Don't forget about me

Gotta be you- del 3

2012-06-05 // 16:34:38 // Gotta be you - avslutad
Den blinkade till och jag såg att jag hade två missade samtal.
När jag såg vem samtalen var ifrån sprack jag upp i ett stort léende.
Jag slog snabbt in nummret och tryckte på "ring", några toner gick sen sprakade det till.
- Hello...


- Hell. hörde jag min kusin säga.
- OMG! I've missed you so much! skrek jag i telefonen.
- Eh... Hannah, is it you? hörde jag han säga.
- Yes, silly! svarade jag och skrattade.
- Sorry, didn't look who it was when I answerd. But I've missed you to! svarade han.
- You called me earlier, was it something special? frågade jag.
- Yes it was, why didn't you answer? frågade han
- I couldn't find my phone, my aunt found it in the fridge an if I didn't pick up the twins I wouldn't get it back. fröklarade jag.
När jag blev klar blev det väldigt tyst i telfonen..... Efter ett tag hörde jag hur han skrattade.
- In the fridge?! fick han tillslut fram.
- I was hungry and looked for some food. svarade jag oskyldigt.
- You are just lika my friend Niall, always hungry. sa han och jag hörde att han log.
- I'm not always hungry! sa jag och spelade sur, men i själva verket visste även jag att jag  alltid var väldigt hungrig.
- You haven't changest at all. sa han.
- Nope, it's still me Nanah. svarade jag och log över mitt gamla smeknamn.
- I can hear that. skrattade han fram.
- I'm dying of curiosity, if you don't tell me the special thing I'm gonna hang up and never answer again. sa jag och spelade sur.
- Okay, I wanted to ask you if you had any special summer plans? frågade han.
Ganska konstig sak att ringa och fråga om, speciellt eftersom det var ett tag sen han ringde mig.
- No, not really. Just spend time time with my best friend an.. family. det där sista sa jag ganska tyst. - Why? fortsatte jag.
- I was woundering if you wanted to spend the summer with me and the lads here in London? frågade han långsamt.
Va?! Va han seriös? Nä, han måste skämta med mig. Eller?! tänkte jag.
- Are you serius? frågade jag långsamt.
- Ofcoure I am. I want to spend the summer with my favorite. svarade han och jag kände att mina kinder hettade till och ändrade färg.
Jag och min kusin hade alltid stått varandra nära, och även om vi sällan träffades var han den jag litade mest på i hela världen.
Jag satt och nickade ett tag tills jag kom på att han inte kunde se det.
- Well, ofcourse I want to spend the summer with you favorite. sa jag och log.
- Awesome! I'll send you a ticket then. sa han.
- No, I can buy a ticket myself. protesterade jag.
- No! I asked you, so I buy the ticket. sa han bestämt, och jag visste att det inte gick att ändra något när han bestämt sig.
- Okay then. svarade jag bara.
- I'll call you tomorrow with more details. sa han - Bye, love you Nanah. sa han och små skrattade.
- Bye, love you Hazza. svarade jag och fnittrade.
- Damn! I had hope that you would have forgot that nicnamne. sa han och spelade sur, men slutade efter tag och skrattade.
- Never ever! svarade jag och fnittrade.
-  Damn it! Bye. sa han och la på.
Jag satt kvar med mobilen mot örat ett tag över vad han hade sagt egentligen. Efter typ 5 minuter släppte jag mobilen på sängen och sprang ner för trappan.
Isabelle och Linnea som satt i soffan i vardagsrummet kollade konstigt på mig.
- Marie, come to the livingroom. I've got amazing news! skrek jag och sprang in till tvillingarna.
När alla var samlade i vardagsrummet berättade jag om telefon samtalet med Harry, och vad vi hade kommit överens om.
- Will you be gone the whole summer? frågade Isabelle när jag var kvar.
-It sounded like that. svarade jag henne.
Gud! Jag längtade verkligen as mycket!


Förlåt för den eviga väntan.

Men nu fick ni reda på vem hennes kusin är x)
Jag kommer åka till Barcelona imorgon så jag kommer fixa tidsinställda inlägg åt er.


Kommentarer
Stina

Låter som att det kommer bli en bra novell! Ska försöka komma ihåg att läsa den bara, lätt att glöma vilka man läser när man läser ett par stycken x)

Men bra skrivet! Ser fram emot en fortsättning! :)

2012-06-05 | 21:33:01
Bloggadress: http://onedirectionnooveller.blogg.se/
Anonym

Bäst osv osv<3

2013-04-05 | 10:42:08

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback