Don't forget about me

They don't know about us - del 56

2013-02-16 // 20:13:00 // They don't know about us - avslutad
"Erm, jo det är såhär att-" började jag och kollade ner på mina händer.
Jag kunde känna hur allas blickar brände hål på mig men jag vågade inte kolla upp och se dom i ögonen.
Ett djupt andetag sen öppnade jag munnen för att berätta min nyhet.
"Jag är gravid" hasplade jag ur mig och kollade upp för att möta deras blickar.

Tumblr_lmsjc2gb8p1qg4wb2o1_500_large
 
Karolinas perspektiv.
 
En tystnad spred sig runt bordet och jag höll ögonen på mamma. Hennes åsikt var den som betydde mest för mig eftersom vi stod varandra så nära innan flytten. Fredrik var den som först bröt tystnaden.
"Men... hur?" Han fråga fick mig att rodna djupt. Jag tänker inte berätta att det var genom ett fylleligg som jag inte ens kommer ihåg något ifrån som jag blivit gravid av. 
"Erm.. jo... asså" började jag men pappa avbröt mitt svamlande.
"Vem är pappan?" Okej here goes nothing tänker jag och öppnar munnen.
"Det är en hrm.. kille som heter Harry som jag träffat i London." säger jag och möter pappas blick. 
"Efternamn?" 
"Styles" Tystnaden lägger sig ännu en gång över bordet. Plötsligt börjar mamma skratta. Hon skrattar så tårarna rinner och kollar roat på mig.
"Där fick du mig allt!" Frustar hon fram och Nicklas stämmer in i hennes skratt. Jag ger pappa en blick som tigger om hjälp och då verkar han förstå att det inte är ett skämt. Hans leende slocknar och han blir tyst. När mamma slänger en blick på mig och ser att jag inte skrattar slutar hon genast.
"Du skojar verkligen inte?" säger hon misstrogsamt och jag kan se rädsla blixtra förbi i hennes blick, rädsla för vad vet jag inte men ingen av den ilska jag fruktat så mycket finns där. Hon sväljer högt och reser sig sedan upp. Rädlan sjuter igenom min kropp, är den nu hon ska ställa sig upp och skrika att jag aldrig varit en del av denna fmailjen? Att jag för all framtid är portad? Jag kniper ihop ögonen för att inte se vad som kommer hända och öppnar dem i chock när ett par armar läggs om mig. Mamma kramar mig hårt och kärleksfullt, en riktig mammakram. Lättad över att inte blivit avvisad och utkastad kramar jag hårt tillbaka. 
"Gumman är du okej?" viskar hon i mitt öra. Hennes oroliga röst får alla känslor jag så länge har hålit inom mig att  brista och mina murar rasar till marken. Tårarna börjar rinna och jag snyftar till samtidigt som jag skakar på huvudet. Mamma drar in mig i hennes famn och jag kryper ihop i hennes famn. Stolar skrapar mot golvet och jag ser genom tårfyllda ögon hur pappa, Nicklas och Fredrik lämnar oss ensamma.
"Allt kommer bli okej gumman" viskar mamma lugnande och smeker mig lugnande över ryggen.
 
Emmas perspektiv.
 
"Hmm inte denna" mumlar jag och hänger tillbaka tjöjan i garderoben.
"Emma seriöst, du ska opereras inte gå på modevisning." hör jag Lolla bortifrån min säng.
"Hon kanske tänker stöta på en snygg läkare" säger Nora.
"Men absol" börjar jag men tystnar när min mobil börjar burra på sängbordet. Jag hinner inte blinka innan Lollo håller den i handen.
"Det är LOUIS!" Skriker hon och jag kastar mig mot henne samtidigt som Nora pressar sin kropp fråmmåt och flyger in i min. All luft åker ur mig där jag ligger på golvet med Noras kropp över min.
"Louise.... du skulle... bara vå...ga" flämtar jag fram men det är försent.
"Hello you fucking skump!" snäser hon i telefonen. Hennes glada ansikte är nu ilsket och ögonen sjuter ut hat.
"No you can't you little cheating disgusting ashole." fortsätter hon och chocken släpper min kropp.
"Be a man and use your brain istead of dick then!" utbrsiter hon men fortsätter sedan lungt men retsam och dryg ton. "O I just rememberd, you don't have any of it." Kommentaren får mig att fnissa till. 
"Lollo vafan håller du på med?" fnissar jag fram där jag ligger på golvet. När Nora ser att jag inte tänker attakera Lollo kliver hon ner från mig och hjälper mig upp i stiiande ställning. 
"No I won't and you can go to hell your fucking brain-and-dickless IDIOT!" hojtar hon i luren och lägger på. Hon slänger ner mobilen bland kuddarna och börjar hoppa runt på sängen där hon stod under hela samtalet.
"Lollo du är en sån idiot!" skrattar jag fram. Hon bara rycker på axlarna och fortsätter att hoppa runt skrattandes. "Hahahah jag fattar inte att du precis gjorde så mot Louis! Han är ju typ en av de kändaste killarna i världen och du bara 'du har ingen hjärna eller kuk'" skrattar jag fram men tystnar snabbt när jag märker att jag är den enda i rummet som skrattar.
"Vänta vaddå Louis en av de kändaste killarna i världen?" säger hon förvånat men såfort hon sagt det ändras henne frågande ansiktsuttryck till ett chockat och förvånat och jag ser hur hon tänker djupt. Hon pusslar ihop två och två i huvudet och ger mig en förvånad och tankfull blick.
"Louis en av de kändaste killarna i världensom som i Louis Tomlinson från One Direction?!" Tjuter hon förfärat men glatt fram. Nora bara stirrar på mig med öppen mun. Fuck...

Detta var ju löjligt kort! Men min fantasi är på nooooolllllll.
 
Så Karros mamma vet att hon är gravid och Louise och Nora vet att Emmas ex är Louis Tomlinson...
Tankar?
 
Kommentera 

Xoxo Erica 
 

Kommentarer
Frida

Jättebra! Vet du när nästa kommer? KRAMxxxx

Svar: Nästa del kommer när vi skrivit den! ;) hehe kramar!! Xx
onednooveller.blogg.se

2013-02-16 | 21:08:11
Bloggadress: http://onedirecctionn.blogg.se
Karin

Hahaha asbra kapitel! Längtar till nästa
Kram

2013-02-17 | 10:28:11
Vilma

Grymt bra! Tummen upp på den

2013-02-17 | 11:39:08
Emelie

Älskar eran novell! Vill bara läsa mer! När kommer nästa?! :) Kram! Xx

2013-02-18 | 16:51:45
Emelie

Älskar eran novell! Vill bara läsa mer! När kommer nästa?! :) Kram! Xx

2013-02-18 | 16:57:15
Sandra

As bra!! Kommer nästa snart?! Och en sak som jag tycker, att Louis och Emma ska bli tillsammans igen! :D Xx

2013-02-19 | 15:40:43

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback