Don't forget about me

Gotta be you - del 15

2012-07-09 // 12:30:00 // Gotta be you - avslutad
Vi gjorde en fistbump, sen satte jag på mig skorna och lutade mig mot väggen eftersom klockan bara var tio i sju.
Då ringde det på dörren och hela jag stelnade till.

Liam
 
Jag ringde på dörren och kände att jag skakade av nervositet.
Egentligen borde jag inte vara nervös, det var ju Hannah jag skulle ut med, Hannah som jag spederat varje dag med i fjorton år.
Dörren öppnades och en ängel trädde fram.
Hon var så vacker i sin rosa klänning, dom stora bruna lockarna och det glittriga sminket.
"For you" sa jag och räckte fram en bukett rosor som jag köpt på vägen hit, hon började le när hon såg att jag hade köpt rosor.
Vita rosor som jag visste var hennes favorit, hon hade fått röda rosor av alla andra killar som gett henne blommor men dom hade hon alltid slängt när hon kom hem för hon gillade inte den färgen på rosor.
"You remembered" sa hon och log stort
"Ofcourse, shall we go?" frågade jag
"Sure" sa hon och räckte Jenny rosona, tog en vit väska och gick ut.
När vi kom ner och gick ut såg jag att hon tappade hakan när hon såg att vi skylle åka i en limosin.
"After you" säger jag och visar henne vägen in i limosinen.
Dom femton  inuter till tar till resturangen där vi skulle äta är vi båda två tyst, det är ingen pinsam tystnad utan en skön tystnad.
 
Hannah
 
När vi gick där på stranden kände jag mig så lycklig, så här lycklig har jag inte varit på länge.
Dejten hade varit perfekt, vi hade ätit på en jätte fin resturang, jag åt pasta som han hade betalat efter att jag hade protesterat x antal gånger.
Sen hade vi tagit en taxi till stranden där han hade fixat chokladdoppade jordgubbar, nu gick vi bara i vattenbrynet och kollade på den fina solnedgången.
Helt plötsligt stannade han och kollade mig rätt in i ögonen, hans ögon glittrade så fint.
- Hannah, since the first time I saw you I knew that you were the one for me. When you stod there with you beatiful smile, and green eyes you were so beautiful. And I want you to know that, what ever happens I love you!
Sen böjde han sig ner och pressade försiktigt sina läppar mot mina.
Det gick en stöt av välbehag genom mig, och jag la mina händer i hans nacke och pressade honom närmare mig.
Han var vad jag vela ha, han som jag så länge har väntat på, han var the one!
När vi efter ett tag särade på oss kollade jag in i hans ögon och sa:
- I love you to Liam
*
Jag lade mig ner i sängen och log som en tok.
Nästan direkt störtade Jenny, Klara och Harry in i rummet för att jag skulle berätta.
Så jag tog ett djupt andetag och började berätta om hur han överraskade mig med en limosin, resturangen och allt.
Dom kollade på mig med stora ögon.
"You are so into him" sa Harry efter ett tag
"I'm happy for you Chihuahua! sa Klara och kollade på mig, strax efterbörjade vi båda två skratta!
Chihuahua, hade Klara börjat kalla mig när jag andra veckan i skolan i Sverige hade hotat med att slå ner skoland mobbare om han inte slutade mobba oss två.
Han trodde mig självklart inte och fortsatte, men det han inte visste var att jag hade tränat självförsvar och sen den dagen mobbade han aldrig någon igen, och så fort han såg oss sänkte han blicken och skyndade sig förbi.
Resten av kvällen satt jag, Jenny och Klara på rummet och snackade.
När det var dags att krypa i sängen tänkte jag igenom dagen igen och Liam, ja han var nog The One för mig.

Inte världens bästa del, men hann inte skriva något mer innan jag skulle fixa mig.
Hann inte heller fixa något mer tidsinställt, så ni får vänte tills på onsdag då jag är hemma igen och kran skriva en del. Men sen på torsdagen åker jag bort igen :( Så uppdateringen kommer inte va så bra nästa vecka.
 
+5, och jag lovar er en extra lång del på onsdag.
 
 

Kommentarer
EmmaTomlinson

Åh, sådär ska min och Louis första dejt också vara! :D
men den var jääätte kort , men ändå så sjukt bra! ;)
oooch, på onsdag måste du skriva mycket , så att det kanske kan bli nått tidsinställt inlägg när vi är i stockholm, eller så kan du skriva i stockholm! :D
Och förresten! på fredag tänkte jag att vi kunde åka in till stan och äta lunch på HardRockCafe! :D
om ni vill alltså! för tim jobbar då! :D <3
puss och kram , saknar dej! :D

Svar: Vilken kommentar, den handlar om allt och inget.Men vi messar ist tycker jag!
puss och kram, saknar dig med!<3
onednooveller.blogg.se

2012-07-09 | 13:12:14
EmmaTomlinson

Åh, sådär ska min och Louis första dejt också vara! :D
men den var jääätte kort , men ändå så sjukt bra! ;)
oooch, på onsdag måste du skriva mycket , så att det kanske kan bli nått tidsinställt inlägg när vi är i stockholm, eller så kan du skriva i stockholm! :D
Och förresten! på fredag tänkte jag att vi kunde åka in till stan och äta lunch på HardRockCafe! :D
om ni vill alltså! för tim jobbar då! :D <3
puss och kram , saknar dej! :D

2012-07-09 | 13:12:15
EmmaTomlinson,

Emmaaaa!! du måååååste svara på sms!!! vet inte vad jag ska göra för att få tag i dej så jag gör ett desperat försök att få tag i dej genom att kommentera på din novellblogg! ;)
Jag har dipdyed mitt hååååååår rosa!!!!!
ooooch , nuuu mååååååste du svara på sms!! på engång!!!! :I:I:I:I

Svar: OMG!!! Emma, varför sa du inte det när jag smsade med dig tidigare?!
onednooveller.blogg.se

2012-07-09 | 19:03:02

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback