Don't forget about me

Chapter One

2013-10-11 // 18:00:00 // Back for you - pågående
Alla skriver alltid om den där speciella tjejen, som inte står ut i mängden eller som verkligen gör det, som hittar den perfekta killen, dess själsfrände och att de blir kära, lever dramatiska dagar, löser allt och simsalabim så lever de lyckliga i alla sina dagar efter ett pampigt stort bröllop. Men vad händer egentligen efter det? Blir allt verkligen så perfekt som det har beskrivits i alla böcker och drömmar hon haft, får hon uppleva allt hon drömt om och blir det verkligen ett lyckligt slut när slutet väl kommer?
 
Erica lever sin dröm, hon visade sig vara den där speciella tjejen från alla böcker och noveller som hittar den där perfekta killen, får uppleva mer dramatik än de flesta men i slutändan löser allt och nu är det bara ett steg kvar, det stora pampiga bröllopet. Men med bara 43 dagar kvar till den stora dagen händer det som absolut inte får hända, det där lyckliga slutet hon drömt om, allt det raseras. Niall finns fortfarande kvar vid hennes sida, men finns hon kvar vid hans? Kan förflutet förlåtas och bryggor bryggas upp igen? Kan man i hjärta och själ verkligen förlåta vänner en andra gång? Finns det verkligen något som heter ÄKTA KÄRLEK? Har det i sådana fall verkligen makten att ådstakomma vad som helst? Om ni vill veta svaren, byt blad och följ med Erica och Niall på deras väg att hitta svaren på den största utmaningen de någonsin ställts inför, är det möjligt att minnas?
 
(Bild1, bild2, bild3)
 
Ericas perspektiv. - 7 Augusti 2019
 
"Erica! Erica! We're ready close your eyes!" Hör jag Lux ropa. Snabbt stänger jag ner twitter och och stoppar ner mobilen i fickan. 
"They're closed!" Halvropar jag mot omklägningrummen samtidigt som jag sätter händerna över ögonen och stänger dem. Snart hörds trippande små steg över trägolvet i butiken. "Okey you can look on three" hör jag Claries ljusa stämma. Jag känner hur leendet kryper upp på mina läppar. "One" börjar jag "Two" fortsätter Lux. "Three!" ropar Clarie och jag tar bort händerna från ögonen och öppnar dem. Jag slår händerna för min öppna mun och tar snabbt bort dem samtidigt som jag förundrat skakar på huvudet. "Wow girls, Wow" säger jag andlöst och jag känner hur tårarna byggs upp i min ögon."What's wrong Erica, don't you like them?" frågar Clarie förskräckt med sin ljusa fyraårsröst och drar lite lät i kjolen på sin klänning. "I love them sweetie, you're gonna be the pretties flowergirls ever." säger jag med ett stort leende och slår ut med armarna. Clarie skuttar snabbt fram och när hon gör det ser man verkligen är hon är Louis dotter, upp i dagen. Hon kravlar sig upp i mitt knä och Lux springer fram och sätter sig bredvid mig i soffan. Snabbt lägger jag armen om henne och drar henne nära. "Can't we post a piture on twitter?" frågar Lux mig och jag skrattar lite åt henne, twitter, twitter, twitter. Hon är nästan mer beroende av det än jag. "Of course hunny" säger jag och tar upp mobilen ur jeansfickan igen. "Clarie, crazy face or cute face?" frågar jag henne. Hon har ärvt sin mammas modellskönhet men däremot inte glädjen att stå framför kameran. Det enklaste sättet för att få med henne på bild är att låta henne bestämma vilken min man ska göra. "Crazy" säger hon bestämmt och jag håller upp iPhonen framför oss. "One, two, three" säger jag och sen räcker jag ut tungan mot kameran och knäpper bilden. Snabbt granskar vi den "vackra" bilden, alla tre gör en ful min men jag kan ändå inte låta bli att gilla den enormt då allas ögon glittrar på det där busiga sättet som speglar våra personligheter så bra, alla vi är busiga. 
 
Snabbt trycker jag på dela och på några sekunder fylls mina mentions upp till bredden och min damptelefon börjar lagga sönder. Jag läser några svar och favoriserar några tweets, hatet har minskat i takt med att hatarna växte upp och förstod att det inte kom något gott med att hata men några har väckts till liv igen när Niall och jag kom ut med vår förlovning. Telefonen började vibrera i min hand och Nialls ansikte dök upp över skrämen, när man talar om trollen. Jag tryckte på den gröna fyrkanten och lyfte telefonen till örat. "Hello love!" svarar jag med ett leende. "Hi babe, how does the fitting go?" svarade Niall och jag log mot Clarie och Lux som satt hade sprungit över till Claries målarböcker och satt sig för att färglägga de redan tryckta figurerna. "Well I was just caling to check how my beutiful fiancee was doing" "Well the fitting has been really good so long, Lux and Clarie will make perfect flowergirls and I'm still waiting for Eleanor, Sara and Josefine to come and show me their bridesmadesdersses." "You'll send my a picture of you in your dress right?" frågade han och min mun föll öppen och en slämtsam irriterad rynka formades mellan mina ögonbryn."Of course not you idiot, seing the bride in the dress means bad luck!" Utbrast jag skämtsamt men med en arg ton och Niall skulle precis säga något när Clarie avbröt oss. "Erica! You can't call Niall that word! That is a ugly word!" Utbrast Clarie och blängde på mig och jag knep hårt ihop läpparna och bet mig i tungan för att inte brista ut i gapskratt. Det hindrade ju däremot inte Niall och jag hörde hur hans skratt exploderade i luren, jag kunde se framför mig hur han lade händerna på sin mage och vred sig av skratt så att han antligen ramlade av stolen om han satt på en sådan eller var påväg ner till marken om han stått upp när han hört Clarie genom telefonen. "Say your sorry" sa hon med sin bestämda bebisröst och jag pep fram ett "sorry" till Niall rädd att jag skulle börja gapflabba om jag sa något mer. Clarie nickade nöjt och gick tillbaka till sitt målande och jag fnissade tyst i luren. "I'm really sorry but the boys are waiting, I'll see you tomorrow night. Have fun at the competition tomorrow" sa han snabbt och jag hörde röster i bakgrunden. "I will, totally gonna kick thoes peoples butt! Make it a great consert, it will be one of your last" svarade jag och Niall grymtade till i luren. "We will, I love you babe" "I love you too" och med de orden lade vi på och jag stoppade ner telefonen i fickan igen, precis i tid för två sekunder senare kommer Eleanor, Josefine och Sara utvalsandes ur provrummen i sina underbar klänningar.
 
Nu är det min dags att prova och jag går nervöst in i provrummet, idag är det den sista prövningen, allt måste vara perfekt in i minsta detalj. Och eftersom de andras klänningar varit det så måste min också vara det. Sömmerskorna står redo inne i det stora provrummet och en av dem säger åt mig att ta av mig mina kläder och de håller upp klänningen så jag kan klivia i den. Sedan får jag ställa mig med armarna rakt ut från kroppen på vardera sida av mig medan de knyter åt korsetten i min rygg, om man tar bort delen med att jag knappt kan andas så känns det riktigt riktigt bra. Det finns inga speglar i provrummet så när de är klara går sömmerskorna fram till skynkerna som avskärmar oss från resten av butiken och jag stegar långtsamt ut. Alla drar efter andan när jag kommer ut och Clarie ger ifrån sig ett litet tjut. "Wow Erica, you look amaxing" börjar Sara och jag ler nervöst mot henne. "I do?" frågar jag och Josefine som sitter med öppen mun låter handen falla  från hennes haka till luften och pekfingret pekar mot de tre stora speglarna. Jag vänder mig mot dem och drar efter andan. Jag ser, jag ser, helt, fantastisk ut, bättre än jag någonsinn kunna drömma om. Korsetten sitter hårt knuten ner till ungefär tre centimeter nedanför min navel. Den är vit och fylld med små stenar som ser ut som diamanter så gör att såfort jag rör mig fångas ljuset i dem och jag glittrar. Där korsetten slutar börjar många, många lager av tylltyg i x antal kjolar som gör att det blir ett enda stort fluff fluff som slutar vid golvet och lägger sig där eftersom jag ska ha klackar på bröllopet. Jag ser i spegeln hur Lux kommer fram till mig och kollar på mig med förundrade ögon. "I understand why Niall calls you his princess all the time because you really look like one. You and him are going to live happily ever after." Just i detta perfekta ögonblicket kände jag att Lux inte skulle kunna ha mer rätt, jag kunde inte längta mer efter att få börja leva mitt liv tillsammans med min prins.
 
Nästan morgon - klockan 9.00
 
Jag stod i cafeterian och hällde upp kaffe i de fem muggarna jag precis köpt. Precis när jag skulle börja hälla upp socker ur behållaren kände jag hur någon körde in en armbåge i mina sida och det blev väldigt mycket mer socker än vad jag hade tänkt från början. Jag vred på huvudet för att blänga på Tatiana Romanowa, min ärkefiende är nog enklast att kalla henne. Det är bara hon som kör med så låga trick. Hon var klädd i tukosa ridbyxor och en vit kavaj, inte precis så som man ser ut när man tävlar i ridning då man har vita ridbyxor och en färgade kavaj, oftast inte vit. Hon gav mig en blick som försökte trycka ner mig men sättet hon hade sitt huvud gav henne en gigantiskt dubbelhaka och jag log bara överlägset mot henne, visst gillade jag inte henne men det var inte dags att skratta henne upp i ansiktet, än. "Whoops I'm sooo sorry" sa hon drygt och jag kollade bara på henne och nickade med ett drygt ansiktsuttryck. "I bet you are" sa jag innan jag hällde ut det översockrade kaffet i soptunnan och fyllde på med nytt, sedan tog jag upp påsen oboypulver och hällde varmt vatten i den sista pappersmuggen, jag dricker inte kaffe eftersom jag tycker det är otroligt beskt och äckligt även om jag är 25 år gammal, innan jag ställde allt i starbucksbehållare av papp och började gå mot utgången. När jag gått något steg vände jag mig mot Tatiana igen "Too bad it isn't dressage this year aswell so you can sleep your way to first place, oh wait, that was me who got it, without sleeping with every mail at the judgetable" och så knyckte jag bitchigt till med huvudet och gick därifrån. Förra OS-et, för fyra år sedan, hade jag varit med i hela alla tre tävlingsgrenarna, dressyr, hoppning och fälttävlan och det hade Tatiana också. Från första stund hade vi ogillat varandra, starkt. Jag var inte den typen av person som hatade människor men hon stod väldigt högt placerad på min lista av människor jag inte gillade som Hitler, rasister, Al Quida och min mamma. För fyra år sedan hade hon väl kännt sig hotad för hon hade sex med varenda manlig domare i dressyrjuryn, något som när det kom fram ett halvt år senare fick henne att bli diskvalicerad och att Ryssland hade förlorat sitt silver. Det hade kännts otroligt bra när jag fick reda på det eftersom jag hade vunnit med 1%, en marginal jag ville ha större. Jag skakade på huvudet för att få bort alla tankar, nu skulle jag fokusera på tävlingen som låg framför mig eftersom det var min sista. Killarnas kontrakt skulle snart gå ut och just nu gjorde de sin sista tour som One Direction och visst, jag älskade hästarna av hela mitt hjärta, eller den delen som inte älskade Niall så egentligen fanns där inte speciellt mycket utrymme kvar, men jag kände inte att jag ville vara kvar i svenska landslaget längre, jag skulle aldrig sluta rida, bara sluta tävla i de klasserna som jag tävlade i nu, de skräckinjagade klasserna...
 
Jag kom fram till Jasmines box och gav tre av kafferna till hästskötarna innan jag räckte över de två andra till Göran och Nicole, Svenska landslagets coacher. I samlad trupp gick Göran, jag, Nicole, Roffe, Malin och Sussanne, de andra tre ryttarna från svenska landslaget, till banan för att kolla och gå igenom den en sista gång. Min mobil plingade till i fickan och jag tog upp den och stängde av ljudet innan jag kollade på skärmen.
 

Niall hade twittrad det med ett bild på honom och killarna som satt i en soffa, redo för en intrevju och alla gjorde tummen upp och log uppmuntrande mot kameran. Jag förmodar att det var nallebjörnen Paul som fottat det och ett stort leende spred sig på mina läppar. Jag tryckte snabbt på svara och skickade iväg mitt tweet.
 
 
Jag stängde ner mobilen innan jag räckte den till Nicole som stoppade ner den i sin ficka. Av den enkla principen att den skulle skada mig och min häst lika mycket som den skulle gå sönder red jag aldrig men mobilen på mig, utom möjligen de gånger jag red på skogsrundor och var tvungen att ha den ifall något skulle hända. Påväg tillbaks möttes vi av en av mina hästskötare, Camilla. "Hon är redo att sadlas Erica" sa hon och jag sa ett snabbt "tack" innan jag gick iväg mot Jasmines box i det stora stallet alla hästar stod i inför OS. Jag gick in till Jasmine och gosade lite med henne någon minut innan jag tog hennes sadel från den utfällbara pinnen på dörren och gick in för att göra det omöjliga för vilken annan människa som helst, att sadla henne. Jasmine hade en otroligt känslig mage och hatade när man spände sadelgjorde och kunde båda sparka och bita människor som skulle göra det, utom mig och Malin, min medryttare. Jasmine litade så mycket på mig, att jag inte skulle skada henne eller försöka mig på något annat, att hon bara stod och mumsade på sitt hö när jag lade på sadeln och drog åt gjorden runt hennes mage. "Jag blir lika imponerad varje gång du gör det där hästflicka" hör jag Görans gubbröst säga och jag vänder mig mot honom med ett leende. "Man bygger upp en ganska starkt band till varandra efter fem år tillsammans." säger jag och klappar kärleksfullt Jasmine på halsen innan jag kliar henne lite precis där pannluggen och ansiktet på henne går ihop. Hon frustar nöjt till och jag ger henne ännu en puss innan jag går ut till Göran för att hämta hennes träns. Han skakar bara på huvudet åt mig. "Jag kommer sakna dig hästflicka, vi har haft några bra år tillsammans, synd bara att du inte ville fortsätta längre, jag tror du kunde ha kommit betydligt längre än såhär" säger han och jag ler åt honom och åt hans sätt att kalla mig hästflicka, han är den enda som gör det. "Jag har kommit längre än vad jag någonsin kunnit drömma om, från att jag startade med ridningen till att jag var sjutton år hade det inte varit något annat än en hobby och mina största drömmar som tonåring var att bli en känd popstjärna, jag red bara för det var det underbaraste jag visste, jag hade aldrig kunnat drömma om att bli en känd hoppryttare, eftersom det bara var något jag tänkte på och då." "Du hade ju aldrig trott att du skulle gifta dig med Niall heller och se här står vi idag, du är en känd ryttare och om exakt 43 dagar har du samma efternamn som vilken galen tjej skulle offrat allt för några år sedan, när de var som värst" skrockade Göran och syftade på fansen och mitt bröllop med Niall som skulle äga rum om bara 43 dagar, åh vad jag längtade! Men inte för att mitt efternamn skulle bli Horan utan för att jag skulle få spendera resten av mitt underbara liv med min själsfrände, mitt allt, min Niall. "Life work in mysterious ways" sa jag när jag gick in till Jasmine och tränsade henne. Göran stod kvar under tystnad och räckte mig hjälmen när jag kom ut och tog av mig jackan som skyddat min röda kavaj från att bli smutsig och mina svarta regnbyxor som skyddat mina vita ridbyxor. Jag hoppade ur mina stallskor och klev i mina stövlar och drog igen de med dragkedjan innan jag sattte på mig hjälmen och tog min häst. Tillsammans började vi gå mot uppvärmningsbanan där Nicole stod och studerade Roffe när han red fram. Han skulle starta tio ekipage innan mig och hade redan börjat värma upp då vi alla följde ett schema så att det inte skulle bli kaos på framhoppningsbanan där vi hoppade med hästarna innan tävlingen föt att värma upp dem. 
 
Efter att ha travat och skrittat i en halvtimme ropade Nicole till mig att det var tjugo minuter kvar och jag började galoppera, höger varv gick fint men i vänster kändes Jasmine spänd som en pinne, hon ville inte alls ställa eller börja i halsen och kroppen och saktade av flera gånger. Efter en stund gav jag upp och travade fram till Göran. "Jag vet inte hur jag ska göra, jag vet att jag spänner mig massa när hon håller på såhär men jag kan inte hjälpa det" sa jag till honom och jag kände hur paniken kom krypandes. Vilken annan dag hade jag inte brytt mig om att hon var som hon var, då hade jag bara använt tiden att jobba bort det men nu hade jag ingen tid och jag kollade på Göran med orolig blick. "Bara andas Erica, detta kommer gå jättebra. Släpp stigbyglarna, då måste du slappna av för att sitta kvar och galoppera några varv så ska du se att de går bra. Jag gjorde som han sade och det gick mycket bättre denna gången. Efter några varv vinkade Göran att det var dags att skritta så jag travade något varv innan jag skrittade fram till honom. Camilla kom och lade ett ländtäcke på Jasmine och jag knöt det runt midjan så att det inte skulle ramla av innan jag skrittade runt några varv för att hålla igång henne. Snart kom en kvinna, kanske 35 år gammal och ropade upp mitt namn tillsammans med tre andra ryttare och vi red in till framhoppningsbanan för att börja hoppa fram. Jasmine var duktig och hoppade allt men jag kunde inte skaka av mig känslan att hon fortfarande var spänd och det gjorde mig spänd, vilken hon självklart kände så hon blev stingslig av det. Fan. En ny kvinna kom och ropade upp mitt namn och jag red bort till henne och hon ledde mig till en port där vi stod och väntade i kanske 30 sekunder innan en likadan port som denna tio meter till vänster öppnades och en av de tyska ryttarna red ut med ett leende på läpparna, jag hoppades bara att det där skulle vara jag om tre eller fyra minuter när det var jag som red ut genom de där portarna. Mina dörrar öppnades och när jag red ut i det stora ridhuset hörde jag mitt namn i högtalarna. "Our next compeditive is Erica Hasselberg from Sweden riding her ten-year-old horse Jasmine Butterfly. Jag satte igång Jasmine i galopp och när "You may start" kom från högtalarna styrde jag henne mellan de stora blomlådorna som var starten och styrde mot det första hindret. 
 
De tre första hindren gick som en dans på rosor och Jasmine hoppade de med god marginal på det fjärde kom vi en halvmeter fel i avhoppet och hennes bakhovar nuddade vid bakbommen och jag lyssnade spänt på ljudet av att bommen ramlade ner på marken så jag skänklade till Jasmine och vi flög över hinder fem och sex innan vi byggde upp mot hinder sju som låg 40 meter bort så det var en ganska lång raksträcka och jag fick absolut inte låta Jasmine rusa iväg då det var en snäv sväng till hinder åtta som var en mur innan banan var klar. Trots att jag försökte hålla tillbaka henne kom vi i lite för hög fart och det blev en jättesnäv sväng till muren som var hinder åtta. Vi kom in jättesnett och fel och jag manade på Jasmine att bara hoppa ändå. "Kom igen tjejen, vi är klara sen" viskade jag och skänklade på henne. Sekunden innan Jasmine skulle hoppa av kände jag hur hon tvekade och då var det för sent. Hon tvärstannade och jag flög. Eftersom jag redan stod upp i sadeln var allt som krävdes att mina fötter skulle lossna ur stigbyglarna och de gjorde det. Det kändes som om det gick i slow motion och jag uppfattade allt när jag flög över Jasmines huvud och in i muren. På något sätt vred sig min kropp i luften, förmodligen eftersom min västerhand fortfarande höll i tyglarna och smällen kändes i min kropp flera sekunder innan den hördes i mina öron, kändes det som i alla fall. En smärta spred sig i mitt bakhuvud och jag hörde några avlägsna röster skrika mitt namn innan allt blev svart.

Då var den första delen av Back for you publicerad!!!! :D
 
Hoppas ni är lika taggade som jag och Emma på att starta historien! 
 
Grattis till Josefine (Jossan) som vann roll-tävlingen, tyvärr passade Jossan inte in så bra på engelska så du kommer bli kallad Joseefine, hoppas det är okej med dig :)
 
Låt kommentarerna flöda och tell us what you think! 

Kramar,
Erica :D
 
 
 

Kommentarer
Linnéa

Jättebra! :D

Svar: Tack! :D
onednooveller.blogg.se

2013-10-14 | 12:29:44

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback