Don't forget about me

They don't know about us - del 1

2012-09-08 // 14:34:00 // They don't know about us - avslutad
"Tack för detta underbara år studenter, nu ska ni få njuta av ett välförtjänat sommarlov. Och så kommer jag se några av er nästa år" rektorns tal verkade aldrig ta slut, men äntligen gjorde det de.
Karolina och hennes bästisar reste  sig upp från dom osköna stolar som dom suttit på i nästan två timmar, och följde med strömmen av elever ut ur aulan.
Samma sak varje år, samma tal och samma allt, men i år var det annorlunda för i år var deras sista år sen var dom officiellt fria att göra vad dom vill.
När dom kom ut ur aulan fortsatte strömmen ut mot parkering där dom skulle samlas klassvis innan dom fick gå hem till sina föräldrar.
När Karolina och hennes klass samlats sa deras mentor några ord sen lämnade han dom att säag hejdå till varandra, dom snackade med varandra några minuter innan dom kramade om varandra och gick skilda vägen hem.
Karolina och hennes vänner bodde åt samma håll so dom gjorde följde tills det var dags för Karolina att svänga in på sin gata.
"Hejdå, vi ses imorgon då?" frågade hon
"Klart vi gör!" sa dom andra
"Bra, see you" sa Karolina innan hon kramade om var och en av dom och gick till sitt hus.
 
Karolinas perspektiv
För första gången på flera månader vaknade jag inte av mitt irriterande alarm utan av mig själv, och så skulle jag fortsätta heeeeela sommarlovet.
Eller kanske inte, jag måste ju gå upp tidigt sen när jag ska jobba.
Men fram tills dess så ska jag sova hur länge jag vill.
Klockan var nu elva och om sex timmar skulle tjejerna komma hit, vi skulle baka, kolla på film och ha ett litet sleepover.
Så fram tills dess var det upp till mig att fixa alla grejej, bara att börja då.
"Men först en dusch" sa jag till mig själv och klev upp ur sängen.
Tyst tassade jag ut ur mitt rum och bort till badrummet, som oturligt nog låg vägg i vägg med min lillebrors rum men han skulle nog inte vakna ens om man sköt kanoner i hans rum.
Jag klev ur mina sovkläder och startade duschen, medans jag väntade på att vattnet skulle bli varmt stog jag och kollade mig i spegeln.
Det mellanlånga bruna håret var lite slitet längst ner i topparna och man kunde se lite av den blonda utväxten, men förövrigt var det inget fel på det.
Jag klev in i duschen och lät dom varma strålarna träffa min kropp, så stod jag länge och lät vattnet värma mig.
Efter ett tag började jag tvätta håret, benen var redan ganska så ny rakade så det skippade jag idag.
När balsamet hade varit i sina 3 - 5 minuter tvättade jag ur det, sen klev jag ut ur duchen och tog ner min röda morgonrock från kroken.
När den var på tog jag en handduk och virade runt håret så det blev en turban av det hela, sen plockade jag upp min pyjamas och gick ut ur badrummet.
Mamma som nu också hade vaknat sa godmorgon innan hon fortsatte ner mot köket.
Inne på mitt rum kastade jag pyjamasen på sängen och gick in i min lilla walk in closet och tog fram kläder som skulle passa till idag.
Ett par jeans och en orangeaktig blus med ett svart linne under och självklart strumpor då, jag äe inte personen som går omkring utan strumpor.
Jag tog på mig kläderna sen gick jag ut till rummet och borstade håret och sminkade mig, sen bäddade jag sängen och stängde dörren in till garderoben.
Efter det gick jag med små trippande steg ner för trappen och in i köket där mamma satt och åt frukost och läste tidningen.
"Godmorgon gumman, sovit gott?" frågade hon och tog en tugga av sin macka.
"Aa, känns som om jag inte sovit på tusen år eller nåt" svarade jag och tog fram en skål till mina flingor.
"Kan förstå det" sa hon inna hon återigen riktade sin uppmärksamhet mot tidningen.
Precis när jag skulle sätta mig ner kollade hon upp på mig igen.
"Kan itne du väcka dina bröder först?" frågade hon men bedjandde ögon, istället för att svarade vände jag mig om och gick upp för trappen igen.
Jag började med att tända lampan i Fredriks rum, sen gick jag vidare in till Niklas och började skaka om honom tills han vaknade, sen gjorde jag samma sak med Fredrik.
Man borde tro att två killar som är sjutton och tretton skulle kunna gå upp själv på morgonen.
När jag fått upp båda två gick jag ner igen och satte mig ner och började hälla uppflingor och yoghurten i skålen, efter typ tio minuter kom Fredrik och Niklas ner ombytta och färdigfixade.
Efter yttligare tio minuter kommer pappa ner frö trappen med håret spretandes åt alla håll och kanter, han satte sig ner och började fixa frukosten.
Sen började en till av våra psykade familjemåltider, vi var värkligen helt störda tillsammans.
*
'PLING'
"Jag tar ut dom" skrek Emma och kastade sig upp ur soffan när timern började pipa.
"Som om?!" skrek Louise och sprang in i köket efter Emma, jag och Nora bara skakade på huvudet åt dom.
Efter ett tag kom dom tillbaka in i vardagsrummet med ett fat där det stod en massa muffins, som såg överdrivet frestande ut.
"Till dig, älskling" sa Emma och Louise i mun på varandra och räckte mig en med M&Ms på, för er som inte visste är jag galen i sånna.
"Thank you, darlings" svarade jag och började genast plocka dom små chokladbitarna från muffinsen, dom fortsatte dela ut sina 'specielgjorda' muffins.
Vi hade barit bästisar i sex år nu allihopa, jag och Nora hade känt varandra sen vi var ett år så det blir arton år ni då.
Hela kvällen skrattade vi och hade kul, vi kollade på filmer.
En blandning mellan romantiska och disney till och med lite skräck, jag har väldigt svårt för skräck filmer jag kollar oftast inte på dom.
När klockan började närma sig tre (mitt i natten) gick vi ut till kojan vi byggt tidigare i min trädgård, vi burkade göra såhär nån gån per år.

Så där har ni första delen på Dreams come true.
Ska försöka skriva en del imorgon också, men vi får se eftersom det är marknad här nu.
Puss xx

Kommentarer
BFFB

As bra ''hördu''! Längtar efter att få läsa mer!

2012-09-08 | 15:24:51
Bloggadress: http://pictures.blo.gg
Erica

Sounds good än så länge, väntar på nästa! :D xx

2012-09-09 | 00:22:51
Bloggadress: http://Saer.devote.se
EmmaTomlinson

Superbra! Kan inte vänta på nästa!! Som egentligen borde komma ut ungefär precis just exaaakt nuu! Om jag fick bestämma alltså! :*

2012-09-09 | 20:30:41

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback