Don't forget about me

Gotta be you - del 9

2012-06-20 // 12:00:00 // Gotta be you - avslutad
Jag hann fixa ett tidsinställt inlägg :)
Harrys perspektiv
Så på nåt sätt måste jag få dom att erkänna sina känslor för varandra, så dom kunde vara lyckliga.
Jag la mig enr bredvid Hannah som redan hade somnat och tänkte.
Efter ett tag började en plan formas i mitt huvud.
Jag somnade med ett leende på läpparna.

Liams perspektiv

Jag hade sårat henne, djupt.
Hur kunde jag vara så dum så att jag slutade svara henne, även om jag trodde att det var det bästa.
Jag kommer tydligt ihåg hur hennes leende fick mig att le varje gång.
Jag satt så djupt inne i mina tankar att jag inte märkte att Louis och Hannah kom in i köket, Louis drog något av sina vanliga tråkiga skämt.
Men Hannah verkade tycka det var roligt för hon bröt ut i ett garv.
Hennes skratt var så vackert, det klingade så vackert.
- Liam?
Louis rop fick mig ur mina tankar.
- Huh?
- Didn't you listen to me? frågade han och spelade sårad
- No, what did you say? frågade jag
- How about that we go to the beach today? sa han gillande
- Yeesss! skrek Niall och Zayn som precis kommit in i rummet
- Sure! sa jag
- I'm going to wake Harry up, someone who want to help me? frågade Hannah
- I know! skrek Louis och sprang iväg mot badrummet.
Vi hörde hur vattenkranen slogs på och hur det rann, efter ett tag kom han tillbaka med en hink med vatten i.
Sen smög vi allihopa in i Harry och Hannahs rum med Hannah och Louis i täten.
Precis när Louis skulle hälla vattnet på Harry, så störtade Hannah fram och stoppade honom.
- Wait. viskade hon
Sen vänte hon sig om och plockade upp en kudde, nalle och sin pyjamas från sängen sen la hon det i garderoben.
- Now. viskade hon
Nästa sekund hade Louis hällt allt vatten på Harry och alla hade vi rusat ut ur rummet och ner till köket igen.

Harrys perspektiv

Sekunden som det iskalla vattnet träffade min kropp slog jag upp ögonen och han precis se Hannah försvinna runt hörnet, jag hörde även killarnas skratt så jag antog att alla var med.
Jag flög upp ur sängen och följde efter deras röster in i köket.
- Wow, what happened to you? fårgade Niall
- Like you don't know. sa jag och kollade på alla dom
Tillslut kunde inte Hannah hålla sig längre och började skratta, inte långt efter hakade dom andra på och snart låg alla på golvet och skrattade.
- We are going to the beach today, so go and change. sa Hannah när hon slutat skratta
*
 Efter en halvtimme klev vi ur bilen vid stranden.
- Last one in the water is a..... TURTLE! skrek Louis och alla började springa mot vattnet utom Hannah.

Hannahs perspektiv

När alla sprang iväg till vattnet blev jag ensam kvar på stranden, så jag la ner min handuk på en bra plats.
Jag drog av mig kläderna, stoppade in mina hörlurar och la mig ner.
Efter ett tag kände jag hur det droppade vatten på mig, när jag slog upp ögonen såg jag hur killarna stod lutad över mig med luriga flin på läpparna.
Åhnej, tänkte jag
I nästa sekund hade Niall lyft upp mig på sin axel och gick med bestämda steg mot vattnet.
- Noo! Niall, please! skrek jag och slog honom på ryggen
Upp mot stranden kunde jag höra killarna skratta.
Vattnet omslöt hela min kropp och jag reste mig snabbt upp, slog upp ögonen och kollade rätt in i Nialls klar blå ögon.
Hur kan en människa ha så fina ögon?
Jag stod som förtrollad och kollade in i hans ögon.
Någonstans långt bort hörde jag Harry harkla sig, men just nu fanns bra jag och Niall.
Efter ett tag bröt han ögonkontakten och kollade upp mot killarna som stod på stranden.
Vi gick sakta upp mot stranden under tystnat, alla kollade mot oss där vi traskade genom det kalla vattnet.
När jag gick upp mot handduken såg jag att Harry kollade på mig med en dömmande blick, men jag bara ryckte oskyldigt på axlarna och fortsatte gå.
*
Efter dagen på stranden hade vi bestämt att vi skulle beställa pizza och ha filmkväll.
Så när alla satt i sofforna började vi diskutera vilken film vi skulle se.
Harry vann och det blev så att vi kollade på Love Actually, även om jag inte hade något emot den filmen hade jag hoppats på en skräckfilm så jag hade haft en andledning att hoppa närmare Niall som satt på min vänstra sida.
Alla slukade i sig pizzan när den kom men Niall åt nog mest, han åt nog två pizzor helt själv.
Hur kan man äta så mycket men ändå ha en sån mage?
Nät klockan blev tolv började alla dra sig till sina lägenheter och jag och Harry gick in till hans rum.
Jag bytte snabbt om till pyjamas, borstade tänderna och kröp ner i sängen för att slippa frågor från Harry.
Efter fem minuter kom Harry också och la sig.
- I know you don't sleep, but I'm not going to take this now. But tomorrow you and I are going to talk. sa han sen pussade mig han på pannan och mumlade ett gonatt.
Jag låg och tänkte på Harry, Liam, Niall och mig själv, jag somnade nog inte förns två timmar efter att jag sagt gonatt till Harry.


Så där, jag fick till ett tidsinställt inlägg ändå.
Och vad tror ni? Är det något pågång mellan Hannah och Niall?
Hm... kommentera vad ni tror, jag blir bara glad om ni kommenterar.

Kommentarer
Rikke

Meeer

Kan inte du ladda upp de på bilddagboken nå du ladda upp bilder

Jätte bra blogg bojat läsa den idag och tycker den är jätte bra

2012-06-20 | 23:59:54

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback