Don't forget about me

They don't know about us - del 22

2012-11-19 // 16:57:00 // They don't know about us - avslutad
Jag vände mig om och kollade på dom andra som kollade på oss med stora ögon.
"What the fuck?!" utbrast Zayn
"Just an ordinary movienight with us" sa Emma och torkade sig på näsan.
"Exactly" sa jag och lade armarna om henne.
Tumblr_lykj6mun941qdl0pso1_500_large
Emmas perspektiv
"Vad fan ska jag ha på mig?" skrek jag i ren panik
"Inte vet jag heller e, men kläder kan ju vara ett bra förslag" svarade Karro och skrattade
"Inte kul, men ligg inte bara där kom och hjälp mig då" jag fortsatte gräva i lådan med tröjor.
Man hörde hur hon suckade men sen hur hon reste sig upp ur sängen och gick in i garderoben där jag satt i handduk och letade efter kläder.
"Hur vill du se ut då?" frågade hon och började kolla bland alla galgar.
"Snygg, men inte för tillfixad" svarade jag enkelt
"Got it" sa hon och började dra fram olika plagg.
"Men vad säger du om den här då?" frågade hon efter ett tag och höll fram en lång rosa kjol.
"Vad ska jag ha till den då?" frågade jag och suckade
"Du vet den där typ virkade magtröjan" hon började visa med händerna vad hon menade, men det var helt enkelt omöjligt att se vad hon visade.
"Jo men du vet, den där, vita, korta virkade tröjan du hade när vi grillade i sommras" försökte hon igen.
"Ja, nu vet jag vilken du menar" direkt började jag leta igenom en låda, och efter ett tags letande hittade jag det jag sökte.
"Jao den, och så några armband och ett skärp" hon tog fram några saker och gav dom sen till mig.
"Visa mig när du är klar" och med dom orden lämnade hon mig i garderoben.
Jag tog av mig handduken och satte på mig bh och trosor innan jag tog på mig kläderna Karolina kastat på mig.
När jag fått på mig dom strök jag med händerna över kjolen innan jag gick ut till Karolina som låg på sängen med näsan tryckt mot mobilen.
Eftersom hon inte reagerade på att jag kommit ut harklade jag mig lite.
Och då slet hon blicken från mobilen.
"Sa ju att det skulle bli snyggt!" sa hon nöjt och kollade på mig.
"Säker?" sa jag oroligt
"Klart jag är, du kan ju kolla själv i spegeln." sa hon och nickade bort mot spegeln.
Jag gjorde som hon sa och ställde mig framför spegeln och kollade hur jag såg ut.
Hoon hade rätt, det såg faktiskt ganska så snyggt ut.
"Du hade rätt, I look amazing" skämtade jag och snurrade lite framför spegeln.
"Klart du gör, som vanligt" sa hon "När skulle han hämta dig då?" frågade hon sen
"Runt sex, så han borde vara här vilken sekund som helst," sa jag
"Okej gå ner och gö dig klar då" hon reste sig upp för att gå ner med mig.
Tillsammans gick vi ner för trappan och ut i hallen, där tog jag fram mina svarta klackskor som jag hade haft på avslutningen.
När dom var på och jag var helt klar var det bara till att vänta.
"Nu är jag nästan lika lång som dig" sa jag förvånat när jag stod framför Karolina.
"Aa nästan, synd att det inte finns skor som gör en kortare." suckade hon
"Skärp dig, det är fint med långa tjejer" sa jag och ställde mig ännu mer på tå.
"Jo du är inte den första som säger det" hon log och blinkade mot mig. "Men nu ser det ut som om han är här" sa hon efter att ha kollade ut genom fönstret.
Vi kramade om varandra innan jag började gå mot dörren.
"Ha så kul på din dejt med Louis" var det sista jag hörde innan jag stängde dörren.
 
 
 
Karolinas perspektiv
 Så fort Emma stängt dörren efter sig låste jag den och gick upp till sovrummet igen.
Där tog jag fram alla nagellack och började måla naglarna.
Måla naglarna var något både jag och Emma gärna gjorde, skillnaden var att hon kunde ha kvar nagellacket och det kunde inte jag.
Redan dagen efter jag målat på det brukade jag klösa bort det.
Efter ett tag hade jag målat M&Ms i olika färger på alla naglar, och medans det torkade kollade igenom twitter.
Ingeting nytt någonstans, några var på bio på den nya Twilight filmen medans andra var hemma.
Jag klickade up tweet rutan och skrev snabbt in något och klickade sen på tweet.
Efter en liten stunde började mobilen vibrera så jag tänkte att jag någon ringde, men ack så fel jag hade.
Allt var twitter händelser, nya följare, mentions och gud vet vad.
Jag kollade igenom allt för att hitta orsaken till mina händelser, och längst ner av alla mentions hitta jag orsaken..
 
Jag bara skakade på huvudet men gick ner i köket för att förbereda mat, klockan var ju ändå halv sju.
När allt var framställt började jag skära gurka samtidigt som jag höll koll på klockan.
Efter gurkan fortsatte jag med allt annat till salladen, och när salladen var klar började jag skära potatisen.
När det gått tjugo minuter och jag inte hört någonting ifrån Harry insåg jag nog att han drev med mig.
Varför skulle han vilja umgås med mig så som jag behandlat honom?
Men jag vela ändå tro på att han skulle komma så jag gjorde mat för två personer.
Helt plötsligt knackade det på altandörren och jag vände mig om för att se Harry stå där och le.
När jag öppnade dörren kom han in och satte sig direkt ner på en stol och pustade ut.
"Wow, did you run from your apartment?" frågade jag skämtsamt
"No, but some paps followed me so when I had parked my car infront of your house I walked around the block then I runned all the way back here and climbed over the fence" försklarde han och gjorde några pauser för att andas.
"And may I ask why you did that?" jag tittade konstigt på honom innan jag fokuserade på potatisen igen.
"Duuh, cause I didn't want anyone to think it was something going on between us" hans förklaring gjorde on, även om den inte borde ha gjort det so gjorde den det.
Jag hm:ade och nickade lätt men lyfta aldrig blicken ifrån potatisarna.
"So... what are we cooking" frågade han efter en stunds pinsam tystnad.
"I am making french fries, you are gonna handle the grill" sa jag
"Yes sir, wheres the meat then?" frågade han
"In the fridge"
*
När vi båda hade ätit upp och ställt in allt i diskmaskinen så satt vi nu i vardagsrummet och spelade kort.
Och Harry var inte speciellt glad för det var nämligen jag som ledde, överlägset.
"How can you win all the time?" frågade han frustrerat när jag fick poäng efter poäng.
"I've got som skills." förklarade jag enkelt
När jag tänkte ta upp ett kort till för att få ännu ett poäng to Harry tag i mina kort och lade dom på bordet innan han började blanda ihop allt.
"Oh how sad, all your points" sa han och spelade oskyldig.
"Really funny Haz" sa jag och böjde ner för att ta upp dom kort som låg på golvet.
Harry gjorde detsamma och när våra händer snuddade vi varandra kollade vi båda upp.
Våra ansikten var inte mer än några centimeter ifrån varandra, och jag kunde känna hans andedräkt.
Långsamt kom hans ansikte närmare, det trevade sig fram för att se om jag tyckte det var okej.
Jag borde inte tycka det var okej, men det gjorde jag.
Och tillslut snuddade våra läppar vid varandra och det var som om någon sköt fyrverkerien inom mig.
Harry drog upp mig i sitt knä och våran kyss blev intensivare och intensivare, hungrigt trycktes våra läppar mot varandras.

Del 22
Kortspelet dom spelade tror jag inte finns på riktigt, utan jag bara hittade på något.
Oh oh, nu ställer Karolina till det igen (jag är ganska så taskigt mot mig själv :/)
Men vi får se hut det går nudå?
Hur kommer dom lös det den här gången då?
Och hur går det för Emma på hennes och Louis dejt?

Kommentarer
Erica

Längtar tills nästa!! :D jättebra! :)))) xx

2012-11-20 | 23:31:20
Bloggadress: http://Saer.devote.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback