Don't forget about me

Gotta be you - del 7

2012-06-17 // 18:24:11 // Gotta be you - avslutad
Men när ska jag få träffa super kusinen Harry då?
Vet inte, nån gång under sommaren.
Men jag måste gå nu, bye babe!
Bye snygging!

När jag kollade upp kolladefem par ögon storögt på mig.


- What the hell was that? frågade Louis éfter ett tag
- Swedish, hasn't Harry told you that I talk Swedish? frågade jag
Det förvånade mig att Harry inte hade berättat för dom, för till mig sa han att dom var som bröder och berättade allt för varandra.
- No! svarade Louis, Niall och Zayn i munnen på varandra.
Liam visste ju att jag hade bott i Sverige.
- Well, I have. svarade jag och log mot dom
- Have? Where do you live now? frågade Zayn
- I live in Womverhampton. svarade jag och hoppades att inte Liam hörde vad jag sa, det såg inte ut som han gjorde det men sen kom Louis och förstörde det hela.
- In Wolverhamton, Liam lives there to. sa han ganska högt
I know, tänkte jag.
Nästa grej som Liam sa fick hela mig att stela till. Det var nog inte så genom tänkt.
- You moved back? And when where you planning to tell me that? skrek han och jag såg i hans ögon att han var lite sårad.
- Wait? You to know eachother? frågade Niall
Jag stirrade på Liam med en sån där blick som kunde döda.
- Okay, yes we did. You wan't to tell them the rest Liam? frågade jag verdrivet stöddigt.
- No, but I guess you're not gonna do it. Whe lived next doors to eachother and where best friends for fourteen years, then one day her parents decided to move to Sweden. And the day they where moving was the same day as we were celebrating our friendship. We promesed to still be best friends, but after a month I stop answerd text, calls or anything. I though what I did was the best for her. sa han ledsamt.
Alla satt tysta och stirrade mellan mig och Liam.
- That was you? fick Harry tillslut fram
- Yes... svarade jag
- OMG! I can't blieve thet you Liam, of all people was the one that breaked my litte Nanah heart! The one she so badly has needed the last months! skrek han till Liam
- Harry, stop! I don't want to think about it. skrek jag åt honom
- Ask me something, please?! sa jag och kollade mot killarna
- Do you live with your mom, dad, mom and dad? frågade Louis
Vad som hels utom det där.
Jag såg att Harry blev på helspänn och kollade oroligt mot mig.
- I live with my... aunt and her daughters. det där sista sa jag lite tystare.
Alla minnen kom tillbaka, alla roliga stunder vi haft, allt vi gått igenom i vått och i torrt.
Harry såg det och var snabbt framme och kramade om mig.
- You can make kottbuller tomorrow, not you're gonna go and sleep for a while. viskade han till mig.
- Say goodnight to the boys. sa han, högt den här gången.
- Godnight guys. mumlade jag fram
- Goodnight Hannah! svarade dom.
Sen lyfte Harry upp i sin famn och bärde in mig i ett rum, förmodligen hans och la ner mig på en säng.
- Goodnight favorite. sa han och pussade mig i pannan.
Jag somnade direkt.

Nialls perspektiv

- I live with my... aunt and her daughters. sa hon tyst
Hennes moster? Varför bodde hon med hennes moster?
Hennes föräldrar kanske var missbrukare, satt i fängelset eller kanske till och med var döda.
Den starka, självsäkra tjej som nyss klev innanför dörren var som bortblåst nu, istället var hon ersatt av en skör, osäker och ledsen liten flicka.
Harry gick fram till henne och viskade i hennes öra, sen sa han:
- Say goodnight to the boys.
- Goodnight guys. mumlade hon
- Goodnight Hannah! svarade vi
Sen lyfte Harry upp henne i famnen och bärde in henne i hans rum.
Sättet han ser på henne har jag aldrig sett förut, han skulle verkligen kunna göra vad som hels för henne.
Hon betyder allt för honom.
När Harry kom tillbaka kollade vi alla på honom för en föklaring men han så bara helt förkorossad ut.
- What was that about? frågade Liam och kollade oroligt på Harry
Såklart han brydde sig, dom hade ju varit bästa vänner i fjorton år.
- She has just a hard period right now. sa Harry, men man kunde se på honom att han ljög.
Jag undrar vad hann döljer för oss.


Orkade inte kolla igenom delen, för jag ska filmkväll ikväll och är lite stressad.
Förlåt för den jätte dåliga uppdateringen men har noll fantasi just nu.
Ska försöka lägga ut en del till innan jag åker bort på tisdag.


Kommentarer
Stina

Superbra! :)

2012-06-18 | 23:23:26
Bloggadress: http://onedirectionnooveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback