Don't forget about me

Chapter Twentytwo

2014-05-31 // 18:55:00 // Back for you - pågående
CHAPTER TWENTYONE
"Are you doing drugs El? Because if you do there are alot of help to get" börjar jag mitt tal men klipps snabbt av hennes gabflabb.
"No no no not att all, We, me and Louis have been talking alot latley and" 
"ARE YOU GETTING A DIVORICE?!" nästan skriker jag i panik och ber till gud att det snälla, snälla inte är så. El ser förskräkt ut och utbrister.
"No you idoit, we are trying to get pregnant again" och jag går in i chock som snart bytts ut till lättnad och glädje. Helt random börjar jag beatboxa och när jag fått upp den takt jag ville ha halvsjunger/rappar/säger jag högt. "Eleanor drops the bomb, bomb, trying to be pregnant lady on the run!!!!!"
Just Hungry T Shirt
 
Bild 1
 
 
Ericas perspektiv
 

"SEX BABY, LET'S TALK ABOUT YOU, AND, ME!" Skreksjunger jag där jag står i duschen och sköljer ur balsamet ur mitt långa hår. Jag är ensam hemma idag och har spenderat hela dagen i mjukisshorts och en stor, mjuk tröja och tittat på film. Den sista film jag sett är pitch perfect och det är en av låtarna jag står och gormar ut om nu. Jag hade legat och halvsovit med en skål popcorn ståendes på magen och kollat på film exakt tio minuter från att Niall gick tills för tio minuter sedan. Hemmabiosystemet är helt fantastiskt och ljudkvaliten, wow, wow, wow, helt fantastisk, speciellt när jag tittade på Step up 4 och pitch perfect. Snabbt stänger jag av regnskogsduschen och öppnar duschdörren för att ta en av handdukarna jag lagt fram innan. Varm ånga strömmar ut i badrummet och på bara några sekunder ser jag hur spegeln immar igen. Jag snurrar handduken runt huvudet som en turban innan jag tar den andra vita, större handduken och börjar torka av min blöta kropp. 
 
Jag går fram till spegeln och drar handen över den så jag kan se en bit av mig själv igen och torkar samtidigt av min nu blöta, kalla hand mot handduken. Jag tar upp min tandborste och sköljer den några sekunder under kranen innan jag sätter på tandkräm på den och stoppar in den i munnen. Jag öppnar dörren och kikar ut i det stora sovrummet, det är en timme tills Niall ska komma tillbaka enligt klockan men man vet ju aldrig...
 
Jag trippar fram till garderobsdörrarna samtidigt som jag borstar tänderna. Där inne stänger jag snabbt dörrarna om mig och drar ut lådorna med underkläder. Ett par vita spetstrosor och en svart bh åker snabbt på tillsamamns med ett par svarta mjukisbyxor med ordet 'PINK' tryckt på rumpan och ett vanligt, vitt, basic-linne från forever 21. Jag springer in till badrummet och sköljer min tandborste innan jag trippar halv-dansandes ut mot köket med min mobil i handen. När jag kommer fram till dockingsystemet kopplar jag snabbt in mobilen via hörlure-uttaget och trycker fram spotify där jag snabbt skriver in 'pitch perfect' i sök rutan och jag trummar snabbt med foten i väntan på att den överfyllda och långsamma telefonen ska ladda fram soundtracket till filmen. När det väl kommer upp trycker jag på låten 'Bellas final' och ställer in mobilen på shuffle innan jag höjer ljudet rejält och i takt med den sjugna basen i låten stamp-dansar jag ut i köket samtidigt som jag högt sjunger med i de korta strofer jag kan. Jag börjar plocka fram kastruller och formar samt indigrienser och ska precis börja hacka gullöken när det helt plötsligt blir helt tyst i lägenheten innan min ringsignal dånar tio gånger högre än musiken tidigare var. Skrikandes springer jag dit med händerna tryckta över öronen för att mina trumhinnor inte ska spricka och sliter ur sladden ur mobilen innan jag slänger en snabb blick på skärmen och slidar upp samtalet.
"Hej Pappa!" hälsar jag snabbt och pyser ut av lättnad över att det är tyst i lägenheten.
"Hej gumman, hur e det med dig?" Frågar han och det är början på ett jättelångt samtal. Efter att ha pratat i 30 minuter slänger jag en blick på klockan och flyger upp från soffan där jag legat under större delen av samtalet och går bort till köket för att börja med maten, Niall kommer om bara 30 minuter. Jag trycker fast iPhonen mellan axeln och huvudet och tar upp den vassa kniven. Löken går att dela på mitten och skala men när jag ska börja skära i den och samtidigt prata med pappa i telefonen slinter kniven gång på gång och tillslut svär jag högt av frustation. Pappa blir tyst i luren.
"Har det hänt något?" Frågar han sedan försiktigt och jag släpper ner kniven på diskbänken så det skrammlar högt.
"Jag försöker laga mat men det går sådär, kan inte hacka löken samtidigt som jag pratar med dig så jag ger upp" säger jag småsurt och korsar armarna framför bröstet. Pappa skrattar högt åt mig och jag stirrar mordiskt på löken.
"Jag ska låta dig återgå till det då, så du inte skär av dig fingrarna" Säger han glatt och jag himlar med ögonen.
"Som om det skulle kunna hända" skämtar jag glatt men jag vet lika väl som han att det är något som jag lätt skulle kunna råka göra. 
"Ring mig imorgon istället, när du inte lagar mat" säger han snabbt och jag nickar innan jag kommer på att han inte kanse mig. 
"Det ska jag, vi hörs. Puss puss" säger jag snabbt innan jag stänger ner samtalet och går bort och kopplar in mobilen i högtalaren igen, startar musiken och börjar med köttfärsåsen.
Det går hundra gånger lättare att laga maten nu när jag inte längre pratar med pappa i telefonen, allt flyter på bra och femton minuter senare ställer jag in två lasange formar i ugnen, jag ställer in ett alarm så jag vet när jag ska ta ut dom innan jag snabbt tar mig bort till Nialls rum för att byta om. Jag drar på mig ett par tighta mörkblåa jeans och en vit t-shirt med trycket 'I think I'm inlove, oh wait I was just hungry' på, jag borstar igenom håret snabbt och plattar det så det är spikrakt och sätter upp det i en hög hästsvans. Så snabbt som möjligt försöker jag sminka mig, guld glittrig ögonskugga, eyeliner och mascara. Jag matchar mitt smink med ett par diamantörhängen, några guld armband och ett par svarta klackskor, jag sprutar på mig lite av min favorit parfym innan jag går igenom lägenheten för att duka det stora bordet.
Jag dukar bordet med det fin porslin som jag hittar i Nialls lägenhet, jag ska erkänna det tog tid innan jag hittade det.. Men tillslut är bordet dukat och Niall och Co. har fortfarande inte kommit hem så jag bestämmer mig för att göra en sallad medan jag väntar på dem.
Niall, killarna med flickvänner och barn (Claire) ska komma över på middag och fira att sista konserten på turnen snart blir av.
Även om jag inte kommer ihåg hur det varit med turnén så känns det ändå lite ledsamt att veta att den är över, jag tänker på när jag var mindre och satt hemma och fangirlade över pojkband hur tråkigt jag tyckte det var då när en turné tog slut för då så fanns det inte lika många bilder på bandet som cirklade omkring på internet eller videos på youtube.
Jag förstår även att killarna kommer tycka det är lite skönt att turnen är slut för då får de komma hem till sina familjer att de får spendera tid med sina nära och kära. Personligen så vet jag inte vad jag ska tycka, självklart ser jag fram emot att kunna spendera tid med killarna men jag kommer ju inte ihåg hur det var att vara utan dem i flera månader när de var borta så som de andra flickvännerna. Igår pratade jag med Eleanor och hon är beyond excited att Louis ska komma hem och stanna hemma ett bra tag nu.
Jag diskar en kniv jag änvänt tidigare och börjar försiktigt skära upp massa olika grönsaker så som gurka, paprika, sallad, tomat och så lite mozarella att lägga på toppen. Precis när jag ska ställa fram salladskålen på bordet inser jag att jag gjort ett misstag och ställer snabbt in den där salladsskålen i kylskåpet med lite plastfolie över sig och börjar på en ny. Den här gången utan tomater eftersom Josefine är allergisk.
Helt plötsligt försvinner låten som nyss dånade genom lägenheten och ersätts av min sms signal som bokstavligttalat skrämde livet ur mig.
Jag gör en mental note till mig själv att antingen byta sms signal eller stänga av den när jag spelar musik i docksystemet. Snabbt springer jag bort till mobilen och läser smset från Niall.
 
Nialler ;)
in da elevator now w/ liam and zayn, c ya soon
 
Jag tar bort mobilen ifrån dockingsystemet och med det slutar musiken spelas och lägenheten blir genast väldigt tyst, nästan otäckt tyst. Jag hatar när det är för tyst, jag vill gärna ha ljud och rörelse runt omkring mig.
Jag går in i köket och tar fram tändaren ur lådan och började tända några av ljusen som stod framme i lägenheten några av dom doftade vanlij så jag visste att vilken sekund som helst så skulle hela lägenheten dofta av vanilj.
Jag hör ljudet av hissen som stannar på vår våning och sedan ljudet av hur hissdörrarna öppnas och därefter röster som tillhör två av de fem killar jag lärt känna väldigt bra. Snabbt lägger jag tillbaka tändaren och går ut i hallen för att möta dem. Både Liam och Zayn bar på en vacker bukett med blommor de log och räckte över de till mig, jag tog emot blombuketterna och gick in och lade dem bredvid handfatet i köket så jag kunde ställa de i vasar senare.
Killarna kom in i köket där jag stod och jag kramade om de alla, först Zayn sedan Liam och sist Niall. Hans kramar kändes alltid varmare och mer hemma än någon annan kram jag någonsin fått.
Förlåt, förlåt och åter igen förlåt.
Jag tänkte skriva den här delen jätte lång som kompensation för att det tagit så lång tid men när jag satt här och skrev klart den så hur mycket jag än försökte så fick jag inte till delen så mycket längre.
Hoppas ni gillar den (ni helt FANTASTISKA läsare som finns kvar efter de här 2 månaderna utan en del), ni är verkligen världens bästa läsare!
Kram Emma xx

Kommentarer
Bella

Jättebra! :) förlåt att jag tjatar. Men ni har väll inte glömt min oneshot? :) kram! :) xx <3

Svar: Hej! Nej såklart inte, ska sätta mig och skriva den någon dag nu när jag äntligen har tid :) Kram
onednooveller.blogg.se

2014-06-01 | 16:03:25
Bella

Jättebra! :) längtar till nästa! :)

2014-06-02 | 19:19:55
Bella

Kommer ni ihåg fortfrande idéen? Jag gör det, jag har den på min mejl, vill ni att jag ska skicka den?! :) vad är eran mejladress? :)

Svar: det är lugnt, har allt inskrivet på ett word-dokument på datorn:)
onednooveller.blogg.se

2014-06-19 | 18:51:08

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback