Don't forget about me

They don't know about us - del 11

2012-10-06 // 19:34:00 // They don't know about us - avslutad
"But you all can stay here if you want to" lade hon till sen.
"That would be lovley." svarade Liam
Och efter bara några minuter tror jag att alla hade somnat där i soffan.
 
Karolinas perspektiv
Allting var bara knöligt och o oskönt, såhär brukade inte min säng kännas.
Jag slog frusterat upp ögonen och insåg snabbt att jag var i vardagsrummet, någon andades ut i mitt öra så jag ryckte till och kollade förskräckt vem det var.
Harry...?
Just ja, jag hade somnat mot Harryss axel och han måste väl ha somnat han ockå.
I fotöljen satt Emma och sov, Liam och Danielle sov i soffan dom med och Zayn och Niall verkade inte ha det så skönt i fotöljen dom sov i.
Så smidigt som möjligt för att inte väcka någon försökte jag resa mig, men när jag satt up och skulle resa mig upp tappade jag balansen och ramlade bakåt igen.... rakt på Harry.
Han öppnade chockat ögonen och munnen för att skrika men jag satte snabbt handen för hans mun och kollade på honom med en menande blick.
Han nickade som svar och då tog jag bort handen och gjorde ett nytt försök att resa mig upp, den här gången fick jag lite hjälp av Harry.
Tillsammans gick vi up till köket.
"What the hell did you do when you woke me up?!" frågade han när jag dragit igen dörren lite.
"I was trying to go smooth, but I think I failed" sa jag.
"No shit, you did?!" utbrast han och skrattade.
"Yeah I think so" svarade jag innan jag också skrattade.
"How about some breakfast?" frågade jag
"That would be great"
Jag började kolla runt i alla skåp och lådor vi hade men insåg ganska snabbt att det mesta vi ahde var slut, kvar fanns bara några mackkanter och en liten skvätt juice.
"How about Starbucks breakfast?" förslog jag istället, Harry verkade fatta och skrattade åt mig.
"That will due aswell"
"Okey, I'm just gonna change clothes" sa jag och började gå mot trappan.
"Why do you have to change, you look good in what you are already wearing" saa han och följde efter mig.
"Thanks, but I don't likte to wear the clothes I've slept in" sa jag när vi kom upp i sovrummet.
"Well okey then" sa han och satte sig ner på min säng.
Själv öppnade jag dörrarna in till våran w.i.c och började kolla runt mellan olika kläder.
"What's the weather today?" frågade jag Harry.
 "Sunny, why?" frågade han
"I don't know what to wear" klagade jag
Harry kom in i garderoben och granskade noga mina kläder, och sen Emmas kläder.
"Why did you get more drawers then her?" frågade han fundersamt.
"Cause I wear more shorts and jeans then her while she wears more skirts and dresses" förklarade jag
"Oh okey" nickade han
"Can you help me choose something to wear?" frågade jag när han var påväg ut ur garderoben.
"Okej, hm..... let me see" sa han och en liten rynka bildades mellan ögonbrynen när han tänkte.
"Just cause you said that you wear more shorts I'll give you a skirt today" sa hon finurligt.
"I should have understand that" sa jag och skakade på huvudet.
"What do you have in mind?" lade jag till
"This one" sa han och tog ner en blommig kjol från galgen och höll fram den.
"Okey I take that one, with this, this and this" sa jag och tog ner ett vitt linne, en jeans skjorta och ett brunt bälte.
"Sure do so" sa Harry bara.
Jag tog kjolen ifrån honom och gick in i badrummet för att byta om, jag lade enr alla kläder på toaletten och kollade mig i spegeln.
"OMG! Harry! Why didn't you tell me I looked like a raccoon!" utbrast jag och öppnade dörren in till sovrummet.
"Cause it didn't bother me" svarade han ärligt.
"But it bother me" muttrade jag och gick in i badrummet igen.
Snabbt tvättade jag av allt utsmetat smink, sen smörjde jag in med med lotion.
Efter det drog jag linnet över huvudet och hoppade i kjolen, på med skärpet och jeans skjortan sen var det bara att sminka mig.
Men vart var nu mitt smink?
Just ja, det ligger ute på rummet framför spegeln, sen igår när jag sminkade mig.
Jag plockade upp dom gamla kläderna och gick ut till Harry igen, snabbt lade jag gårdagens kläder i tvätt korgen och satte mig sen ner vid spegeln.
Jag han praktiskt taget bara börja sprida ut mineralpudert i ansiktet innan Harry tog ifrån mig min sminkväska.
"Hey, give it back" sa jag men fortsatte sminka mig.
"No, you are beautiful without this shit"sa han och lade ner mitt smink i mitt nattduksbord.
"And today you are going all natural" sa han nöjt och kom tillbaka till mig.
"Okey, that's fine for me" sa jag och reste mig upp.
"That went easier then I thought" Harry verkade ärligt chockad åt mitt svar.
"Haha, well I'm not that girl that is ubsessed with make-up" svarade jag och började gå ner för trappan.
"That's good cause I like girls that are natural" sa han och båda jag och han frös till när vi inåg vad han sagt.
"Ehm.. I mean... basically... ehm yeah"
"It's okey, I understand" svarade jag och log.
I hallen knöt vi på oss våra converse och gick sen ut i solen, Harry hade haft rätt det var solig och varm ute.
Kanske inte jätte varm men ändå tillräckligt så man kunde ha kjol.
"You are gonna have to show me where we are going cause I have not idea" svarade jag ärligt.
"Well a good thing is that I know" svarade Harry och blinkade åt mig.
Vi gick tysta bredvid varandra tills Harry sa att vi skulle svänga sen fortsatte den pinsamma tystnaden.
"So... from where in Sweden are you from?" frågade han för att bryta tystnaden.
"This tiny city called Hudiksvall" svarade jag.
"Hud.. what?" frågade han
"Hudiksvall"
"Huedikswall?" hans uttal fick mig att skratta
"Was it that bad?" frågade han och spelade sårad.
"No it wasn't actually, but it sounded kinda fun" sa jag och fnissade lite.
"For not being from here you speak English good" sa han, antagligen för att byta samtalsämne från sin dåliga svenska.
"Thank you, English was my best subject" svarade jag
Han nickade och sen kom den där pinsamma tystnaden krypande igen.
"There!" utbrast Harry och slog ut med armarna och pekade på en stor Starbucks skylt några meter framför oss.
Gesten skrämde livet ur mig och jag skrek lite gällt och hoppade till vilket Harry märkte och skrattade säklart åt det.
"Oh c'mon it wasn't that fun" sa jag och skämdes en aning.
"It was" sa han och öppnade dörren in till Starbucks.
Jag synade nogrannt menyn även om jag redan visste vad jag skulle ha, samma som jag alltid tog när jag åt frukost på Starbucks.
"What are you gonna have?" frågade Harry när det började närma sig våran tur.
"Chai tea latte and a cheese sandwich" svarade jag och log.
"Okey go and take a seat so can I order for you" sa han och bokstavligt talat knuffade ut mig ur kön.
När jag kollade på honom med en sur blick skrattade han bara och mig och vickade på ögonbrynen.
"Your such a pain in the ass" muttrade jag för mig själv när jag gick mot ett ledigt bord.
Medans jag satt och väntade på att Harry skulle komma skickade jag ett sms till Emma om vart vi var ifall hon skulle vakna, klockan var ju trots allt halv elva.
Harry kom balanserandes på en bricka med våra saker på, han ställde ner mina saker framför sig och sina framför sig innan han lade undan brickan.
När jag tog upp min chai te latte såg jag att där dom skriver namnet stog istället en text.
For the prettiest girl I'll see today.

Här kommer eran del idag.
Snälla kommentera mer, det är så mycket roligare att skriav då.
Och om ni inte kommenterar vet jag ju itne om jag ska fortsätta skriva eller inte.

Kommentarer
EmmaTomlinson

Braaaa! :*

2012-10-06 | 23:44:29
Erica

Awe så gulligt :') Superbra! Xx :)

2012-10-07 | 14:10:39
Bloggadress: http://Saer.devote.se
♥JHUTCHERSONSTORIES♥

Hej, vill du länkbyta? :)

Svar: Ja det vore kul :)
onednooveller.blogg.se

2012-10-07 | 16:12:13
Bloggadress: http://jhutchersonstories.blogg.se
Saga

Jag bor i Hudiksvall woho :3

Bra novell btw :)

Svar: tack så mycket! :)
onednooveller.blogg.se

2013-01-07 | 19:50:11

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback