Don't forget about me

They don't know about us - del 18

2012-10-24 // 22:27:00 // They don't know about us - avslutad
Karolina började skratta och skrika sammtidigt som hon försökte ta sig loss från Louis grepp.
"EMMA IS ALSO TICKLISH!" skrek hon.
Och helt plötsligt var det alla mot mig.
(Klänningen och shortsen, skit i att det står Hollister på shortsen)
Emmas perspektiv
"Vad tycker du om den här då?" jag vände mig om och kollade efter Karro men insåg till min förfäran att hon inte var där.
Istället stog där en tjej i tjugofem års åldern och stirrade konstigt på mig.
Antagligen för att jag pratat på svenska.
Jag greppade klänningen jag tänkt visa Kar och gick med snabba steg därifrån.
Lite längre bort i affären såg jag Karolina stå och kolla på shorts, självklart.
"Vafan Kar!" utbrast jag och slog till henne lätt på handen när jag kom fram till henne.
"Vadå?" frågade hon oförstående.
"Jag trodde du stod kvar bakom mig, så jag pratade med dig" jag tänkte tillbaka på tjejens min när jag vänt mig om.
Karolina började skratta så mycket så hon nästan var tvungen att lägga sig ner.
"Du... du pratade.. med en främling" stammade hon fram mellan skrattattackerna.
"Det är ditt fel ju!" hon slutade inte skratta
"Det jag skulle fråga dig om var vad du tyckte om den här klänningen?!" jag höll upp den så hon skulle kunna se hela.
Klänningen var svart med knappar där fram och kjoldelen var längre där bak.
"Emma den är jätte fin, totally you!" svarade hon efter att ha granskat den ett tag.
"Så jag ska prova den?" frågade jag
"Absolut! Och nu när du ändå är här, vad tycker du om dom här shortsen?" frågade hon.
Hon häll upp ett par mörkblåa shorts med virkat på bakfickorna.
"Det är shorts och alla shorts är snygga på dig" svarade jag
"Tack för den, tror jag" hon tog shortsen i handen och började på mot provhytterna.
"Alltså du passar ju utmärkt i shorts, men du köper nästan alltid sånna, blir du aldrig trött på det?" frågade jag försiktigt
"Näe, jag är inte mycket för klänningar och kjolar jag har alltid varit en shorts tjej" svarade hon med en enkel axelryckning.
Vi gick in i ett varsin provhytt bredvid varandra, jag drog av mig kläderna och på med klänningen.
Den satt perfekt precis som jag hoppats.
Först snurrade jag några varv och kollade hur den satt där bak också innan jag drog av mig den och satte på mig mina vanliga kläder.
Karolina stod inte utanför provhytterna och hon var inte i sin heller.
Jag gick ut i butiken och kollade mig omkring, och lite längre in såg jag henne... vid kjolar?!
Jag små sprang fram till henne och stirrade på henne med stora ögon.
Hon hade fortfarande inte märkt mig så jag fortfatte stå och stirra.
När hon tillslut vände sig om och såg mig gav hon ifrån sig ett jätte högt vrål.
Kassörskan kollade surt på oss så vi tystnade snabbt.
Jag var tvungen att bita mig i läppen för att inte börja skratta.
"En kjol?!" utbrast jag förvånat.
"Ja du kommenterade det förut, och när jag gick omkring och kollade hittade jag den här" hon höll upp en blommig högmidje kjol.
"Den är jätte gullig, typiskt dig Kar" sa jag och nöp henne i kinderna.
"Så min stil är 'gullig" hon gjorde citat tecken med fingrarna när hon sa ordet gulligt.
"Ja asså, köper du kjolar eller klänningar är som gulliga." började jag
Vi började gå mot kassan medans vi fortsatte prata.
"Men om du köper jeans och en tröja, kan det vara tufft och lite modernt" jag jag fundersamt "Fattar du?" var jag tvungen att lägga till.
"Klart jag gör, det är ju min stil" hon skrattade och ställde sig i kön.
Den var inte lång, men tjejen längst fram hade köpta ganska många grejer så det tog lite tid.
Men när vi äntligen betalat för våra grejer gick vi ut ur butiken och kollade sen på varandra.
"Fortsätta shoppa?" sa vi i munnen på varandra.
Båda skrattade innan vi tog armkrok och gick iväg mot nästa butik.
Del 18
Jag vet att delen inte är lång alls.
Men jag har haft mycket läxor och prov den här veckan så jag har försökt uppdatera så bra som möjligt.
Jag frågade en om dom kunde skriva ett gäst inlägg me´n hon hade också mycket prov.
Det burkar vara så nu innan höst lovet.
Men här får ni en liten del.
Och nu är jag läxfri så nu blir det bra uppdatering igen! :D
Snälla ni som läser, snälla kommentera.
Det är inte kul att sitta i över en timme och skriva på en del och hoppas att ni ska gilla det, och sen kommenterar ni inte.
Förlåt mig, men det känns lite otacksamt!
Ni behöver inte kommentera varje gång, men ni kommenterar aldrig nu.
Några av er kommenterade förut, men nu har ni slutat och när jag frågar skyller ni på något som att mobilen hakar upp sig.
Men ska jag vara ärlig känns det skit att skriva en del när ni inte ens bryr er tillräckligt mycket att kommentera!
Det tar typ två minuter att kommentera, så snälla!
Hoppas delen var bra fast den var kort!

Kommentarer
Anonym

Delen var jättebra fast den var kort! Längtar efter din knorr!! ;D

Puss! Xx

2012-10-26 | 02:02:04
Erica

Namnet försvann på förra kommentaren 👆

Måste bara fråga för har glömt, vad är anledningen att Karro och Emma flyttade till London? ;)

Pussar! Xx

Svar: Dom flyttade dit för att dom alltid drömt om det :)Puss xx
onednooveller.blogg.se

2012-10-26 | 02:05:27
Bloggadress: http://saer.devote.se
Lalalalalala

Du frågar efter kommentarer hela tiden, ahah
Men bra del, väldigt kort bara, hela delen utspelades på en halvtimme om det hade varit på riktigt.. ;)
Men endå:)
Nu ska jag inte klaga, novellen är jätte bra! Och du skriver jätte bra också!
Men.. ( japp, där kom det, 'men'et ;) )
Det händer inte mycket alls i novellen, det är liksom inga "problem" eller saker som gör att man vill fortsätta läsa,
Det är liksom, dom äter, träffar killarna, går och handlar mat, shoppar, ja, du fattar;) skulle vara kul om du kuden få någonting 'spännande' att hända ;) du är på del 18 och jag kommer inte ihåg någonting från dom förra delarna förutom bråket.. ;)
FÖRLÅT FÖR ATT JAG KLAGADE!!!!! DET VAR INTE FÖR ATT VARA TASKIG!!
Kram

Svar: Det gör inget om du klagar, jag vill veta vad folk tycker och så.Det gör att jag kan förbättra min novell.
Men jag har faktiskt en knorr på g, och den delen kommer ut idag.
Kram
onednooveller.blogg.se

2012-10-26 | 22:28:54
Matilda

Jättebra kapitel men jag tycker att det ska hända något snart. Kram

2012-10-27 | 00:28:11
Nora

Bra del!
Skriver som alla andra att jag väntar på knorren! Och jag vet att jag har frågat förr men hur länge hade dom varit där sa du?
Pussisar! xx

Svar: Det står i den senaste delen.Pussisar! xx
onednooveller.blogg.se

2012-10-27 | 16:29:31
Bloggadress: http://pictures.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback