?" den här killen hade uppenbarligen haft någon hake på Karro, jag kände igen honom men samtidigt inte.
"Well hun, that wasn't enough. I couldn't stand seeing you with him" han pekade med pistolen mot Harrys huvud "in every magazine, all over internet, all the time. You are mine, and only mine. Understand?" någonting klickade i mitt huvud och allt föll på plats.
"I left all kinds off events just to make sure you left my friends alone, I left from ''family'' dinners, from shoppings, I even left my two best friends when I finally got to see them after months. And this is how you thank me? You asshole, go burn in hell" spottade Kar giftigt fram.
"Dot you dare to talk to me that way" sa killen ännu gifigare, hur skrämmande han än var så verkade inte Karolina så rädd. Förmodligen för att hon spendert månader med honom, bara för att vi inte skulle bli skadade.
"I talk to you how ever I want to talk to you, Max" alla drog efter andan när hon uttalade namnet. Alla trodde han var borta för gott, istället hade han trackaserat stackars Karolina.
Harry har nu röra på sig ännu mer och jag går med väldigt små steg mot honom, men Max ser mig och nu är pistolen riktad mot mig.
"Get back if you don't wanna see your precious Emma dead" jag kastar mig bakåt i standen och kryper förfärat bakåt tills min bara rygg slår emot nåot kallt och hårt, klippväggen.
"That's more like it" sa han innan han riktade sig mot Karolina igen. Karolina ser ut att ha flyttat på sig, inte så att man märker det men hon är ändå mycket närmare Max och Harry, Zayn har också flyttat på sig. Han står nu mer bakom Max, han ser ut att vara beredd på något. Något som jag missat. De ger varandra blickar som säger att dom planerat något tillsammans, förmodligen något som kan rädda oss ur den här knipan.
"Now darling, get your sexy ass over here an I'll let your friends go" sa Max, förväntade han sig verkligen att hon skulle göra som han sa?
"You lied to me once, you can do it again" svarade hon iskallt
"This time I'll keep my promise cause then I'll have what I want, and that is you" hans sliskiga röst fick det att gå kalla kårar genom hela min kropp.
"I am not gonna be your little doll anymore Max" sa Karolina argt. Max verkade också bli arg för han skrek ilskna ord på svenska till Karro och slog ut med armarna. Snabbt som blixten attackerar Zayn honom bakifrån vilket får honom att tappa fokus helt, då passar Niall på att dra bort Emma från honom. Liam är snabbt där och hjälper Zayn genom att tackla Max från sidan, mitt i det här kommer Danielle tillbaka och nu står hon och stirrar  med öppen mun på brottningsmatchen som pågår framför oss. Liam och Zayn har ett stort övertag på Max och nu går även Karolina fram till honom och slår till honom. Folk längre bor på stranden har sett oss men tror nog de är på skoj för ingen gör något. Helt plötslig hörs ett ekande ljud som stutsar mellan klippväggarna, det lät nästan som ett pistolskott. Då kommer jag på att Max hade ju en pistol, jag kollar upp och försöker se om någon blivit allvarligt skadad. Det enda jag ser är hur alla chockat kollar på Karolina som står med en pistol i handen, fingret på avtryckaren och den pekar den rakt upp i luften.
 
Karolinas perspektiv
 
Pistolen kändes tung och kall där den vilar i min hand, hela jag darrar över det jag precis gjort. Jag blir genast äcklad av vad jag gjort, även om jag inte skjutit någon så har jag avlossat ett skott med pistolen som kunde ha dödat någon av mina bästa vänner eller min pojkvän. Allt verkade ha stannat upp och gick i slow motion, alla kollade sig runt omring för att se vem som avlossade skottet. Nu har folk börjat fatta att det här var på allvar och flera stycken sprang nu hitåt. Men dom flesta stog med skärrade uttryck och stirrade hitåt, i bakgrunden hördes sirener så någon hade förmodligen ringt polisen. Max tog chansen nu när vi alla var ofouserade och försökte en sista gång kämpa emot Zayn och Liam. Då springer Danielle fram till dom och tar styptag på Max bekifrån, något som gör oss andra ännu mer chockade. Hon håller ett hårt tag i ungefär femton sekunder innan han svimmar och faller till marken.
Delen är kortare än vanligt de vet jag, men jag måste gå och lägga mig tidigt ikväll så måste tyävrr avsluta nu.
Hoppas ni gillar den ändå.
Mitt i skrivandet bestämde sig mitt tangentbord för att sluta funga, tror jag har lyckats fixa dom flesta felen det ställde till med, men det kan finnas några kvar.
 
2 kommentarer till nästa
Kram Emma xx

Kommentarer
Frida

Shit vad spännande!! :) x

2013-06-07 | 00:10:25
Bloggadress: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Josse

OMG! Spännande. Längtar till nästa :) xx

Svar: Kul att du gillar det!:D Kram Emma
onednooveller.blogg.se

2013-06-07 | 16:51:04
Bloggadress: http://jossezliv.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback