Don't forget about me

Gotta be you - del 11

2012-06-25 // 16:50:23 // Gotta be you - avslutad
Snabbt drog jag av mig kläderna och på med en förstor tröja som jag var ganska säker tillhörde Niall, jag borstade tänderna och håret, sen kröp jag ner i sängen under täcket.
Den natten drömde jag om Liam.

 
Med trötta steg gick jag mot köket för att fixa frukost.
När jag vaknat var det förvånatsvärt tyst i lägenheten, killarna brukar alltid vara här och äta frukost eller oftast väckte dom mig på dom obehagligaste sätten.
Ibland hoppad dom i min säng, kastade vatten på mig, sprutade saker på mig, men nu var det knäpp tyst... nästan kusligt tyst.
Jag tassade in i köket och hittade en lapp där det stod: We are so sorry Hannah, they called us an wanted us to do a signing in Brighton, hope it's OK?! We'll be back tomorrow, there is money on the table. xx Harry and the lads
Great, ensam.. tänkte jag
Så jag stoppade in en film i DVD spelare och satte mig tillrätta i soffan.
Jag måste ha somnat för nästa gång jag slog upp ögonen var klockan 5 på morgonen, dagen efter.
Jag kände mig på väldigt bra humör så jag drog på ett par slitna jeansshorts, ett vittlinne med en kofta över som jag kavlade upp armarna på och såklart några acessoarer, sminkade mig lätt med lite kajal och mascara.
Håret gjorde jag en fläta av och la på ena sidan.
När klockan närmade sig 12 fick jag ett sms av Harry där det stod att dom skulle vara hemma om tre timmar, men när jag såg datumet som visades på skärmen försvann mitt leende och mitt glada humör sjönk snabbt.
Jag gled ner mot väggen och började gråta, så satt jag i två timmar och bara grät innan jag bestämde mig för att göra det.
Så jag gick ner till Nialls lägenhet och tog en av hans gitarrer och sprang upp till Harrys igen.
Där la jag ner gitarren vid väggen och gick vidare mot badrummet där jag plockade åt mig min rakhyvel och tog ett rakblad, sen gick jag och satte mig vid väggen och sakta satte jag rakbladet mot handleden och tröck till.
Det sved när bladet gick igenom huden, men jag fortsatte ändå.
Några minuter senare hade jag skärsår på båda armarna och det rann blod ner för mina handleder och droppade ner på golvet, golvet blev fyllt med bloddroppar och några drog jag fingarna igenom så att dom bildade streck på golvet.
Jag tog ett djupt andetag och tog upp gitarren och drog några ackord sen började jag sjunga och spela.
 
Skies are crying, I am watching
Catching teardrops in my hands
Only silence, as it's ending, like we never had a chance.
Do you have to make me feel like, there's nothing left of me?

You can take everything I have
You can break everything I am
Like I'm made of glass
Like I'm made of paper
Go on and try to tear me down
I will be rising from the ground
Like a skyscraper, like a skyscraper

As the smoke clears
I awaken and untangle you from me
Would it make you feel better to watch me while I bleed
All my windows, still are broken, but I'm standing on my feet
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/d/demi_lovato/skyscraper.html ]
You can take everything I have
You can break everything I am
Like I'm made of glass
Like I'm made of paper
Go on and try to tear me down
I will be rising from the ground
Like a skyscraper, like a skyscraper

Go run run run I'm gonna stay right here
Watch you disappear yeah
Go run run run yeah it's a long way down
But I'm closer to the clouds up here

You can take everything I have
You can break everything I am
Like I'm made of glass
Like I'm made of paper
Ohh
Go on and try to tear me down
I will be rising from the ground
Like a skyscraper, like a skyscraper
Like a skyscraper, like a skyscraper
Like a skyscraper

Jag drog det sista ackordet och kollade upp och mötte killarnas blickar.
Först var dom förvånade och entusiastiska, men sen såg dom alla bloddroppar och deras blickar blev genast oroliga och chockade.
Harry var den första som utalade sig, men det var inte speciellt tröstande.
"You started again? How could you, after everything Klara and I did?!" skrek han mot mig, han hade alltså inte sett vilket datum det var.
Jag reste mig upp och torkade av handlederna mot benet, sen mötte jag först killarnas blickar som fortfarande visade chock sen mötte jag Harrys som visade besvikelse och ilska.
"You... weren't there toda.... today" jag tog ett djupt andetag och försökte få rösten stadig "You weren't there today, today when... I needed you the most... sa och darrade på rösten.
"So it's just today, the other days when you're feeling this way, how about then?" sa han spydigt
"Yes, it's just today. Cause today.... was the day my..... parents.. di.. died, and you weren't there!" skrek jag åt honom, dom andra drog efter andan och hans blick blev genast ledsen och med några få steg var han framme vid mig och kramade om mig.
Mina ben vek sig och jag sjönk ihop på golvet och grät, jag grät och grät.
Ingen vågade röra sig inte ens Harry, men efter några minuter reste jag mig upp och kollade på Harry och sa:
"I'm sorry I did it, I just didn't wanted to feel that pain, the pain I get when I cut myself is easier to handle"
"It's okay, it's my foult I shouldn't left you alone on this day" sa han och kramade om mig
"But you sang, sience when?" fortsatte han, antagligen för att byta ämne
"I have always loved it, but I never let people hear me. It's only one person who knows I can sing, and he is standing right there" när jag sa det sista pekade på på Liam.
"We used to sit by the lake and play guitar and sing, we could sit there til the middle of the night. I miss those days, those days when everything was good and my heart weren't broken" sa jag och det började bränna bakom ögonlocken.
"You're heartbroked?" frågade Niall
"Yes, cause the one my heart always belonged to cut me out of his life" sa jag och kollade ner "But it's getting better" fortsatte jag och kollade upp.
"Who is it?" frågade Louis nyfiket.
Jag tog ett djupt andetag och funderade på om jag skulle berätta, jag tror inte min röst skulle hålla.
Så jag höjde handen och pekade rätt på Liam, samtidigt som jag log och väntade på allas reaktioner.

Sådär jah, ni fick en del idag!
Dels för att min kompis Emma spammade mig på sms om det (plus att jag gärna inte vela bli ankbiten xD)
Hahah, närå ett skämt mellan mig och en kompis.
Och låten hon spelade var Skyscraper - Demi Lovato
 
Kommentera vad ni tycker, och 5+ (från olika IP adresser) för nästa del imorgon. ;)

Kommentarer
Emma anderssons ip adress

Åååååh, döör juuu! Det är för spännande! Du kan inte bara sluta sååååå! :(:(:(:(:(<3
Men den var iaf sjuuuuukt braa!!! :D<3
Älskar dej! :*<3

2012-06-25 | 20:12:03
Ebba

Gud vill bara läsa mer!! Ett till kapitel

2012-06-25 | 20:15:00
Johanna

Har precis hittat din novell, och den är grymt bra och väldigt spännande! Fortsätt skriva tjejen, du är duktig på de! :)

2012-06-25 | 23:24:33
Stina

Skriiiiiv så fiiiingrarna glööööder! Annars får du ingen date med Harry i min noveeeell! xD

Superbra, haha, glömde nästan skriva det xD

Svar: Nu fick du din del, nu är det din tur att skriva mer xD
onednooveller.blogg.se

2012-06-26 | 23:06:29
Bloggadress: http://onedirectionnooveller.blogg.se
Camilla

Skriv meeer!!! Jättebra kapitel!

2012-06-28 | 20:50:36
Sara

Jättebra:)! Längtar till nästa kapitel:) Du skriver som en gud!

Svar: Tackar, jag blir alltid på bättre skrivhumör bär ni kommenterar så gulligt! :)Skriver delen just nu
onednooveller.blogg.se

2012-07-06 | 14:45:11
Bloggadress: http://onedstorys.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback