Don't forget about me

They don't know about us - del 49

2013-01-27 // 16:16:00 // They don't know about us - avslutad
 
"Mamma vad tror du händer med Karolina?" frågade jag oroligt.
"Jag har faktiskt ingen aning gumman, jag bara hoppas hon han komma med" svarade hon och kramade om min hand


 
Harrys perspektiv.
 
Jag kollar mot gången där Karro försvunnit in. Planet börjar rulla bort och  jag vänder mig bort och började gå mot utgången. Fan! Plötsligt hörde jag en bekant röst eka genom gången.
"Serisoly I have to get on that plane, LET ME GO!" Karros röst ekar genom hallen och jag joggar fram till henne. Säkerhetsvakten släpper hennes arm och ger mig en bister blick innan han går iväg för att ta hand om andra saker.
"Kar, you stayed!" säger jag glatt och slår armarna om henne. Hon fryser till men slappnar sedan av. 
"It's not like I had a choice" mumlar hon i min nacke och jag kramar henne lite extra hårt innan jag långsamt släpper henne. 
"I'm sorry for everything I said before" viskar hon och kollar in i mna ögon. Hennes ögon är ledsna när hon fortsätter. "But I meant every word." Min kropp sjunker ihop lite, att det ska vara så svårt.
"We'll make it work" säger jag och tar hennes hand innan jag börjar dra med henne till utgången, men hon stannar och kollar på mig med undrande blick.
"Harry don't you get it? I have to go home, home to my real home."
"Why?" viskar jag ledset.
"My real life is there, Emma is there and so are my family." Hon släpper min hand och går fram till disken och börjar prata med kvinnan. jag ställer mig brevid och smyger in min hand i hennes. Det är inte precis som jag inte märkt alla tidningsartiklar om mig och min 'mysterygirl' och alla frågor på twitter. De har jag valt att ignorera men vi måste ändå vara försiktiga. Jag kollar runt på allt liv på flygplatsen medan Kar pratar med kvinnan bakom disken.  Jag släpper hennes hand och lägger min vänstra arm runt hennes midja och tar ett steg närmare. Snabbt fångar jag hennes hand i min högra och lägger min haka på hennes axel. Karro visar sitt pass och får en ny flygbiljett utskriven och sedan är vi klara. Snabbt går vi till min bil och hoppar in innan vi kör därifrån i tystnad. Radion står på i bakgrunden och Karro knappar på sin mobil.
"Do you want me to drive you home or you wanna stay with me?" Frågar jag henne och slänger en snabb kik på henne. 
"Umm öö we cut the elictricety and water at our house because we where going to Sweden so yours if it's okey, but I can always take in at a hotel." Säger hon snabbt.
"No you can stay at my place as long as you want" säger jag snabbt och ler mot henne. 
 Hon ger mig ett tacksamt leende innan hon börjar knappa på sin mobil åter igen. Så småningom rullar vi upp på min infart och jag trycker på dosan för att öppna järngrindarna. Själv tycker jag att det är onödigt men jag förstår ändå när management säger att det är för mitt eget bästa då det kan gå överstyr med fansen ibland. 
 
Senare samma kväll.
 
Karolinas perspektiv.
 
Jag sätter ner popcornskålen i Harrys knä innan jag gick fram till hans gigantiska filmhylla. Jag drar fingrarna över titlarna innan jag drar ut en och läser baksidan. Snabbt sätter jag tillbaka den och tar ut en ny. 
"Just pic one" hör jag Harrys röst från soffan och jag vänder mig mot honom och lipar barnsligt mot honom. Han skrockar och jag ställer mig på tårna och drar ut en med orange baksida och slänger till Harry. 
"Really?" Frågar han och håller upp filmen så jag kan se framsidan. Jag rodnar när jag ser vilken fil jag valt. Nalle puh. 
"Fine you choose then." Säger jag och slänger mig ner i soffan och tar popcornskålen och börjar äta. Han ställer sig upp och tar en film från hyllan innan han trycker in den i hemmabiosystemet. 
"Why did you have Winnie the Pooh?" frågar jag honom. 
"It's one of Lux favourite movies, we almost always watches it when I'm watching her." Svarar han och ett litet awe lämnar mina läppar. Han himlar med ögonen och slår sig ner brevid mig. Filmen startar och vi sitter där i en ganska pinsam ställning med popcornskålen i mitt knä. Efter halva filmen kör Harry det vanliga låtsasgäspa-sträckapåsigläggarmenomtjejen-tricket och drar mig en bit närmare honom. Jag spänner mig men efter ett tag kan jag också slappna av och lag lutar mig mot Harry. Filmen är en romantiskt komedi och den är faktiskt riktigt bra. Jag känner hur jag börjar drifta längre och längre bort och ska precis somna när Harry börjar nysa. Gång på gång på gång nyser han och jag kan inte sluta skratta åt honom. När han slutar blänger han surt på mig och jag fortsätter att skratta åt hans trumpna min. Plötsligt slänger han sig över mig och börjar kittla mig. Jag skrattskriker och börjar sen slå vilt med händerna vid min mage.
"Not. Good. For. Baby"  flämtar jag fram och Harry slutar genast. Han ligger redan halft på mig så han sätter vänsterhanden brevid mitt huvud och kollar mig djupt i ögonen. Våra ansikten kommer närare och närmare och när våra läppar är någon centimeter ifrån varandra stannar han upp och ger mig ett försiktigt leende så hans smilgropar syns. Något som påminner om fjärilar börjar röra sig i min mage och jag lägger handen i hans nacke och drar ner honom till mig. Kyssen är försiktig och trevande till en börjar men blir snart passionerad. Harrys stora högerhand smeker försiktigt den lilla bulan på min mage och en suck av välbehag lämnar mina läppar.
 
Emmas perspektiv.
 
Vi stiger av tåget och jag kollar mig runt efter Karros mamma. Hon ska hämta oss från tågstationen eftersom vi inte har någon bil.
"Emma!" Hör jag en glad röst ropa och jag låter nervositeten spegla sig i min ansikte en sekund inna jag klistrar på ett leende och vänder mig om mot Karros mamma som kommer småspringandes längst perrongen. Mamma hoppar ner från tåget med Karros resväska i handen precis som dörrarna stängs. Det var lite jobbigt att ta sig igenom Arlanda och tåget med tre resväskor och en person som kunde bära dem men vi klarade det. Tåget börjar rulla ut i samma ögonblick som Karros mamma når fram till oss. När hon ser att det bara är vi två går hennes ansikte på en sekund från  glatt till oroligt.
"Var är Karolina?" Frågar hon med panik i rösten och ser sig omkring.
"Eum, Karro stötte på lite komplikationer på flygplatsen så hon missade planet. Men, hon kommer imorgon, hennes plan lyfter vid tre och hon kommer vara i Sverige vid fem och vara här vid sjutiden" säger jag och försöker ge henne en så lugn blick som jag kan. Hon verkar ha hamnat lite i chock så jag ger mamma en blick som ropar hjälp och hon rycker snabbt in.
"Hon bor hos en av Emmas och hennes kompisar och allt kommer gå jättebra. Nu tycker jag vi tar och åker hem." säger hon och jag ger henne en tacksam blick. Mammor är bra att ha. Jag skickar snabbt iväg ett sms till Karro att vi är hemma  i Hudiksvall innan jag springer efter mamma och Åsa till hennes bil. Hoppas att Kar har det bra med Harry nu. Jag låter tankarna vandra på fell håll och på hela vägen hem kan jag inte slita tankarna från honom, hur ont det än gör inom mig. Om detta var en film skulle han vara här nu och jag skulle förlåta honom för allt eftersom jag saknar honom så mycket. Men detta är ingen film, detta är verkligheten, och verkligheten suger.      

Mmm jag vet det har tagit aslång tid och kapitlet är jag inte alls nöjd med men tyckte ni skulle få ett idag i alla fall!
 
Fick en kommentar om att vi skulle sluta med kommentarsgränsen och som ni har märkt så har vi tagit bort den på del 47 och 48 men som ni också ser så resulterade det i att vi fick en kommentar på varje del, och det var av underbara Jossan, så tack så mycket Jossan!
 
Så nu sätter vi upp den igen för att få lite respons.
 
3 tills nästa!
 
//Erica 

Kommentarer
frida

den är super bra!!:)xx

2013-01-27 | 16:51:31
Bloggadress: http://dfrida.blogg.se
Sandra

naaaaaaawwwwww
så grym uppdatering ni har!
ni borde köra länkbyte med t.ex
www.theonedirectionnovels.blogg.se/
eller
www.thatdreamstory.blogg.se/
För att kanske få mer läsare som kan läsa er oginella novell!

<3<3<3<3<3<3<3

Svar: tack för tipset! Som du nog sett hade vi precis med theonedirectionnovells :) Kul att du gillar uppdateringen! Lovar att den kommer bli bättre när Emmas födelsedag är över ;)

Karmar Erica!
onednooveller.blogg.se

2013-01-27 | 18:49:10
Karin

Åhh jag läste tre kapitel i rad precis och alla va verkligen underbart bra! Det är många tankar om vad som ska hända som snurrar runt i huvudet, längtar till nästa
Kram

2013-01-27 | 19:15:18

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback