Don't forget about me

They don't know about us - del 13

2012-10-11 // 20:55:00 // They don't know about us - avslutad
Nu var det bara att vänta på Karolina och Harry då.
Karolina såg så glad ut när hon var med honom, jag hoppas bara att han inte krossar henne.
Hon har varit med om tillräckligt.
Tumblr_m0oa45iyah1qdzmgro1_500_large
Emmas perspektiv
Jag satt och fipplade med mobilen, snurrade den mellan tummen och pekfingret när den helt plötsligt gled ur min hand och ner i golvet.
Chockat kollade jag efter den.
Dom andra måste ha sett min chockade miin för dom började skratta åt mig.
Jag plockade upp den och såg att ett meddelande trillade in just då, bra tajming jag har!
 
Vi vill gå till stranden idag, adventures en annan dag?
Vi har ju några dagar på oss, haha
Puss :*
 
"Okey everyone! Today we are going to the beach and tomorrow we are exploring London" sa Louis
Hur fan visste han?!
"Did Harry just texted you?" frågade jag nyfiket.
"Yeah, why?"
"Karolina just texted me tha same thing" svarade jag och skrattade.
"Hallå! Vi är tillbaka!" skrek Karolina och smällde igen dörren.
"Jag hör det du! Hade du tänkt ha sönder dörren redan första veckan?" frågade jag.
"Ha-ha, riktigt kul du" fick jag till svar.
Dom andra kollade på mig för översättning men jag bara skakade på huvudet, nu skulle dom allt få vara nyfikna.
"Så till the beach idag, eller hur blev det?" frågade Karro när hon rundade hörnet och kom in i vardagsrummet.
"Jepp, det lät som så" svarade jag
Hon och Harry kom in och Karolina bjöd in sig själv och satte sig ner i mitt knä.
Jag gav ifrån mig ett konstigt ljud när hon satt sig, en plandning av en suck och jag något annat.
"I heard the word beach" sa Niall och verkade stolt över det.
"Yes she asked if we were going to the beash today, as always she is dubblechecking" sa jag
"Excuse me that I want to know for sure" sa Karolina
"Yoou are excused" skämtade jag.
Därefter fick jag ta emot ett slag på armen av henne.
"Du är sär!" sa hon och skrattade. (Förlåt om nån av er har en släkting som är sär)
"Okey, we meet here in an hour again" sa Zayn och alla reste sig upp och gick därifrån.
"Här är vi rak på sak" sa Karolina när dom stängt dörren och gått ut.
 
Karolinas perspektiv
Jag klev ur bilen tätt följd av Liam och Louis.
Vi hade blivit så många så vi var tvunga att åka två bilar, så Emma, Zayn, Niall och Harry hade åkt i den andra bilen.
Danielle hade fått ett samtal och var tvungen att jobba idag så hon hade inte följt med.
Vi tog upp våra saker och gick ner på stranden och valde plats, det blev lite längre bak på stranden för vi vela inte bli igenkända på en gång.
Även om det inte var så många på stranden, men ändå.
Jag satte mig direkt ner på min handduk och började smörja in kroppen med solkräm, jag är inte så sugen på att få cancer.
Lagom till att jag behövde hjälp med ryggen kom Emma och dom andra.
"Emma hjälp mig med ryggen" bad jag henne och höll fram solkrämen.
"Jomen tjena, fråga någon annan" sa hon och lade ner sin handduk bredvid min.
"Meh!" utbrast jag.
Högre än vad jag trodde för alla vände sig om och kollade på oss.
"What is it?" frågade Liam
"Karro got som problems, right?" sa hon och vickade på ögonbrynen mot mig.
"Yes I have, that evil little girl over there wont help me" sa jag och höll fram solkrämen mot dom istället.
Niall som verkade fatt vad jag menade tog emot krämen och beordrade mig att lägga mig ner.
Lydigt lade jag mig ner och lät honom smörja in min rygg, sen gav jag Emma en mördande blick.
"Last one in is a TURTLE!" skrek Louis och killarna började snabbt rusa ner mot vattnet.
Efter snabba blickar på varandra drog jag och Emma av oss kläderna och rusade ner mot vattnet.
Emma hade på sig en svart bikini överdel och en orange/ persiko färgad underdel, själv hade jag på mig en vit underdel och  en vit överdel med blåa blommor.
Självklart vart jag sist i.
"For your information, turtles are really cute animals" sa jag och fnittrade.
Vi badade ganska länge, eller större delen av tiden stänkte vi vatten på varandra.
Helt plötsligt tryckte någon ner mitt huvud under vattnet och jag sprattltade för glatt livet för att komm upp.
När jag kom upp såg jag hur Emma sprang bort från mig och upp på stranden, snabbt var jag efter henne.
Jag kom närmare och närmare henne hela tiden, men helt plötsligt bytte hon håll och sprang förbi mig.
Men jag orkade inte springa efter henne så jag gick i vanlig tackt tillbaka till våra handdukar.
Där fann jag Emma ligga flämtande på mage över både sin och min handduk.
"Din lilla råtta" västa jag mellan sammanbitna tänder.
"Kom igen Karro, kan du inget värre ord?" frågade on retsamt
"Nepp, det kan jag inte" sa jag och lade mig ner på henne.
"Wow Karro, you run kinda fast" sa Zayn när killarna kommit upp till oss.
"Thank you football" sa jag och bugade, så gott som jag kunde i alla fall.
"You play football?" frågade Niall
"Just in my spare time" svarade jag och log, alla timmar jag spenderat på fotbolls plan på sommrarna med brorsan.
"Yoou must do something more cause your are so fit" sa Harry, när han kom på vad han själv sagt blev hans kinder lätt rosa.
"Erm... I mean.. you both are" lade han till
"I dance cheerdance, and play football and floorball on my spare time" sa jag
"And I'm a gymnastic, or was I had to quit when I moved" sa jag och ryckte på axlarna.
"Gymnastic, cool" sa Zayn
"Does that mean that you can do that thing when you throw yourself back and turn around on your hands?" förklarade Louis konstigt.
"Tor du han menar en flickis?" frågade Emma mig.
"Låter så."
"Ehm really good expanation, but I think I know what you mean." sa Emma och reste mig upp.
Hon drog med sig mig också.
"I'm not doing this alone" sa hon och kollade på mig.
"Okej, kom då" sa jag och drog med henne lite åt sidan.
"Berädd?" frågade hon och kollade på mig, jag bara nickade till svar.
Sen sprang vi några steg frammåt och gjorde först en rondat innan vi snurrade runt i en flickis.
När vi landade kollade killarna på oss med stora ögon.
"That was exactly what I meant" sa Louis när vi satt oss ner igen.
"It was so cool" sa Niall
Jag och Emma bara skrattade.
"Karro" sa Niall efter ett tag.
"Mm" sa jag och kollade upp.
"Is that tattoo on your debt real?" frågade han och nickade mot mig.
Jag skrattade lätt och nickadE.
"Yes it is" svarade jag och nickade.
"Welcome to the club then" sa Zayn och gjorde high- five med mig.
"How about me?" frågade Harry ledsamt, jag gjorde high- five med honom också.
"I can see that you've got more tattoos" sa Liam och pekade på min handled.
"I've got five tattos" sa jag efter att ha räknat dom.
"Five?!" utbrast Louis
"Birds on my debt, a lyric on my wrist, a cross below the ear, a infinity symbol on my finger" sa jag och visade alla samtidigt dom jag sa dom.
"That one I've got too" sa Emma och visade sin infinity tatuering.
"It is some kind of best friend tattoo" förklarade hon sen.
"Our friends in Sweden got one too" sa jag
Killarna nickade bara som svar.
"Wait, that was only four" sa Harry och kollade på mig.
"Oh yeah, and here" sa jag och pekade på mitt nyckelben "It stands Freadrik och Niklas" läste jag för dom.
"Who are they?" frågade Liam
"My little brothers" svarade jag, det gangde inom mig när jag pratade om dom.
Så mycket saknade jag dom!
Vi kanske inte alltid kom överens, men vi var ju faktiskt syskon.
"That is so sweet" sa Liam och drog tillbaka mig till verkligheten.
"What can I say, we are close in my family" sa jag och skrattade, men inom mig gangde det av saknad.

Vet att den här delen egentligen skulle ha kommit igår.
Men jag glömde helt enkelt bort det, förlåt!
Jag var hemma hos en kompis och pluggade när jag helt plötsligt kom på:
Shit jag ska lägga upp en del idag!
Men då var klockan redan tjugo i nio så jag tänkte ju inte direkt skriva när jag kom hem för då var klockan kvart över tio, typ.
Kommentera på nu då!  

Kommentarer
1D's biggest fan

Visst är det Karolina som är huvudpersonen?
Eftersom du skriver karolinas perspektiv så mycket som bara är möjligt, och är det någonting som är speciellt just om emma så skriver du att karolina gör exakt likadant , eller tillochmed mer. Så all uppmärksamhet dras till karolina.

Säger bara det här för att i början av novellen sa du att Emma var en riktig person och att det skulle handla om er båda två..
( om jag har fattat det rätt så är du karolina )
Bra novell i övrigt, men var bara tvungen att säga det!
// Anna

2012-10-12 | 20:39:42
nora <3

Bra del! Längtar tills nästa! <3

2012-10-13 | 12:27:53
Bloggadress: http://pictures.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback