Don't forget about me

Gotta be you - del 17

2012-07-17 // 19:23:00 // Gotta be you - avslutad
Det skulle jag inte ha gjort, för där stod han.
Liam

Hannah
Han tittade mig i ögonen och log mot mig.
"Hello sunshine!" sa han ovh gick emot mig för att krama mig.
Tänkte han allvarligt spela, och låtsas att han aldrig gjort något som helst fel?!
Jag grymtade bara åt honom och väjde undan för hans kram och fortsatte in i köket, där mimade jag hälp mig till Eleanor som verkade fatta vad jag menade för hon började oroligt blicka runt i rummet.
Hon böjde sig ner och viskade något till Harry som flög upp från stolen och ställde sig beskyddande fram för mig, på dom måste det se ut som om en våldtäcksman skulle komma.
Snart hördes fotsteg från hallen som var påväg mot köket, och sekunden efter kom han in i köket ved ett fundersamt andsiktsuttryck.
"What's wrong Hannah?" frågade han
"I think you know that Liam" sa Harry och man kunde höra allt hat i hans röst.
"What have I done?!" frågade han, men man kunde se på honom att han mycket väl visste vad han hade gjort.
"Don't act like you don't know! She saw you with Danielle, and so did I" röt Eleanor åt honom
"Okay Hannah, listen to me. Yes it was Danielle and yes we kissed, but...."
"You kissed her?!" skrek jag åt honom.
Det hade jag verkligen inte trott om honom, och jag var krossad av kindpussen... men en kyss.
"Liam just go. You broked her heart once, and then you promised not to do it again. But still here she stands with a broken heart. Just go." sa Harry ovh nu började han bli irriterad.
Man kunde se på Liam att han sökte efter fler ursäkter men han gav snabbt upp för han vände på klacken och gick ut ur lägenheten.
Då brast det, jag hade orkat visat mig stark för Liam, men när han gått började jag gråta hejdlöst.
Jag sprang in på mirr och Harrys rum och kastade mig i sängen och grät.
Och så låg jag en vecka, jag gick bara upp om jag måsta gå på toa eller duscha, maten brukade dom komma in åt mig med.
Alla killarna brukade vara här och prata med mig, och eftersom Liam också kom måste det betyda att Harry har förlåtit honom.
Fast jag brukar aldrig svara någon som pratar med mig, så alla brukar ge upp ganska fort.
Alla utom Liam, han brukar sitta här en timme och prata med mig och be om ursäkt, fast han har aldrig bara sagt I'm sorry så han kanske verkligen hade gjort ett misstag och ångrade sig.
Men idag var det en vecka sen jag isolerade mig i mitt rum så idag skulle jag gå ut och göra något.
Jag drog på mig ett par jeansshorts och min Cool story bro munktröjaoch gick till badrummet, där sminkade jag mig lätt och flätade håret som jag lät hänga över ena axeln.
När jag kom ut i köket slutade alla prata och bara stirrade på mig, det var som min första dag här i repris.
"Stop staring at me, it's creepy that you do that" sa jag och gick och bredde en macka.
"So what is everyone up for today?" frågade jag och försökte låtsas om att Liam inte satt och stirrade på mig.
"Evryone is gonna pack, cause tomorrow we are going to Paris remember?" sa Harry försiktig
"Great, is Eleanor coming to?" jag vände mig till Louis och frågade.
"Yes but not from the beginning, she will come after four days." sa han och log mot mig.
"Four days, how long are we gonna stay there?" frågade jag
"Well we are gonna på there tree day for work but then, we though that we have weekation so why not spend two weeks in Paris?!" sa Zayn glatt
Alla killarna började tjoa glatt.
Jag bara nickade och gick tillbaka in på rummet, great semester i Paris två veckor med Liam.
Paris kärlekens stad.
 
"Ladies and gentlemen we have now landed in Paris, the city of love. Hope you will enjoy your visit here." rösten som strömmade ut ur högtalarna väckte mig, jag i min tur väckte dom adndra killarna, fast Zayn fick väcka Liam.
När vi kom fram till hotellet gick Liam och Paul fram till disken för att checka in, när dom kom tillbaka började det eviga tjatet om vem som skuylle dela rum med vem.
"I'll sleep alone." sa Paul och tog en nyckel och gick mot hissen.
"I want to sleep with Harry!" skrek Louis snabbt och blinkade mot mig, åh nej jag vet precis hur det här kommer att sluta.
"And I want to sleep with Zayn" sa Niall stolt, som om han precis klurat ut världens grej.
Självklart, blir det jag som får dela med Liam.
Och eftersom alla killarna har stolta leenden på läpparna antar jag att dom planerade det redan från början.
Liam tog våran nyckel och gick efter dom andra mot hissen, medans jag och Harry halkade lite efter.
"You know I hate you, right?" sa jag och forsatte kolla rakt fram.
"Mabye now, but in the end off this holiday you are gonna love me for this" sa han och skyndade på stegen.
Åh nej, vad hade han nu planerat.
Det fick jag reda på när Liam öppnade dörren till vårat rum, vi hade fått en svit med en dubbelsäng, toppenvi var tvungen att dela.
Eftersom klockan var åtta på kvällen skulle vi beställa pizza som vi skulle äta i Nialls och Zayns rum.
Vi skrattade och hade kul och killarna fösökte lära mig hur man spelar fifa, det slutade med att jag spöade Niall så att han blev sur och shasade ut alla.
När jag och Liam kom in i vårat rum igen tog jag mina grejer och gick in på badrummet.
Där bytte jag om till ett par mjukisshorts och en förstor tröja, pinsmt nog var det den som en gång i tiden hade tilhört Liam, hoppas bara han inte känner igen den.
När jag borstat tänderna och håret låste jag upp dörren och gick ut till Liam.
Liam kollade länge på tröjan och jag kunde se hur det ryckte i hans mungipor, sen gick han in på badrummet och gjorde sig klar.
När han kom ut igen låtsades jag sova, han gick runt och släckte alla lampor innan han lade sig i sängen.
Då böjde han sig över mig och pussade mig i pannan sen viskade han "I love you my angel" sen lade han sig ner och vände ryggen åt mig.
"I love you too" viskade jag, fast det var ohörbart.
 
Liam
"I love you too" viskade hon nästan ohörbart.
Dom orden fick mig att le, och så somnade jag, leendes.

Ganska dålig del, men jag hade inte mycket tid.
Jag sitter hos mormor och morfars dator eftersom jag är ute i stugan.
På torsdag åker jag in till stan igen och då skriver jag en del.
 
Kommentera!

Kommentarer
EmmaTomlinson

aasbra! jag har typ väntat på den här delen i en vecka nuuuu!
Du är medveten om att vi åker på morgonen/förmiddagen på torsdag , right?
puss bäästis! :*

Svar: Jag vet, men du vet varför också!! xD puss bäästid! :*
onednooveller.blogg.se

2012-07-18 | 02:42:04
Bloggadress: http://onedirectionthenovell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback