Don't forget about me

They don't know about us - del 38

2013-01-13 // 16:37:00 // They don't know about us - avslutad
"FUCK!" Skriker hon och drar tag i sitt hår och sjunker ner längst väggen. Tårarna rinner och hon bara sitter där i flera timmar tills de tar slut. Då kryper hon ut till soffan och drar en filt över sig. "Helvete, hur ska detta gå?" viskar hon ut i luften innan hon stänger sina uttorkade ögon och somnar.

 
Karrolinas perspektiv.

Jag slår upp ögonen och flämtar högt. Lägenheten ligger i mörker och är knäpptyst. "Anna-Carin" försöker jag ropa men det kommer inget ljud från min mun. Den är torr och likaså är mina ögon. Huvudet värker och hela kroppen är slö. Jag tar glaset som står på diskbänken och fyller till brädden innan jag klunkar det. Snabbt fyller jag det igen och dricker upp allt. Jag sätter mig på en av barstolarna och kollar mot köksbordet. På de vackra rosorna och då kommer allt tillbaka. Jag lägger händerna på magen och snyftar till. Jag har slut på tårar så jag sitter bara och stirrar ut i luften. Det är självklart vem pappan är, Harry. Han är den enda killen jag haft sex med sen min sjuttonårsfest då mina dåvarande kille Oskar och jag hade det för första och sista gången. Efter det bara dumpade han mig, så det var ju inte svårt att fatta vad han var efter. Fan, att Harry är pappan betyder att jag kommer behöva prata med honom. Jag som har försökt göra allt för att ignorera honom. Även om det inte varit speciellt svårt eftersom jag mestadels har varit på sjukhuset med Emma och Anna-Carin. På tal om Anna-Carin, var är hon? Tänker jag och springer upp för trappan. Emmas säng är obäddad och telefonen som brukar stå på bordet mellan våra sängar ligger i mitten av sängen. Jag slänger en blick mot klockan på mitt nattduksbord och ser att hon är 05.48. Jag går in i badrummet och tar en varm lång dusch och för några minuter glömmer jag alla mina problem. Vattnet bränner mot min hud och får mina muskler att slappna av. Jag rakar benen och armhålorna och tar shampoo och balsam i håret. När jag stiger ut ur duschen och torkar benen med min vita handduk blir den röd av blod. "What?" säger jag och kollar på mitt ben. "Helvete" utbrister jag, jag har råkat skära mig med rakhyvlen. Snabbt tar jag lite toapapper och sätter på ett plåster innan jag går in i garderben för att ta något att sätta på mig. Ett par shorts och ett snyggt linne med en kofta och några halsband får det bli. Hösten närmar sig mer och mer men vad mer kan man vänta sig av september? Det är otroligt skönt att sommaren har hållit på så länge som den har gjort. 20 grader varmt i mitten av September är inte vanligt i Sverige och deffenetift inte i London. Såhär års brukar det väl regna massa? Tänker jag för mig själv när sminkar mig med lite puder och mascara. Sedan kollar jag på klockan som nu är 06.53. Snabbt går jag ner och tar en macka och ett glas juice. När jag ställt in allt i diskmaskinen ser jag en lapp ligga ihopvikt på köksbänken. 
 
Karro
 
Jag är på sjukhuset. Kom när du kan.
 
Kram, Anna-Carin
 
Jag läser lappen och springer upp och hämtar min mobil och ett par snygga pumps från min garderob innan jag sätter av mot sjukhuset. Jag måste få prata med Emma om detta, det är så fel men jag kan ändå inte låta bli att ändå tycka att det är så rätt. Jag är så förvirrad just nu, och dessutom bär jag på ett barn. I MIG! Jag är så förvirrad, hoppas bara Emma har vaknat när jag kommer fram tänker jag där jag sitter på bussen.
 

Stackars Karro, hon har ingen aning om vad som väntar henne på sjukhuset!
 
Jättekort del men visste inte var annars jag skulle bryta.
 
Vad tycker ni om att hon är gravid?
 
Lämna era tankar! 
 
Tre tills nästa
Kommentera! 
 
/Erica xx 
 

Kommentarer
sophie

gud vad kommer att hända ?? :) verkligen jätte spännande !

Ps: Kom gärna och läs min 1D novell :) http://englishonednovels.blo.gg/

Svar: Kul att du gillar novellen! Du får läsa nästa del som kommer när vi fått lite mer kommentarer :)
/Emma xx
onednooveller.blogg.se

2013-01-13 | 19:29:51
Bloggadress: http://englishonednovels.blo.gg/
lalalal

Bra delar, bra uppdatering och bra händelse. En sak bara som är dålig är att det blivit kortare och kortare delar. Det är lite synd och jag vet att folk lätt tappar intresse. Annars jätte bra novell och längtar tills nästa del.

Svar: Tack så mycket för responen och kritiken!
Jag ska se till att det med mig detta då jag visste att denna delen skulle bli väldigt kort för att bygga upp för större händelser. :)

/Erica
onednooveller.blogg.se

2013-01-15 | 20:28:37
Sandra

Kanske lite för mkt om hon och Emma ska ha "problem"...

Men annars då är det bra!

2013-01-15 | 21:41:22

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback