Don't forget about me

Gotta be you - del 21

2012-08-02 // 19:54:43 // Gotta be you - avslutad
Han fortsatte kolla mig i ögonen och böjde sig långsamt ner för att låta sina läppar möta mina, den litta kyssen övergick snabbt till hångel och vips så var vi påväg in till sovrummet.
Vi båda visste var den här kvällen skulle sluta.

Liam
När jag slog upp ögonen var det första jag såg Hannah, eller ja Hannahs hår som verkade vara överallt och ingenstans.
Det var praktiskt taget det ända man kunde se av henne, så försiktigt lyfte jag handen och strök bort håret från ansiktet.
Hennes läppar lätt särade och ibland kunde man höra ett svagt snark-ljud, ibland mumlade hon även något, oftast var det helt omöjligt att höra vad hon mumlade men ibland gick det att urskilja några ord.
"Liam, I love you!" mumlade hon och jag började genast flina som en tok.
Jag vred på huvudet för att se vad klockan var tjugo över åtta stod den på vilket var konstigt för jag brukade inte vakna tidigt om jag inte ställt larm eller någonting.
Försiktigt tog jag av mig täcket för att resa mig upp, tyst tassade jag bort till garderoben och tog fran ett par shorts och en t-shirt sen tassade jag sakta ut till köket, allt för att inte väcka min sovande ängel.
Efter en snabb titt i hallspegeln konsterade jag att mitt hår verkligen skulle behöva plattas, men eftersom jag tror killarna var sugna på att gå till stranden skulle det bara vara onödigt.
I köket tog jag fran en macka och började bre den, vi hade valt att inte förboka några måltider i hotellresturangen så vi kunde sitta allihopa och käka tillsammans.
Enligt Harry och Hannah som tydligen brukade göra så på alla semestrar som var på va det mycket mysigare så, vilket jag fullständigt kunde hålla med om, speciellt när jag och Hannah åt bara vi.
En lätt knacking på dörren hördes och väckte mig ur mina tankar, jag tryckte in hela mackan i munnen och gick och öppnade dörren, vilket inte var så smart för in vällde fyra stycken högljudda killar.
Dom störtade in i köket för att fixa frukost och skyllde på att Niall ätit upp all deras mat, det hade jag ganska svårt att tro på men nu var det försent för att ändra på nu var dom ju redan här.
Bara dom inte väcker Hannah tänkte jag och just då hörde man hur Hannah ropade från sovrummet.
"Håll käften"
Eftersom hon ropade på svenska var det ingen som fattade, utom Harry då som stolt översatte till oss vad det betydde.
Men killarna verkade inte bry sig så mycket och efter bara någon minut kunde man höra Hannah igen fast den här gången sa hon det på engelska.
"Shut up!" ropade hon högre den här gången, fast  det här gången funkade det inte heller så hon verkade ge upp för strax därefter kom en trött och nyvaken Hannah ut från sovrummet.
Hon gick fram och pussade mig lätt på munnen innan hon gick och satte sig i Harrys knä eftersom alla stolar redan var tagna, medans dom andra fortsatte prata höll Hannah på att somna i Harrys knä för hon lutade huvudet mot hans axel och verkade helt avslappnad i kroppen.
Louis började peta på henne och snackade om att vi skulle rita en mustach på henne.
Då vaknade hon och gick och bredde en macka och tog ett glas vatten som hon ställde på bordet men innan hon satte sig ner tog hon upp vattenglaset och hällde det över en mycket chockad Louis.
"Don't talk about someone that isn't sleeping" sa hon och satte sig ner i Harrys knä igen.
Vi andra började skratta åt hur Louis såg ut, utom han själv som fortfarande var chockad.
"I'll get my revenge" sa han innan han gick därifrån och ut ur hotellrummet, förmodligen för att byta om till torra kläder.
Efter typ tio minuter kom han in igen och skrek, Niall tittade surt på honom för tydligen hade han avbrutit honom när han höll på att berätta ett skämt för Zayn.
"LET'S GO TO THE BEACH, EACH!" skrek han.
"No, I want to go shopping" sa Hannah och kollade trumpet på honom.
Han bara suckade och skakade på huvudet.
"Eleanor is coming tomorrow, then you can two can go shopping, cause I seriusly don't know if I dare to go shopping with you, not after what Harry has told us." sa han och log busigt mot henne.
"What have you told them?" frågade Hannah och vände sig om så hon såg Harrys ansikte.
"Nothing, just that you take soooo long time. You try much stuf and can never deside if you.re gonna have it or not" sa han och klappade henne på knät.
"Well I guess it runs in the family" sa hon och gjorde en menande liten nick mot Harry.
"I'm not like that!" sa han bestört
"Yes you are" svarade hon bara och vände sig om och fortsatte äta sin macka.
Helt plötsligt hörde man hur en mobil började ringa, och tydligen var det Hannahs för hon störtade upp från Harrys knä.
"Hello pumpkin" hörde jag henne svara, men resten av samtalet var på svenska så jag antar att det var Klara eller Jenny.
När hon kom in i köket igen pratade hon fortfarande i telefonen.
"Ja det ska jag, hejdå" sa hon innan hon lade på.
"Who was it??" frågade Niall nyfiket
"It was Jenny, she called to tell me when the funeral was" sa hon lite nedstämt.
"Oh" svarade Louis bara
 
Zayn
Så fort hon nämde Jennys namn började jag själklart tänka på henne, igen.
Henns blonda hår som ramade in hennes vackra ansikte, hennes smala mun och hennes lilla näsa och för att inte tala om hennes ögon.
Dom där underbara blåa ögonen.
Om hon bara kunde bli min tänkte jag och suckade, tydligen hade sucken blivit högre än jag trodde för plötsligt stirrade alla på mig.
"What are you thinking about Zaynie?" frågade Louis med bäbisröst.
Shit, nu måste jag komma på en förklaring fort, tänk Zayn tänk.
"I just miss Perrie" sa jag, smart Zayn skyll på din flickvän som du faktisk aldrig tänker på nu för tiden för allt du tänker på nu för tiden är Jenny.
Men dom verkade köpa det för alla nickade och fortsatte prata om det dom gjort innan.
På något sätt hade dom kommit tillbaka in på Hannah och Harrys dåliga shopping förmåga.
Hannah reste sig upp och gick ut ur rummet, alla kollade förvånat efter henne eftersom hon inte sagt något utan bara gått.
Men snabbt stack hennes huvud in i köket igen.
"I'm just gonna go to the toilet" ursäktade hon sig innan hon dorg tillbaka huvudet.
 
Hannah
När jag kom in på toan hoppades verkligen jag på att jag skulle ha känt fel, men nej helt rätt hade jag för där i trosan syntes en lliten röd pöl som bara kunde vara en sak.
Mensen...
Och vi som skulle gå på stranden idag och allt, visst jag kunde ju andvända tampong men det är aldrig lika kul, speciellt inte första dan.
Så om jag bara på något sett kunde skjuta upp det tills imorgon då mensen skulle vara lite mer under kontroll.
Snabbt tog jag fram den lilla necessären som jag hade inna på toan och tog fram en tampong.
När jag var klart gick jag in i sovrummet och tog fram ett par högmidje shorts och en mörkblå blusaktig sak, perfekt outfit för vad jag hade kommit på vad vi kunde göra istället för att gå på stranden.
När jag var klar satte kollade jag i spegeln och inspekterade mitt hår som stod åt alla håll och kanter så jag bestämde mig för att sätta upp det, så jag tog en snodd och j´gick tillbaka till köket.
"Harry can you put my hair up in a bun?" frågade jag och gorde hundvalps ögon.
Han bara kollade på mig men efter ett tag nickade han så jag gick och satte mig på golvet framför hans stol.
"You know that messy one tha....." började jag men han avbröt mig.
"The messy one I did when we were in Barcelona, I know"
Jag bara flinad nöjt och gav honom snodden medans han började sätta upp mitt hår.
"You have to brush it too" sa jag och flinade.
"Åhh..!" utbrast han men började kamma igenom mitt hår med fingrarna, det gick lättare så för borstade man det med en borste fastnade borsten ofta i lockarna.
"I just have to taka a pic of this" sa Niall och tog upp sin mobil.
Jag gjorde en tumme upp och log överdrivet mot mobilen.
"This is going on twitter" sa han nöjt och fipplade lite med mobilen.
Min mobil vibrerade i fickan vibrerade i fickan och jag tog upp den, det stod att Niall hade taggat mig i ett inlägg.
 
Niall Horan @Niallofficial
Let's hope his as good with hair as he is at singing.
 
Och så en länk tilll bilden, jag klickade på den och jag måste säga att jag såg ju inte direkt fin ut på bilden, jag visade den för Harry och han bara skrattade åt den innan han fortsatte sätta upp mitt hår.
"But guys, I really don't feel for going to the beach today. Can't we do something else?" sa jag och kollade på var och en av dom.
"Like what" frågade Zayn.
"Like got to the eifeltower or... something like that" sa jag
"Yeah, that works for me" sa Liam
"Me too" svarade Niall, Zayn och Harry i mun på varandra, så alla vände hoppfullt sina huvuden mot Louis som fortfarande inte hade svarat.
"Okey then..." svarade han och spelade ledsen.
"Yey!!!" skrek jag och hoppade upp.
"HANNAH!" skrek Harry "Now I have to start over with your bun" klagade han

Ni fick en del idag, lite ur Zayn perspektiv också.
Vad tror ni, kommer Zayn kunna släppa Jenny?
5 kommentarer till nästa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback