Don't forget about me

Gotta be you - del 16

2012-07-10 // 22:29:22 // Gotta be you - avslutad
Resten av kvällen satt jag, Jenny och Klara på rummet och snackade.
När det var dags att krypa i sängen tänkte jag igenom dagen igen och Liam, ja han var nog The One för mig

 
Hannah
Nästa morgon vaknade jag tidigast av alla, ganska ovanligt fakitskt, så jag bestämde mig för att fixa frukost till alla.
Jag gick ut i köket och drog fram x antal bunkar, en stekpanna och alla ingredienser.
När smeten var klar och första pannkakan var i stekpannan började jag duka, disken tänkte jag att någon annan fick ta han om eftersom jag lagade frukosten.
Eftersom jag räknade med att dom andra killarna skulle komma hit blev det åtta tallrikar.
Jag fortsatte steka pannkakor och nynna lågt på One Thing.
Precis som sista pannkakan var klar och jag stängde av spisen och fläkten störtade Niall in i köket.
Jag bara kollade chockat på honom, har han ett "mat-sinne" eller?
"I woke up of the smell of pancakes and have stan outside the soor for like ten minutes, so when I heard you tur the fan off I walked in" förklarade han som om det vore det normalaste i världen sammtidigt som han tog en pannkaka.
Strax därefter, när Niall redan var inne på sin tredje pannkaka kom Zayn gående.
"Harry, Louis, Jenny it's breakfast!" ropade jag
Eftersom Klara hade fått tagit ett sista minuten plan hem tidigt imorse för att hennes moster skulle gifta sig, vilket hon helt hade glömt bort, så vi hade sagt hejdå igårkväll för planet skulle gå kl fem.
Efter typ tio minuter kom dom äntligen, Harry, Jenny, Klara, Louis och.. en tjej.
Eftersom Louis höll henne i handen måste det vara hen flickvän Eleanor.
"I'm Eleanoe" presenterade hon sig som om hon kunde läsa mina tankar.
"Hannah" svarade jag och log.
"Nice to finally meet you, I've heard so much about you" sa hon och nickade lite diskret i rikting mot Harry som satt och slevade i sig pannkakor.
"Only good things I hope" sa jag skämtsamt.
"Ofcourse" sa hon och skrattade.
Jag och Eleanor fortsatte prata medans vi åt frukost, eftersom alla andra hade ätit upp pannkakorna fick vi ta flingor och mjölk.
"Quite!" skrek Jenny helt plötsligt.
Tyst kunde man höra hur Boyfriend - Justin Bieber spelades i bakrunden.
"Isn't that you mob....." längre han jag inte för Jenny störtade upp från stolen och in i sovrummet.
När hon komm tillbaka efter fem minuter rann det tårar ner för hennes kinder och hon hulkade.
Snabbt sprang jag fram till henne, alla andra stod bara runt omkring, jag försökte trösta henne genom att stryka henne på ryggen med handen.
"Vad hände?" frågade jag, jag frågade på svenska för hon vela kanske inte att alla skulle veta.
"Lukas.. han ha.. ca.." hon försökte hulka fram ett svar, men redan när hon sagt Lukas fattade jag.
Lukas var hennes åtta åriga lillebror som för tre år sen fick reda på att han hade cancer, Leukemi, doktorerna hade sagt att han hade typ åtte till tio år kvar att leva om dom inte kunde bota cancern helt.
Men på senaste tid hade han bara blivit sämre.
"Har han..... dött?" frågade jag, min röst blev tyst i slutet av meningen.
 
Jenny
Jag hade ingen ork kvar i kroppen, allt jag hade gjort sen mamma ringde var att ligga i soffan och stirra rakt fram.
Jag hade sagt till Hannah att hon inte skulle berätta för dom andra vad som hänt, jag kunde höra att dom frågade henne hela tiden men hon avfärdade det hela med att säga att det var en familjekris.
Mina tankar åkte tillbaka till telefonsamtalet.
"Hej mamma!" svarade jag
"Lukas... han har... cancern.. to..tog över" satmmade hon fram
Hela min värld rasade samman, även om Lukas bara var åtta hade vi väldigt stark relation, om jag mådde dåligt över någonting var det han och Hannah som jag berättade först för.
Åh nej Hannah, hur ska hon ta det här, under det år vi känt varandra har hon och Lukas blivit som riktiga syskon och att han nu dör gör att en annan i hennes "familj" dör.
"Hur är det?" frågade Hannah och avbröt mina tankar.
"Har varit bättre" svarade jag och kollade upp på henne.
"Kan förstå det" sa hon och kramade om mig.
"Mamma har bokat en biljett till mig, jag åker hem ikväll." sa jag efter ett tag.
"Jo jag vet, hon ringde mig också.
Min mamma betädde sig verkligen som Hannahs mamma, jag kan inte räkna hur många gånger Hannah faktisk bott hos mig det senaste året.
 
Zayn
Nu stod vi på flygplatsen för att säga hejdå till Jenny, Hannah hade fortfarande inte berättat vad som hade hänt.
Jenny var verkligen vacker när hon stod där med sitt långa blonda hår och hennes blåa ögon...
Men skärp dig Zayn du har för fan flickvän, tänk på Perrie och hennes blonda hår istället.
På något sätt kunde jag inte få Jenny ur skalleb, det hade jag inte kunnat fått sen jag såg henne i bh för någon dag sen.
Varför ska det vará så svårt, jag var ju lycklig med Perrie! Eller?
Dom ropade ut att Jennys plan snart skulle lyfta så hon började att krama om alla, när hon kramade om mig gick det en stöt genom kroppen.
Den liksom pirrade till av att hon rörde mig, det var inte bra!
När hon kramade om Hannah pussade hon även henne på kinden och jag kände mig avundsjuk, tänk att få kyssa henne, att få känna hennes läppar mot mina.
Skärpning Zayn, fokusera! Du har tjej.
 
Hannah
Dagen fortsatte och vi alla var sammlade i Nialls lägenhet men Zayn verkade hela tiden vara i andra tankar.
"So girl shopping tomorrow?" frågade Eleanor mig helt plötsligt.
"You name it!" sa jag högt och gjorde en give me five med henne.
Louis sprang fram till tv:n och satte i en skräckfilm, vilket inte spelade någon roll för mig för jag var inte lättskrämd.
Eleanor skrek hela tiden och Louis lade en skyddande arm om henne, då saknade jag Liam han hade varit borta hela dagen och svarade inte när vi ringde.
En gång svarade han och ursäktade sig då med att han mådde dåligt, men när vi gick dig var det ingen hemma. (Vi andvände Harry och Louis extra nyckel dit)
Jag undrar vad han gjorde?
Filmen var så sjukt tråkig så att jag somnade med huvudet lutat mot Nialls axel.
När jag vaknade igen var det morgon och alla hade visst somnade igår för alla låg huller om buller i soffan och filmen stog på.
Jag orkade inte väcka dom andra så jag tog en dusch och satte på mig nya kläder, efter det gick jag och väkte Eleanor så hon kunde duscha hon fick även låna kläder av mig.
Sen fixade jag frukost till mig och Eleanor som skulle ut och shoppa.
Klockan började närma sig tolv när vi väl kom iväg.
*
Efter fyra timmars konstant shoppande satte vi oss ner på Starbucks med varsin Chai tea latte.
Det var då jag såg det, det som krossade hela mitt hjärta.
Liam.
Liam gick på andra sidan gatan, i parken, med armen runt om en tjejs midja.
Och det var inget fans som ville ha en kram för så skulle han ha släppt henne, när hon vände sig om kände jag igen henne.
Det var hans ex.. Danielle.
Jag visste att dom gjort slut för ungefär en månad sen för hon hade varit otrogen mot honom.
"What is it?" frågade Eleanor som nog sett min ledsna min, så hon föjde min blick och gav ifrån sig ett litet "oh" när hon såg det.
"Let's go home" sa hon, och jag lät mig ledas hem till Harry, Louis och "min" lägenhet.
Väl hemma la jag mig i sängen med klädernapå på och somnade.
När jag vaknade igen hörde jag hur Eleanor pratade med någon utanför mitt rum.
"She saw him with Danielle" sa hon med visst hat i rösten.
"What did he do?" frågade rösten som tillhörde Harry.
"He had his arms around her, and kissed his cheek. But I don't think she saw that" sa Eleanor.
"That jerk, he has already breaked her heart once and promised not to do it again" sa Harry, och kunde höra hur han gnisslade tänder.
Sen blev deras prat tystade, så dom måste ha gått ut i köket.
Jag drog på mig ett par mjukisbyxor och en magtröja jag brukar ha när jag dansar.
Snabbt drog jag fingrarna under ögonen för att få bort mascaran som smetats ut sen gick jag ut mot köket men påvägen ringde det på dörren så jag gick och öppna.
Det skulle jag inte ha gjort, för där stod han.
Liam
Ni fick en längre del med många perspektiv.
Enjoy!
 
Det är inte speciellt kul för mig att skriva om ni inte kommeterar!
Jag vet att jag har mellan 15 - 20 besökare per dag, men får bara 2/3 kommentarer.
Om ni vill att jag ska fortsätta skriva vill jag ha mer kommentarer.
 
Jag kommer åka bort på torsdag, men kommer hem på söndag.
Jag fixar ett tidsinställt imorgon som kommer upp på fredag.
 
+5 kommentarer och den blir extra lång.

Kommentarer
mollie

Jättebra!!

Svar: Tack :)
onednooveller.blogg.se

2012-07-11 | 01:42:09
Bella

Stackars Jenny! Men bra kapitel

Svar: Jorå, men jag hade en plan. Tackar :)
onednooveller.blogg.se

2012-07-11 | 10:36:59
T

Jättebra kapitel, lite drama, gillar det!;) Längtar till nästa!

2012-07-13 | 13:06:03

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback