Don't forget about me

They don't know about us - del 12

2012-10-08 // 21:08:00 // They don't know about us - avslutad
Harry kom balanserandes på en bricka med våra saker på, han ställde ner mina saker framför sig och sina framför sig innan han lade undan brickan.
När jag tog upp min chai te latte såg jag att där dom skriver namnet stog istället en text.
For the prettiest girl I'll see today.
Emmas perspektiv (samtidigt som Karros perspektiv)
Jag vaknade av att någon stängde en dörr, förvirrat kollade jag mig omkring.
Efter ett tag kom jag på att vi alla hade somnat i vardagrummet igår, inte så konstigt att vi var här nu då.
Men var är Karro och Harry?
Längre än så han jag inte tänkta inna en hes, sexig morgonröst viskade i mitt öra.
"So you are awake now?"
Det var Louis, inte så konstigt med tanke på att jag ahde somnat i hans knä igår. (Kom på att jag glömde skriva honom i förra delen, men ni får låtsas att han alltid har suttit där)
"No, my eyes are open but I'm asleep" min röst lös av ironi och sakasm.
"How about we get up and go somewhere else so we wont wake anybody else up?" förslog han
"Let's do so" svarade jag och reste mig upp och sträckte sen fram en hjälpande hand mot Louis.
När vi smygit oss ut ur vardagrummet smög vi vidare in i köket, där började ta fram den lilla frukost vi hade hemma.
Det kanske var därför Karolina och Harry inte var här, dom kanske hade gått någonstans och käkat frukost.
"Do you know where Karolina and Harry are, I don't think I saw them in there?" sa Louis precis som om han hade läst min tankar.
"No, but if this is all breakfast we've got I can guess that they are out and eating." sa jag.
"It can't be that bad" sa han
"We have no bread, half package of youghurt and like five cereals left" sa jag "So yes, it's that bad" lade jag till.
"Danielle didn't lock the back door yesterday when we arrived, we can go over to her place and eat breakfast." sa han och såg stolt ut över sin idé
"Are you sure that thats okey?" frågade jag skeptiskt.
"I've done that many times, she doesn't get so mad" sa han och tog tag i min hand och började dra mig mot Danielles bakdörr.
När vi kom fram öppnade han den sakta och steg in, eftersom vi inte tagit några skor på oss när vi gick hade våra strumpor blivit lite blöta av gräset vilket lämnade märken när vi gick.
Men Louis hade haft rätt, Danielle hade en massa frukost.
Louis började vant leta i alla lådor och lade fram flera olika sorters bröd, youghurt, olika pålägg och flingor.
"Take whatever you want" sa han och började genast plocka på sig olika saker.
Han tog typ tre mackor med smör och skinka på, en stor skål med youghurt och överdrivde med flingor,själv tog jag lite försiktigt en skål med mjölk och flingor, i fling paketet fanns det också hallon.
"Is that all you are gonna eat?" frågade han och kollade på min två små mackor som låg på bordet framför mig.
"Yes it is"
"Well okey then" svarade han bara.
Vi lät verkligen maten tysta munnen, för ingen av oss sa ett ord till den andra medans vi åt.
Efter ett tag blev tystnaden pinsam för båda jag och Louis öppnade munnen för att säga någon sammtidigt.
Vi kollade på varandra en kort sekund innan båda började skratta.
"You go first" sa jag när vi slutat skratta.
"I was gonna ask if you had any plans for today" sa han och log ett charmigt leende.
Jag kände att om jag hade stått upp nu hade jag behövt sätta mig ner igen, det var ett leende to die for.
"I don't have any plans I think" svarade jag långsamt och funderade.
"You wanna do something with me, I can show you London?" föreslog han
"I can't say no to that" svarade jag och flashade något som skulle föreställe att charmigt leende men det liknade nog mest en grimas.
"We mabyt have to wait until the rest wakes up, or Karolina and Harry gets back" sa jag
"Yeah that can be a good idea" svarade han
Vi städade efter oss och gick sen tillbaka till mitt och Karolinas hus, när vi kollade in i sovrummet sa var alla vakna utom Zayn.
"Emma, I think you've got a text" sa Liam som var den första att märka att vi kommit in i rummet.
"Correction, you had got a text and I readed it" sa Niall och gav mig en busig blick.
"Well what did it say?" frågade jag
"It is on ailien so I can't understand" sa han dystert
"Let me guess, it's a text from Karolina and it is on Swedish" gissade jag
"I can say that it is on Swedish but I don't know if it's from Karolina, it is from someone called Baestavaennen ih vaerldhen" sa han och kollade fokuserat på bokstäverna.
"That's Karolina and in Swedish it's pronounced Bästavännen i världen that means Best friend in the whole world" sa jag och kollade åt deras chockade miner när jag uttalade dom svenska orden.
"Just give me the phone" sa jag och fångade där efter en flygande mobil.
Snabbt skummade jag igenom smset.
 
Från: Bästavännen i världen
OMG! Jag är på Starbucks med Harry och äter frukost.
Mitt liv är perfect just nu, vi är nog hemma om en timme igen.
Sen kan väl du och jag hitta på något, typ utforksa London (vilket vi skulle ha gjort för länge sen)
Pussisar :*
 
"Karro is on a breakfast 'date' with Harry" berättade jag kortfattar för dom när jag läst smset.
"And she wants to explore London when they get back" lade jag till.
"We all can come with you" sa Danielle och log mot mig.
"That would be great, or does that sabotage your plan Louis?" frågade jag och vände mig om för att kolla på Louis.
Fast konstigt nog var han inte där.
"Over here Emma" sa någon och jag vände mig om för att kolla varifrån det kom.
Där satt Louis i samma fotölj som vi vaknade i för typ en halvtimme sen.
"I just have to ask, where were you guys when we woke up?" frågade Danielle och kollade mellan oss.
Oh snap, nu är vi busted tänkte jag.
"We ate breakfast at your place" sa Louis helt lugnt.
"Again? Seriusly Louis!" sa Danielle och låtsades spela sur.
Vilket hon inte lyckades så bra med för det såg mest ut som en grimas, så alla började skratta åt henne.
Hon var själv inte sen med att hänga på.
Nu var det bara att vänta på Karolina och Harry då.
Karolina såg så glad ut när hon var med honom, jag hoppas bara att han inte krossar henne.
Hon har varit med om tillräckligt.

Vet att delen kommer lite sent, men jag var tvungen att plugga till mig biologi prov nu på torsdag.
Men ni fick en del idag precis som lovat.
Snälla, snälla, snälla kommentera.
Det är så mycket roligare att skriva då!

Kommentarer
Erica

Bra kapitel ser fram emot nästa! :D

2012-10-10 | 11:23:42
Bloggadress: http://saer.devote.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback