Don't forget about me

Gotta be you - del 10

2012-06-24 // 21:07:39 // Gotta be you - avslutad
- I know you don't sleep, but I'm not going to take this now. But tomorrow you and I are going to talk. sa han sen pussade mig han på pannan och mumlade ett gonatt.
Jag låg och tänkte på Harry, Liam, Niall och mig själv, jag somnade nog inte förns två timmar efter att jag sagt gonatt till Harry.


En vecka senare
 
Harrys perspektiv
 
För några daga rsen hade jag försökt pratat med Hannah om vad som hade hänt på stranden den där dagen.
Hon hade undvikigt att svara, vilket var väldigt konstigt för vi berättade allt för varandra!
När jag gillade någon tjej, var hon den första som fick veta, vi brukade sitta i timmar och prata om sånna saker och att hon nu håller på och undanhåller saker känns inte bra.
Plus att om hon gillade Niall skulle ju hela min plan med att få ihop henne och Liam inte fungera.
Men idag var dagen, dagen då min plan skulle gå i verket.
Jag rycktes ur mina tankar av att Hannah började röra sig i sängen bredvid mig.
- Morning favorite. sa hon och pussade mig på kinden sen reste hon sig upp och gick mot badrummet.
Dags att börja.
Jag drog iväg ett sms till Liam där det stog Come to Louis and my apartment, NOW x i hopp om att han skulle komma ganska fort.
Sen drog jag på mig ett par mjukisar och gick ut ur rummet, jag hörde hur en dörr ute i trapphuset smälldes igen så jag sprang snabbt in i det andra badrummet som hade dörren mot min dörr.
Jag stängde dörren, men inte helt.
- Harry! hörde jag Liam ropa
- In my room. svarade jag och då hörde jag att duschen stängdes av och Liams steg i lägenheten.
Perfekt!
Genom springan såg jag hur Liam gick fram till mitt rum och öppnade dörren, sen Hannahs skrik och Liams röda ansikte som störtade ut till köket samtidigt som han hasplade ur sig ett 'förlåt'.
Då passade jag på att gå ut ur badrummet och in i köket.
- Man, you're so dead! Your sister were half naked in there! sa han och stirrade på mig
- Ops! sa jag bara och började göra en macka till frukost
- How about that just you and I would eat lunch, as apologize (?) sa jag och log
- Okay... Starbuck, 12am the usually table. sa han och gick ut genom dörren.
Jag bredde en till macka och la mina mackor på en tallrk och gick in till rummet jag och Hannah delade på nu.
- Nice! sa jag gillnde och la till en busvissling när jag såg Hannah.
- You're so wierd, you know that? sa hon och gick fram till mig där ajg hade satt mig på sängen.
Jag trodde hon skulle krama mig så jag sträckte ut armarna, men istället gav hon mig en fejkad bitchblick och tog en av mina mackor istället.
- Can't just you and I do something today. sa hon och lade sig ner på sängen med sitt huvud i mitt knä.
Det var nästan som om hon vela att min plan skulle gå.
- Sure, how about lunch at Starbucks? frågade jag
- Oki doki. sa hon på svenska men hon hade lärt mig vad det betydde.
För i mina öron lät det ungefär som japanska.
-  12 o'clock? la jag till
Hon nickade och log mot mig.
- So what do you think of the guys? frågade jag i hopp om att få lite info.
- They are SO wierd, but I think I have come closest with Niall and Louis. svarade hon glatt.
- Louis? frågade jag förvånat, jag hade nästan aldrig sett henne tillsammans med Louis.
- You know, you sleep wery long. So me and Louis usually talks when we eat breakfast. sa hon enkelt
- So how about Niall? frågade jag och helt plötsligt blev hon väldigt stel och orolig.
- His... very funny. sa hon efter att hon funderat ett tag.
- Hannah, I know you're lying to me. And that you lie to me kills me more than anything else! sa jag och kollade på henne
- Okay, I think I like him. Hi's humor, hi's smile and not to talk about hi's eyes. sa hon och drömde sig iväg lite i slutet
- But do you feel that magical feeling when he looks at you? frågade jag och hoppades på ett nej
- Hm... I have never though of that, but no I don't think so. sa hon och stirrade in i väggen.
Jag kände att jag pustade ut, hon måste ha märkt det för hon började skratta.
- You don't wnat be to LIKE your friends?! sa hon och betonade like.
- It's not that, It's just that I can't see you and Niall together. sa jag och hoppades hon skulle köpa den.
- Mabye your right. sa hon och funderade
The clock is soon eleven, so you better get ready if you want to make it to that lunch. sa jag skämtsamt.
Hon flög upp ur sängen och började rycka i olika klädesplagg, som hon hade i min garderob som vi numera delade på.
 
Liams perspektiv
 
Klockan var fem i tolv och jag var alldeles strex framme vid Starbucks.
Jag såg honom genom fönstret, dom där lockarna skulle jag känna igen överallt.
Jag gick fram till kassan och beställde en kaffe och en ost macka
När jag fått mitt kaffe och min macka såg jag något som gjorde mig förvånad, det som förvånade mig var att han satt med någon, någon med liknande lockar.
Hannah..
Men nu var det försent för att vända för nu hade han sett mig och vinkade mig till sig.
- Liam come and join us. sa han med en överdrivet leende.
Hannah verkade inte vara lika förtjust i idéen som Harry var, men det verkade han inte märka, faktum är hon hon inte har pratat med mig sen den där dagen vi var ute och sprang.
När jag nickade svagt satte Hannah sin väska på platsen bredvid sig som att visa att jag inte skulle sätta mig bredvid henne.
Så jag slog mig ner bredvid Harry men fick snabbt resa mig upp för att Harry måsta gå på toaletten.
En lång pinsam tystnad följde, och efter tio minuter hade Harry fortfarande inte kommit tillbaka, så jag var tvyngen att fråga Hannah.
- Do you think Harry is stuk in the toilet? frågade jag Hannah skämtsamt.
- No, hi has left so you and I can talk. sa hon en aning irriterat.
- Okay.. Hannah I know you're mad and disapointed, but it breaks my heart to see you like that. sa jag
- Liam, you don't know a thing how it is to have a broken heart. sa hon hårt och fortsatte kolla ut genom fönstret men jag tyckte jag såg en antydan till tårar i hennes ögon.
- How do you know that? frågade jag och förvånades över hur irriterad jag lät
Because.. I love you! More than a friend, since I was eleven I have dreamed about how it would be to kiss you or to be called your girlfriend. Every girl you meet, maked me wanted to die, cause I knew that it would never be me, but as long as I was near you I feelt lucky. Then I moved and you stopped call, and my life turnet to a living hell. I didn't eat for a week, I still don't eat normal, I cut myself a cuple of times. I even carved in your name on my arm, in hope that you still would be near me.
Nu forsade tårarna ner för hennes kinder, och hon kollade ledsamt på mig.
Skuldkänslorna kom över mig och jag insåg vad jag faktiskt gjort mot denna underbara person.
Men jag kunde inte sluta le över att hon faktiskt älskade mig, hon älskade mig inte som sin bästa vän utan hon älskade mig.
- I love you to. sa jag tyst.
- You do? frågade hon tveksamt.
- Since the first day I saw you I knew that you were special, but not until I was thirteen I realized that everytime someone asked me if you were my girlfirend I so badly wanted to say yes, but you wasen't.
I only dated those girls cause I thought you werent interested of me. sa jag
Hon kastade sig över bordet och kramade om mig.
- I have missed you Liam. viskade hon i mitt öra.
- I've missed you to, but come on let's go home and kill Harry. jag jag och vi började gå hem.
 
Hannahs perspektiv
 
När vi kom innanför dörren hörde vi hur alla satt i vardagsrummet, och när vi kom in där kollade alla på oss med frövånade och oroliga blickar utom Harry som bara så nöjd ut.
Jag gick fram till honom och kollade ner på honom där han satt i soffan.
- Hazza, you're going down. sa jag och sprutade ner honom med grädde som vi hämtat hos Liam innan. (det är såndär sprutgrädde, som finns på sprutflaska)
Liam var snabbt framme och sprutade han också.
Efter ett tag hade vi sprutat grädde över hela Harry och soffan, och nu stog alla coh skrattade åt Harrys förvånade utryck.
- Was that necessery? frågade han
- Yeah, cause you leaved me at Starbucks with Liam, that was you insane plan from the beginning. You are gonna pay for that later. sa jag
- But for now it's cool, cause your plan acutally made us friend again. lade jag till och log
- You are?! That's fantastic. sa han och kastade sig över mig i en kram.
På något sätt blev det så att vi spelade Twister, och vi körde allihopa utom Zayn som stog och snurrade.
Alla var huller om buller, jag måste nog ha haft det lättast eftersom jag var ganska vig med hjälp av dansen.
- Left hand on.... blue! sa Zayn och när Niall skulle flytta sin hand till blå tappade han balansen och ramlade ovanpå oss andra så föll ner i golvet.
Liam som var strax ovanför mig trycktes hårt mot mig, och hans huvud var någon millimeter ifrån mitt vilket gjorde att hans läppar praktiskt taget nuddade min.
Jag kunde känna lukten av han minttabletter, just sådär skulle jag kunna stanna.
Men självklart skulle alla flytta på sig och då flyttade sig även Liam och mitt lilla paradis försvann, sen kände jag ingen lust att hålla på nå mer.
Så jag sa godnatt till killarna och gick in till mig och Harry.
Snabbt drog jag av mig kläderna och på med en förstor tröja som jag var ganska säker tillhörde Niall, jag borstade tänderna och håret, sen kröp jag ner i sängen under täcket.
Den natten drömde jag om Liam.

Hoppas ni gillar den, själv är jag inte riktigt nöjd.
 
Skulle bli väldigt glad om ni kommenterade mer, så vi gör såhär:
5 kommentarer och nästa del kommer redan imorgon :)

Kommentarer
Emma andersson

Kommentar 1! :*:*:*

2012-06-24 | 22:20:12
Emma andersson

Kommentar 2! :*:*:*:*

2012-06-24 | 22:20:58
Emma andersson

Kommentar 3!! :*:*:*:*

2012-06-24 | 22:21:34
Emma andersson

Kommentar 3!! :*:*:*:*

2012-06-24 | 22:21:34
Emma andersson

Kommentar 5!! :*:*:*:*
Och i kommentaren ovanför ska det stå kommentar 4 såklart! :*

2012-06-24 | 22:22:35
Britta

Superbra! :)<3

2012-06-24 | 22:34:56
Anonym!

Gud vad bra! ;)

2012-06-24 | 22:35:45
Klara

Åh vad duktig du är på att skriva! :D kram

2012-06-24 | 22:36:29
Onednooveller.blogg.se's största fan!

Supersuperbra! Som alltid! Kan du inte göra en till del idag?
jag älskar verkligen den här novellen? :*
kram! //ditt största fan!

2012-06-24 | 22:38:28
Onednooveller.blogg.se's största fan!

Supersuperbra! Som alltid! Kan du inte göra en till del idag?
jag älskar verkligen den här novellen? :*
kram! //ditt största fan!

2012-06-24 | 22:38:28
Stina

Lessen att jag inte kommenterat så bra, inte bra alls faktiskt, jag vet inte riktigt vad jag tänkte med. Jag har nog aldrig varit inne i en novell på riktigt (förutom dom jag är med i) tror jag, men jag är helt fast i den här! Jag hade visst missat några delar innan den här, men det var bra, för då hade jag att göra ett tag x) Så, nu skrev jag en jättelång kommentar, so you better post next one tomorrow! Otherwise a certain duck will come and.. bite you! xD

2012-06-24 | 23:21:51
Bloggadress: http://onedirectionnooveller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback