Don't forget about me

They don't know about us - del 76

2013-04-27 // 22:43:00 // They don't know about us - avslutad
Från: Dolt nummer - 20.22
Bara inse fakta stumpan, du är dömd och kommer aldrig kunna få eller kunna vara lycklig med någon annan än mig. Hur mycket bevis ska du egentligen ha? M 
 
Till: Dolt nummer - 20.24 
Fine Max gör vad du vill med mig. Allt är över, du vinner, jag ger upp, jag förlorar.

 
 
 
Emmas perspektiv - 29 Januari
 
 "Are you sure this is a good idea?" frågade Danielle nervöst. Alla gav mig en nervös blick som sa att dom var lika osäkra på det här som Danielle var. "Home in Sweden her family always woke her up with singing the birthday song" protesterade jag. Även om jag inte visade det så var jag lika nervös över det här som dom andra, Karolina hade inte varit sig själv sen barnet dog, vilket man kan förstå, och ingen hade riktigt våga prata med henne. Både Harry och jag hade försökt men det hade slutat med att hon fick ett raserianfall.
"But won't she get all mad and stuff?" frågade Niall.
"We don't know that, but she have to know that we are here for her" sa Harry bestämt.
"How about you then, don't you need someone there for you?" Zayn's fråga fick Harrys redan ledsna ögon att bli ledsnare.
"Let's not talk about that now" avbröt jag snabbt, det sista vi behövde var någon mer som skulle få ett raserianfall. Dom nickade och gjorde sig klara för att gå in i Karro's rum. Jag räknade tyst till tre innan jag öppnade dörren och kollade in, allt var svart vilket tydde på att hon fortfarande sov. En blick mot dom andra och vi började sjunga i kör. 
"Happy birthday to you, happy birthday to you-" det var nära att jag hade börjat sjungit 'ja må hon leva' men kom på mig i sista sekunden.
Karolina satt sig yrvaket upp i sängen och kollade på oss med först mordisk blick, barnet gjort att hon inte var lika sur när hon vakna men hon kunde fortfarande ha ett riktigt dålig morgon humör. När hon fattade vad som hände sprack hon upp i ett stort leende och vi alla pustade ut lite. Vi avslutade sången och lade alla presenter framför henne på sängen. 
"Thank you guys" sa hon glatt och kramade om oss en och en. 
"Now open your presents" bad Louis exalterat. Hon bara skrattade åt honom innan hon började öppna presenterna en efter en. Ifrån mig och Louis fick hon ett presentkort på forever 21, från Liam och Danielle fick hon ett par gulliga ballerina skor och en tröja, från Niall och Zayn fick hon ett presentkort på nandos och en ring. Tillslut var det bara Harrys present kvar, av honom fick hon ett halsband med ett hjärta hängande längst ner. Hon blev alldeles tårögd och gapade stort. 
"Thank you all" sa hon och kramade om oss igen. Spridda 'you're welcome' hördes från alla innan jag gick fram och kramade om henne.
"Grattis" viskade jag och gav henne sedan en kyss på kinden. Henne blick var fortfarande tårögd men leendet som lekte på henne läppar var äkta. Karro vände sog mot Harry med en sårad min. "No birthday kiss?" sa hon med ynklig röst och hängde läpp. Harry gick snabbt fram till henne och gav henne en busigt leende och böjde sig fram och gav henne en djup kyss. När de efter tio sekunder fortfarande inte hade avslutat kyssen reste jag mig upp och viftade med händerna för att alla skulle förstå att de skulle lämna rummet. Precis innan jag skulle stända dörren vände jag mig omhalvropade "breakfast is served downstaires." Karro lyfte handen från Harrys krulliga kalufs innan och viftade åt mig att försvinna och jag skyndade mig att stända dörren med en ganska ljudlig smäll. 
 
30 minuter senare
 
Karros höga skratt hördes från trappan innan hon syntes men snart trippade hon in tätt följd av Harry in i det stora köket. Hon var klädd i en stor tröja fylld med massa olika mustacher och ett par svarta skinnyjeans som jag visste hon älskade eftersom hon gillade hur hennes rumpa såg ut i dem. 
"Shit I'm hungry" utbrast hon och slog sig ner på sitt vanliga ställe vid borde. Energin strålade ut från henne och henne leende fick mina mungipor att dra sig uppåt. Hon tog en av pannkakorna som jag hade ägnat hela morgonen åt att stå och steka. "Wow Emma, blåbär i också man tackar man tackar" sa hon och blinkade åt ena ögat åt mig. Jag skrattade åt henne innan jag pussade i luften mot henne. "Allt för dig babe" Hon skrattade åt mig och la på lite sylt på pannkakan innan hon rullade ihop den. Samtalsämnerna avlöste varadra och det flöt lättsamt på och för en gångs skull var Karro den som pratade mest, jag hade inte sett henne såhär glad sen... sen dagen innan Gabriella dött. När hon plötsligt ställde sig upp blev jag rädd för att hon skulle dundra iväg och hon såg roat på mig. "Emma chill, today is the best of days. I'm just gonna go take my milk from the fridge. Do you se me, im walking" skrattade hon fram ovh började oändligt långsamt gå mot kylen. När hon vände sig med ryggen mot oss såg jag hur Louis höll ihop fingrarna i sextecknet mot Harry. "Did you?" mimade han och sen drog han fingrarna fram och tillbaka med ett snuskigt leende på läpparna. Harry som höll på och bre sin macka fick ett arg uttryck i ansiktet innan han kastade smörkniven över bordet så den landade precis i Louis hår innan den gled ner över hans ansikte. "uuueeeekkkk!" skrek Louis och jag, Niall och Zayn bröt ut i gapskratt direkt. "omg Louis that sounded so girly" skrattade Karro när hon satte sig ner på sin stol. Danielle och Liam stämmde också in och snart låg alla halft över bordet och skrattade medan Louis satt där med en trumpen min. När vi slutat skratta gav Louis Harry en mördarblick och vände sig mot Karro. "Tell your boyfriend that it's not okey to throw things people" Karro vände sig mot Harry med det enda ögonbrynet höjt och med ett roat leende på läpparna. "He started it"  sa Harry och gjorde sin jagärsåsötsådukanintevaraargpåmig-blick. Karro gav Harry en snabb puss och vände sig sedan Louis och hytte med fingret. "Behave."  var allt hon sa innan hon skruvade av korken och började hälla upp sin mjölk. Louis räckte ut tungan åt henne men det resulterade i att Harry blixtsnabbt tog upp korken och slängde den på Louis.  Louis tog upp sin macka och skulle precis kasta på Harry när jag bröt in och fångade hans hansled i ett fast grepp. "No Louis" sa jag seriöst och lade på ett pokeransikte för att inte börja skratta åt hans trumpna min. Han gav mig en sur blick inna han släppte ner mackan på tallriken och tog en pankaka till. "Kar can you get the sugar from the cabinet please" sa han till karro som snabbt reste sig upp och gick för att hämta sockret. Jag satt och tuggade min macka när en manikyreran hand grep tag i min. "Emma, isn't that the babycloset?" viskade Danielle panikslaget i mitt öra och jag såg upp på Karro. Paniken forsade genom min kropp när jag såg vilket skåp hon tänkte öppna. "Karro no!" skrek jag, Danielle och killarna tillsammans men det var försent, hon hade redan öppnar skåpet. Mitt hjärta föll ner i magen på mig när jag såg hur hon satte handen framför munnen och hur hennes ögon fuktades. Snabbt vände hon om och rusade därifrån, hennes steg ekade i trappan och vi alla satt tysta i köket. "Fuck" svor Harry lågt innan han reste sig upp och sprang efter henne. Helvete detta var inte bra, varför skulle hon öppna skåpet med Ellas gamla babysaker? Vi hade inte hjärta att slänga det så vi hade bara proppar in allt i ett ledigt skåp i köket sålänge. Nappar, välling, nappflaskor, blöjor, skåpet svämmade över av bebissaker, Gabriellas bebissaker. Steg hördes plötsligt i trappan och jag sprang ut till hallen. Där stog Karro och knöt på sig sina converse med tårarna hotandes att svämma över. "Jag kommer hem vid fem eller något" var det enda hon sa innan hon ryckte upp dörren och kastade sig ut i den dunkla januarimorgonen. 
 
Harrys perspektiv 
 
Timmen efter att Kar stack så hade alla deppad, speciellt Louis eftersom han kände att det var hans fel. Det hade vi alla sagt emot flera gånger, vi borde helt enkelt ha gömt sakerna bättre. Klockan var nu tre på eftermiddagen och dom hade bett mig hämta hem Karolina. Med tanke på väskan hon packat ihop innan hon stack så chansade vi på att hon var i dansstudion Danielle visat henne förut. Så jag gick ut och hoppade in i min nya silvriga Porsche, Range Rovern stod inte i garaget så Kar hade förmodligen tagit den. På bara några minuter var jag framme vid studion, jag parkerade bilen och gick sen in genom dörren. Jag kollade in i dom olika danslokalerna innan jag äntligen såg henne inne i en av dom. Tyst smög jag in och ställde mig och kollade på. Hon rörde sig så grasiöst och rytmiskt till musiken, jag har kollat på Danielle när hon och hennes grupp har dansat men aldrig har jag sett någon dansa såhär. Hela hon flög fram över golvet och slängdes åt alla möjliga håll, hon snurrade och hoppade och samtidigt såg hon änglalikt vacker ut. Och hon såg lycklig ut, även om hon var glad imorse så var hon inte såhär lycklig. Jag rycktes ur mina tankar av att musiken försvann, det tog jag som min chans och gick mot henne. När hon tog upp vattenflaskan för att dricka slingrade jag armarna runt midjan på henne, hon blev stel men efter ett tag slappnade hon av. 
"What are you doing here?" frågade hon och log mot mig.
"Can't I come and see my beautiful girlfriend dance?" Svarade jag och spelade ledsen. Hon bara skakade på huvudet och pussade mig på kinden. 
"No mouth?" frågade jag.
Hon ställde sig på tå igen och kysste mig mjukt på läpparna den här gången, hennes läppar masserades lätt mot mina. När hennes läppar lämnade mina log vi båda stort och jag tog hennes hand i min.
"What kind of dance where you dancing before?" frågade jag nyfiket.
"My old dance groups competition dance" förklarade hon. Jag bara nickade till svar, jag hade kollat på bilder från någon tävling som hennes grupp och hon dansat i. Jag har även kollat på någon video och jag kan utan tvekan säga att dom är bra, riktigt bra. 
"C'mon, pack your stuff so we can go home" jag lyfte upp hennes väska och var påväg att börja gå mot utgången när hon tog tag i min arm och drog mig tillbaka.
"I'm not leaving Harry, I have to practise more" sa hon bestämt.
"Love, from what I saw you know that dance as your own hand. You don't need to practise more" sa jag och försökte få med henne mot utgången.
"Harry no, I'm staying." sa hon och tog väskan ifrån mig. Jag kollade snopet efter henne när hon gick ut på dansgolvet igen. 
"If you want to stay and watch that's okey, but I'm not going home with you now" var det sista jag hörde innan hon startade musiken igen. Jag stannade och kollade ett tag men efter att ha sett henne dansa samma dans ett antal gånger tröttnade jag och gick ut till bilen för att åka hem igen.
 
Senare på kvällen
 
Alla satt som fast frusen i soffan men blickarna klistrade på tv:n där den fjärde paranormal activity filmen visades. Just som tjejen i filmen ska öppna en garderobsdörr smäller ytterdörren upp och alla hoppar en meter upp i luften. Karro kommer inrusandes i vardagsrummer och Emma lutar sig fram och pausar filmen. "Var i helvete har du varit? Klockan är fucking halv tio och Harry skulle hämta dig vid tre!" Jag förstår inte vad hon säger bara att något är fucking något. Hoppas det inte är Karro som knullar någon, hon skulle väl inte göra något 
sådant? Inte mot mig. "Jag har bara tränat" svarar Karro och jag önskar för säkert miljonte gången att jag kan svenska så jag förstår vad de pratar om. Emma ska precis öppna dörren när Karro böjer sig ner och plockar upp sin stora bag från golvet. "Guys I'm exhausted so I'm gonna hit the shower and go to bed" säger hon och börjar gå mot trappan "don't forget to eat something" ropar Emma till henne och Karro släpper väskan på golvet och vänder tillbaka mot köket. Tystnaden lägger sig över rummet och som så många andra gånger på sista tiden är den otroligt spänd och jobbig. Jag hör hur Karro slår igen skåpsluckor och hur kylskåpsdörren öppnas och stängs innan hon kommer ut till köket igen med en macka i handen. "Goodnight guys" säger hon innan hon plockar upp den från golvet och går mot trappan. Emma startar filmen igen och jag är snart helt uppslukad av filmen igen. Så småningom är filmen slut och jag reser mig stelt upp. "I'm gonna hit the sack, goodnight" säger jag och börjar gå mot trappan. Killarna ropar ett goodnight tillbaka och likaså Emma. Försiktigt öppnar jag dörren till mitt och Karros rum. Förutom den tända lampan på nattduksbordet är rummet mörkt och Karros lugna oc djupa andetag hörs från sängen. Snabbt går jag in vårt badrum och borstar tänderna innan jag går tillbaka ut till Karro och klär av mig så jag bara har kalsongerna på mig. Jag lägger in mobil på nattduksbordet och råkar av misstag putta ner Karros från det. Snabbt skjuter jag ut foten så den studsar på foten innan den når golvet men det låter ändå och jag svär tyst. Snabbt plockar jag upp den och trycker på hemknappen fär att se att den inte gått sönder. Skärmen är hel och hon har fått ett sms, dick förstår jag ingenting av det så jag antar att det är på svenska. Jag ska precis lägga ner den när namnet sist i meddelanadet fångar min uppmärksamhet. Max. Killen som hotade, försökte våldta och nästan dödade Karolina förra året hette Max. Klumpen i magen får mitt samvete att tystnade när jag tar upp min mobil och går in på google translate. Snabbt skriver jag in meddelandet. 
 
Samma tid och plats imorgon, Max. 
Same time and place tomorrow, Max.
 
Mitt hjärtar bankar hårt av rädsla och jag fryser till en staty där jag står, Karolina skulle väl inte vara otrogen mot mig? Hon skulle väl inte göra något sådant mot mig?
Hahahah reser blir reser baklänges HAHAHAHAH (min humor)
Dudum skulle Karolina kunna göra något sådant mot Harry? Är Harry sur på Louis efter sexpikarna och kommer Emma någonsin få se sin gamla vän Karro igen? Kommentera för att få svaren i nästa kapitel av they don't know about us.

Kommentarer
Anonym

Hahah lite konstigt det blev i mitten tror du råka skriva samma scen 2 ggr;) asbra som vanligt!!:D

Svar: Haha oj tack ska genast ändra det xD kram!
onednooveller.blogg.se

2013-04-29 | 19:33:10
Olivia!

Jag började läsa eran blogg för 3 dagar sen och har inte kunnat sluta läsa den, den äger!! Skriv mer nu!! Om det är så att ni behöver idéer så är jag riktig fantasifull så det är bara att kika mig olisan1 heter jag på kik och om ni ska skriva en ny novell så har jag massor med idéer på hur dom kan träffas och så... :) jag älskar verkligen eran novell!!

Svar: Tack så hemskt mycket! :D Jag blir helt varm om hjärtat när jag läser vad du skrivit.För tillfället behöver vi inte så mycket hjälp då vi redan börjat planera nästa novell och så men tack för att vi kunnat få ta del av dina idéer, jag ska ha dig i tankarna till nästa gång! Åter igen tack så jättemycket! :D
Puss Erica
onednooveller.blogg.se

2013-05-07 | 22:39:08
Bloggadress: http://nattstad.se/Olivia_Directioner

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback