Don't forget about me

They don't know about us - del 19

2012-10-27 // 17:46:00 // They don't know about us - avslutad
Men när vi äntligen betalat för våra grejer gick vi ut ur butiken och kollade sen på varandra.
"Fortsätta shoppa?" sa vi i munnen på varandra.
Båda skrattade innan vi tog armkrok och gick iväg mot nästa butik.
Emmas perspektiv
"Är du klar snart?" ropade jag till Karolina som stod inne på badrummet och sminkade sig.
"Japp ska bara sätta upp håret" svarade hon
Det var nämligen så att vi skulle ut och festa med killarna.
Dom sa att vi skulle fira att jag och Karolina snart varit här i tre veckor, men så var det nog inte riktigt.
När vi varit fans hade vi ju läst att killarna gillade och festa.
"Så, nu kan vi dra" Karolina kom ut ur badrummet.
Tillsammans gick vi ner för trappen och ut i hallen, jag tog på mig ett bar svart klackskor som matchade min klänning medans Karro tog sina slitna converse.
Till det hade hon shorts och en kortärmad blus, så typiskt hon.
Vi bestämde oss efter många om och men att ta jackor, visst vi skulle få betala för att hänga dom i garderoben med det skulle bli så mycket bättre när vi ska gå hem.
"Dom skulle möta oss utanför Starbucks va?" frågade jag Kar
"Det var så dom sa ja, och så skulle Danielle med" mumlade hon.
"Vad är det med dig idag?" frågade jag henne
"Va?" hon kollade upp från mobilen.
"Du har varit typ helt off hela dagen" sa jag
"Jaha, det är bara det att Max inte svarar på mina sms" försklarade hon ledsamt
"Jag är säker på att han bara har slut på batteri, han kommer snart svara ska du se" jag försökte trösta henne så gott jag kunde.
"Tack Em, tack för att d alltid finns där" sa hon och log
"Alltid, det vet du"
Men sanningen är att jag inte alls trodde det var så som jag sa, jag tror nämlligen Max satt och läste hennes sms och sen sket i att svara.
Längre han jag inte tänka för Karolina skrek till och sekunden efter kände jag hur någon hoppade på mig bakifrån.
"Niall, omg! You scared the shit out of me" sa Karolina förfärat.
Jag hörde hur Louis skrattade  bakom mig så jag chansade att det var han som hoppat på mig.
"Louis, that wasn't fun!" sa jag och slog till honom på armen.
Han ryckte på axlarna och sprang sen fram till dom andra som stod vid Starbucks.
När vi kom fram till dom kramade vi också om dom innan vi började gå till klubben.
*
"To Em and Kar" sa Louis och höjde sitt glas.
Han sluddrade lite när han pratade, inte så konstigt med tanke på hur mycket han hade druckit.
Egentligen var det inte många av oss som var nyktra.
Liam hade inte druckit så mycket och inte Danielle heller.
Vi andra hade nog fått i oss ett antal drinkar, speciellt Louis, Karolina och Harry.
Karolina var inte den som drack mycket i vanliga fall, men jag tror det här med Max har fått en dålig effekt på henne.
"C'mon I wanna dance" skrek Karro för att överrösta musiken.
Sen drog hon iväg med Harry ut på dansgolvet, igen.
"Me too!" skrek Louis och drog med mig.
Vi dansade nära och länge, när det helt plötsligt bytte till en långsam låt kollade jag och Louis på varandra.
Efter ett tag greppade han om min midja och drog mig nära.
Jag lutade mitt huvud mot hans bröstkorg och lade armarna om hans nacke.
Vi stod så hela låten och när han sen släppte taget om mig blev jag lite ledsen, jag hade gärna kunnat stå så längre.
Tillsammans gick vi tillbaka till baren där Liam, Danielle och Niall satt.
Jag kollade mig om i rummet och såg Zayn stå och prata med en tjej, men jag kunde inte se Karro och Harry någonstans.
"Guys, have you seen Harry and Kar?" frågade jag dom andra.
"Last time I saw them they kissed on the dancefloor"sa Danielle.
Oh shit!
"I saw they leave like five minutes ago" sa Niall
"Oh snap, that's not good" jag blev riktigt irriterad på Karolina nu.
"Why not? I think they are cute together" sa Danielle, Liam och Niall höll med.
"That's not the thing, the thing is the Kar has a boyfriend in Sweden" förklarade jag
Dom blev helt klart chockade av det.
"Why haven't she told us?" frågade Niall.
"I dont know" svarade jag ärligt.
"But she is with Harry right now, thats not good" sa Louis
"No shit, you think?!" utbrast jag
 
Karolinas perspektiv
När jag vaknar nästa morgon är det första jag märker att det inte är mina lakan.
Chockat sätter jag mig upp och kollar mig omkring.
Jag befinner mig i ett typisk killrum, det är blå/ gråa väggar, en säng och en garderob.
Det finns några affischer på väggen och några tavlor, men det är nästan allt.
Jag ställer mig upp och märker snabbt att jag inte har några kläder på mig, jag bler genast lite orolig.
Snabbt kollar jag igenom hela rummet efter mina kläder och hittar dom i en hög vid dörren.
Jag går fram till dom och drar på mig dom.
Sen kollar jag mig omkring i rummet och hittar ett anteckings block på golvet.
Jag tar upp det och skriver ett litet meddelande.
 
Sorry about this, it was a mistake.
Please forget it!
 
När jag ska lägga tillbaka det ser jag att det står något på andra sidan.
Och nyfiken som jag är väder jag blad och kollar vad det är.
Där står en text, en låt text.
Jag läser igenom den och inser till förfäran att der är texten till Live while we're young, killarnas låt.
Snabbt lägger jag ner blocket och går fram till sängen och lyfter på täcket.
Där under ligger ingen mindre än Harry med lockarna överallt, naken.
Förfärat släpper jag täcket och backar mot dörren, jag rycker i handtaget men dörren vill inte gå upp.
Jag var ju inte direkt tyst så Harry började röra på sig.
Precis när jag fick upp låset öppnade Harry ögonen och kollade rakt på mig.
Jag röck up dörren och sprang ut till hallen, där plockade jag upp mina skro i handen och jackan i den andra.
Sen springer jag ut ur lägenheten och ut på gatan.
Där går jag bara omkring tills jag kommer till en park med en skogsdunge i hörnet.
Snabbt går jag dit och tränger mig in i dungen.
Efter en liten bit särar träden och buskarna på sig och det blir som en liten äng i mitten.
Där sätter jag mig ner lutad mot ett träd.
Då börjar tårarna komma, dom forsar ner över min kinder.
"Fan, fan, fan!" skriker jag och gräver ner fingarna i marken.
Fan, jag har strulat till det riktigt nu.
Del 19
Hoppas ni gillar delen!
Där har ni så det smakar, där hände de allt något.
Och jag vet att jag precis gjorde mig själv otrogen (något jag aldrig skulle göra på riktigt) men nu blev det så.
Det här var planerat från början men jag behövde en uppbyggnat till det.
Hoppas verkligen ni gillade delen.

Kommentarer
Erica

Klart vi gilla denna delen! Vi gillar alla delar bara roligare när det händer något! ^^ ;)

Superbra skrivet! :*

Kramar xx

2012-10-28 | 00:56:17
Bloggadress: http://saer.devote.se
Elin

Jag har läst alla kapitlerna på två timmar,började med att läsa novellen i morse och jag tycker att den är jätte bra :)

2012-10-29 | 14:06:03

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback