Don't forget about me

They don't know about us - del 23

2012-11-21 // 15:49:00 // They don't know about us - avslutad
Och tillslut snuddade våra läppar vid varandra och det var som om någon sköt fyrverkerien inom mig.
Harry drog upp mig i sitt knä och våran kyss blev intensivare och intensivare, hungrigt trycktes våra läppar mot varandras.
Tumblr_mdshmkbaf71ridsmqo1_500_large
Emmas perspektiv
Efter en underbar kväll med Louis hade han nu släppt av mig vid mitt och Karros hus.
Jag kollade om det var låst eller inte, vilket det var typiskt Karro en riktig chicken.
Men precis när jag tänkte stoppa nyckeln i låset såg jag en ganska bekant bil stå parkerad på gatan, jag gick långsamt dit och kollade.
Och mycket riktigt, det var Harrys bil.
Jag ryckte på axlarna och gick sen tillbaka till dörren och stoppade in nyckeln i låset innan jag vred om.
Precis när jag tänkte ropa att jag var hemma hörde jag låga stön innefrån huset.
Nyfiken som jag var så tog jag så tyst jag kunde av mig skorna och tassade ut ur hallen och i rikting mot stönen.
Synen jsg såg fick mig att tappa väskan och gapa av förvåning.
"VAFAN?!" ropade jag
Både Karolina och Harry kollade förvånat upp på mig, i Karros blick kunde man även se skam.
"Erm... we, we were just looking för the remote?" frösökte Harry
Hade det varit under andra omständigtheter hade jag skrattat, men allt jag gjorde just nu var att kolla på Karro som satt i soffan och skämdes.
"VAFAN KARRO!" skrek jag igen "Jag trodde du var emot 'otrohet' och sånt där" jag skrek inte den här gången, men jag pratade med ganska så hög röst.
"I think I should leave" sa Harry tyst och gick med snabba steg ut ur rummet.
Han ruffsade till håret påvägen ut och kollade försiktigt upp på mig, jag gav honom en hår blick tillbaka.
Både jag och Karro var tysta tills vi hörde hur dörrn gick igen.
"Kan du förklara eller?" frågade jag och gick och satte mig i soffan där Harry nyss suttit.
"Asså, jag, jag vet inte vad som hände." sa hon och kollade ner i golvet.
"Men det vet jag, du kysste Harry" jag försökte få ögonkontakt med henne men det gick inte.
"Det vet jag, men asså det bara hände" hon hade fortfarande blicken riktad mot golvet.
"Men du var ju lycklig med Max" sa jga bara
"Jag var, är, det men när Harry kysste mig först var det som om någon sköt raketer inom mig. Allt var så perfekt" ävon om hon skämdes så kunde man se på henne att hon talade sanning.
"Du får känna hur du vill, men du ska berätta för Max vad som hänt" sa jag kort och hårt.
Då för första gången sen jag avbrutit dom kolladew hon upp på mig.
Först verkade hon chockad men sen sjönk liksom hela hon ihop och hon knep ihop ögonen.
"Han kommer göra slut med mig" sa hon hackigt.
"Förmodligen, men det skulle jag också gjort om jag var han" jag visste att jag var hård, men jag visste också att hon behövde höra sanningen.
"Du har rätt han förtjänar att få veta, hur mycket det än krossar så varar sanning längst" även när det gällde att hon själv gjort fel så sa hon precis rätt saker.
"Det kommer kännas tufft, men det är rätt sak att göra" jag tog hennes ena hand i min.
Hon kollade länge in i mina ögon och jag såg hur dom långsamt tårades när hon tog upp sin mobil och slog in Max nummer.
Hon lade mobilen mot örat och väntade på svar, efter ett tag tröck hon till min hand lite extra och jag förstod att han svarat.
"Hej Max, det är jag"
Han sa något men det lät mest som surrande för mig.
"Jag måste berätta något" hon hulkade lågt och tårarna började rinna igen.
"Jag har gjort något hemskt"
"Nej jag har inte gjort illa mig. jag har" paus " jagharvaritotrogenochjagärjätteledsendetbarahände" hela meningen andades hon inte in en gång, utan bara rabblade upp orden.
"Jag är jätte ledsen, det bara hände!" sa hon en aning i falsett.
Hon hm:ade lite och sen tog hon ner mobilen från örat och kollade på mig med en blick som kunde få vem som helst att började gråta.
"Han, han skulle.. tänk, tänka på d.. e,et" hulkade hon fram.
Jag höll ut armarna mot henne och hon dök direkt in där och jag lade armana om henne.
"Allt kommer bli bra." tröstade jag henne
"Hur vet du det?" mumlade hon
"Om Max verkligen gillar dig, förlåter han dig" sa jag och hoppades att hon skulle skippa följdfrågan.
"Och om inte?" fan att hon skulle fråga också.
"Då var ni nog inte menade för varandra" sa jag tyst.
Hennas hulkningar blev större och hon grät bara mer och mer.
"Men du, om du verkligen hade älskat Max av hela ditt hjärta hade du aldrig låtit Harry kyssa dig" sa jag och försökte få henne på andra tankar.
"Jag antar att du har rätt" sa hon tyst
Just som jag skulle säga något mer tröstande till henne plingade min mobil till och visade att jag fått ett sms.
 
The one and only, Nora
Skype NU :*
 
Eftersom det verkade viktigt bad jag Karro sitta kvar medans jag sprang upp och hämtade datan.
När den, efter hundra år, staratade loggade jag in på skype på en gång och direkt efter ingde Nora mig.
Vi startade videosamtal och på skärmen dök Nora upp, bredvid henne satt Lollo och kollade rätt ut i luften bakom datorn.
Karro lade ner huvudet i mitt knä och jag ställde datan på armstödet så man inte såg hennes ansikte i bild, bara hennes ben.
"Vad var det som var så speciellt?" frågade jag Nora
"Lollo och Andre har gjort slut" sa hon ledsamt och kollade på Lollo bredvid henne.
Jag kollade medlidsamt på henne, när hon såg att jag kollade på henne rynkade hon ögonbrynen.
"Vafan glor du på? Låt mig vara ensam" med dom orden stormade hon ut ur rummet.
"Hon är bara ledsen och upprörd" Nora bad om ursäkt åt Louise.
"Jag vet" Louise skrek ofta på en men menade det inte.
"Hur är det med er då?" frågade Nora för att byta samtalsämne.
"Med mig är det bra men Kar har det nog sämre" sa jag och Noras blick blev genast lite orolig.
"Har det hänt något?" frågade hon
"Det kan man säga" Nora drog en snabb slutsats.
"Är hon på sjukhus?!" skrek hon
"Nej nej, utan det är med psykiskt istället för fysiskt" förklarade jag.
"Har hon blivit sinnessjuk?" frågade Nora oförstående.
"JAG VAR OTROGEN MOT MAX OKEJ, JAG BÅDE KYSSTE OCH HADE SEX MED HARRY! med dom orden reste sig Karro upp och stormade ut ur rummet.
Jag kollade chockat efter henne och glömde helt bort Nora.
Del 23 på They don't know about us.
Som ni förmodligen märker har jag bytt namn på novellen, och det var helt enkelt för att jag vela ha deras låtar som titlar på mina noveller.
Så det är alltså ingen ny novell, utan samma gamla med ett nytt namn.
Men dum, dum, duuum.
Nu händer det grejer, och hur reagerar Emma när hon får reda på att Karro varit otrogen med Harry förut?

Kommentarer
Erica

HAHAH O.O ohoh Karolina...

Längtar tills nästa!!!! :D xx

2012-11-24 | 16:54:21
Bloggadress: http://Saer.devote.se
Sara

Längtar till nästa!!

2012-11-30 | 15:27:11
Bloggadress: http://www.OneDstorys.webblogg.se
Lalalalalalalala

Tänker sluta läsa novellen nu, det händer ingenting och det kommer upp en del varannan vecka typ....
Och det händer absoult ingenting med 'emma'
Tack och hej

2012-12-01 | 12:07:18
nora

jätte bra del, men jag tycker att du ska skriva del 24 snart nu! :*

2012-12-07 | 22:13:37
Bloggadress: http://noragustafsson.devote.se
Erica

När kommer nästa?? :)

2012-12-08 | 12:32:17

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback