Don't forget about me

They don't know about us - del 15

2012-10-16 // 21:37:00 // They don't know about us - avslutad
"Hur var dagen med Louis?" frågade hon när jag började dra av mig shortsen för att hoppa i mjukisar.
"Helt perfekt, absolut perfekt" hela jag strålade nog av lycka just nu.
Jag började förstå varför Louis varit min favorit när jag var en Directioner, han hade det där extra.
Emmas perspektiv
Frustrerat la jag undan mobilen och tröck ner huvudet i kudden.
"Jag tror inte det där är bättre Emma" hördes Karolinas hesa röst
"Men jag har såååå tråkigt" klagade jag med lyfte inte huvudet från kudden.
"Men hör av dig till nån då?" sa hon och sörplade lite på sitt te.
"Som vem?"
"Va?" frågade hon
"Som vem?" sa jag igen, den här gången lyfte jag på huvudet typ två millimeter från kudden.
"Typ Danielle, Louis eller nån annan av killarna." sa hon
"Danielle jobbar" jag vred på huvudet så jag nu kollade på Karolina
"Killarna då?" frågade hon med näsan i sin egen mobil.
"Dom har jag ingen aning om vad dom gör" svarade jag ärligt.
"Jag vet att dom inte gör något, för Zayn tweetade för typ fem minuter sen." sa hon och log mot mig "Hör av dig till dom" sa hon sen bestämt.
"Men jag vill inte lämna dig ensam" slingrade jag mig lite, sanningen var att jag inte orkade göra något.
"Kom igen jag är arton år, och om du nu inte vill lämna mig så var här" sa hon.
Fan att hon alltid skulle ha en lösning för allt.
"Visst jag hör av mig till dom" jag visade ett fake leende mot Karro.
Jag tog upp min mobil igen och började gå igenom min kontakter, tillslut hittade jag rätt och tröck snabbt på ring.
Tonerna gick ett tag innan det sprakade till.
"Louis speaking"
"Hi Louis, it's Emma" sa jag
"Oh hi Emma" han verkade faktiskt lite överraskad.
"Do you and the guys want to come over and do something?" jag bet mig lite löst i läppen och hoppades på ett ja.
"Yeah sure, that would be fun" sa han "Just gonna check with the lads"
Man hörde att han pratade men han hade nog lagt en hand över mikrofonen för man hörde inte riktigt.
"They are in, but one question. Is Karro still sick?" frågade han
"A little, but she won't infect you" ljög jag.
Visst Karro hade blivit bättre men hon var fortfarande inte frisk, men hon smittades inte iallafall.
"We'll be over in ten" efter det klickades samtalet.
"Säger inte folk här hejdå?" röt jag irriterat.
"Nej jag vet, dom klickar en hela tiden. Man ba: here I am like a potato and want's to say goodbye" sa Karro och skrattade.
"Du är ingen potato" sa jag och stirrade på henne.
"Det sa jag aldrig heller" hon blinkade åt mig och riktade sig sen mot mobilen igen.
"Vem är det som är så viktig?" frågade jag nyfiket.
"Mamma och Max" hon slet inte blicken från mobilen.
"Max? Gjorde inte ni slut?" frågade jag förvånat
"Ehm... nej vi tog en paus, i två dagar" sa hon och log sådär fånigt.
"Säg till om han är dum så slår jag in näsan på honom" sa jag och slog ett låtsas slag i luften.
Hon skrattade bara och skakade på huvudet.
"Jag är seriös Kar, om han inte är snäll mot dig slår jag honom" jag kollade på henne med en seriös blick.
"Tack Em, men han verkar ganska seriös med oss nu" hon log ett sånt där fånigt lycklige leende igen.
"Bra de" svarade jag.
Efter det blev båda två lika osociala igen och började hålla på med mobilerna, och det gjorde vå ända tills det plingade på dörren.
Jag for som en raket ner för trappan och ut i hallen och bokstavligen slet upp dörren.
Utanför stod fyra väldigt chockade killar och kollade lite skrämt på mig.
"What?" sa jag när dom fortsatte kolla på mig.
"Nothing, that was just normal" sa Louis och gick in i hallen med dom andra tre efter sig, nej vänta tre?
"Wheres Liam?" frågade jag
"He is looking at Dani's practice" sa Harry
När vi alla senare satt i vardagsrummet höll alla på med mobilerna och var osociala.
"C'mon, is we are just gonna play with our phones I could just have spent time with Kar" jag lade där med ner min mobil på bordet.
"I heard you" hördes den hesa rösten uppifrån.
Killarna skrattade åt henne och mig då.
"Okey Mrs.NoPhone, what are we gonna do?" frågade Zayn
"No idéa, but something that does not include electronic" dom la ner sina mobiler i sina fickor och kollade på mig.
"We can... bake cupcakes!" utbrast jag glatt
"Yes!" skrek Niall och hoppade upp och ner.
"Sorry Em, it's electric in a electric mixer" sa Karolina som tittade runt hörnet.
"You are so annoying Karro, can you go" jag kastade en av soffkuddarna mot henne men den kom inte ens halvvägs.
"Chill out, I'm just gonna get some more tea" hon lipade mot mig innan hon vände sig om och gick in i köket.
"Didn't you said she was better?" frågade Zayn
"She is, but she doesn't want to get out of bed. So she looks like a monster" svarade jag
"I can still hear you" ropade Karro från köket. "And that wasn't nice troll face" sa hon och kom in i vardagsrummet.
"Get your tea and go" jag gav henne onda ögat.
"Already got my tea" hon höll upp en av sina mustasch muggar "But I think I'm gonna stay down here with you" hon log och blinkade mot mig.
"So now you can get out of bed when we have guests, but you can't get out of bed and watch tv with me?" sa jag och spelade irriterad.
"Exactly" hon skrattade lite innan hon behövde hosta.
"Before I forget, nice mug" sa Louis.
"Haha thanks, I got like six of them in different colours" sa hon
"Why so many?" frågagde Harry
"It's different mustasches on them, my friends used to love to give me mustasche thing on my birthday" sa hon och log åt minnet.
"So you got many mustasch things" konstaterade Zayn
"Yep Emma can say what I have cause I'm gonna hit the shower" med dom orden lämnade hon rummet.
"She has got six mugs, a t-shirt, rings, necklace and some fake tattoos" jag skrattade åt hur roligt det var varje gång hon öppnade våra mustasch paket.
Killarna skrattade åt det, men Niall var den första som öppnade munnen efter det.
"Are we gonna bake cupcakes or not?
*
"Done!" utropade jag och höll upp min nydekorerade cupcake.
"How can you get them to look that nice?" sa Zayn irriterat och la ner sin cupcake igen.
"My is kinda pretty" sa Harry stolt och höll upp sin.
"All you have done is put very little frosting on the top, look at hers" sa Niall
"Mine isn't that pretty anymore" sa Harry när han kollade på mig.
"I'm sure it tastes good" sa jag.
Vi ställde fram alla cupcakes vi gjort på ett fat på bordet innan vi satte oss vid bordet och började äta, vi ropade även ner Karolina.
Del 15
Så vad tycker ni om novellen hittills?
Verkar den bra?
Den är ganska lik alla andra noveller just nu, men snart kommer en knorr.
Och ni får ingen ledtråd om vad det är, eller kanske lite senare.
Vi får se...

Kommentarer
Erica

Hihi den verkar bra ser fram emot knorren! xD xx

2012-10-17 | 11:24:32
Bloggadress: http://Saer.devote.se
Anonym

Fett bra *-*

2013-04-06 | 17:00:44

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback