Don't forget about me

Gotta be you - SISTA DELEN

2012-09-03 // 20:31:21 // Gotta be you - avslutad
Hon ställde sig på tå och kysste mig mjukt på läpparna.
"What made you change your mind and come here?" frågade jag henne
"Forever and always, Liam"

Tumblr_m19au6urwy1qdd41ro1_500_large495182ad763_2_full_large
Tumblr_lsr6dmq3il1qk4zpko1_500_largeMama+and+child_large
 
5 år senare - Hannahs perspektiv
Nervöst strök jag med fingarna över den vita korsetten på klänningen, jag hade säkert gjort den femtioelva gånger redan men jag kunde inte förmå mig själv att sluta.
"Stop Hannah, you look absolutly beautful" sa Klara, igen
"Thanks but I'm so nervous" svarade jag och stök igen över den vita korsetten. "Wheres El. by the way?" frågade jag
"She just texted me and said she were on her way with Cara and Wilma" svarade Klara och log
Just som hon avslutade mening öppnades dörren och in kom en tjock El med Cara och Wilma, Cara sprang direkt fram till mig och hoppade upp i min famn.
"Mommy! Mommy, you look so beutiful" sa hon skrattandes och kollade med stora ögon på min klänning.
"Thanks sweetie! They haven't been annoying?" frågade jag El
"Not at all, and its always fun to practice" sa hon och log och strök sig över sin runda mage.
Under dom år som gått hade jag fått min lilla älskade Cara, Klara sin dotter Wilma och Eleanor var höggravid och hennes datum var om någon vecka.
"It's time" sa moster som precis kommit in i rummet.
"Okey, Cara go with Marie and take Wilma with you" sa jag och log mot min fina tre åriga dotter.
Glatt tog dom varandra i handen och sprang ut genom dörren med Marie i hasorna, El och Klara fixade det sista med sitt smink innan dom tog sina små buketter och gick ut genom dörren med mig efter.
Höger, vänster, steg för steg, andas nu Hannah.
När vi rundade hörnet och såg folksamlngen som satt där på rad efter rad och pratade glatt med varandra, Klara singnalerade till han som spelade orgen och genst började den vanliga bröllopslåten spelas och El och Klara gick långsamt och grasiöst fram till altaret.
Niall kom och tog armkrok med mig, han gav mig ett lyckligt leende och sen gick vi efter El och Klara mot altaret och Liam.
Så fort jag såg Liam släppta all nervositet och jag vela nästa springa fram till honom men jag lyckades hålla mig sansad och gick med Niall frammåt.
*
"You're now man and wife, you may kiss the bride" sa prästen och Liam böjde sig ner och kysste mig lätt på läpparna.
Sen lyfte han oväntat upp mig och gick ut ur kyrkan och ner för trappen där stannade han och väntade på att gästerna skulle komma runt kyrkan.
Dom började genst kasta riskorn på oss medans vi banade oss fram till bilen som stod där och väntade på oss.
"Thank you soooo much, love you all!" skrek jag innan jag kastade mig in i bilen med Liam efter mig, nu bar det av mot vårat hus sen flyplatsen.
Sen skulle vi flyga direkt till Hawaii och en underbar smekmånad!

Så nu är GBY officiellt slut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback