Don't forget about me

They don't know about us - del 31

2012-12-30 // 15:00:00 // They don't know about us - avslutad
Jag ställer mig i hissen och trycker på topfloor-knappen. Emma och jag har alltid delat samma konstiga sak att göra när vi är ledsna eller behöver tänka. VI söker oss till höjder så därför är det självklart för mig att hon kommer vara på taket. 

 Tumblr_ljag92lsvm1qhea5co1_500_largeTumblr_mfe44qjwgi1qhi2bro1_500_large
Emmas perspektiv
Tårarna strömmade ner för mina kinder men jag hade ingen ork att torka bort dom.
Men jag orkar inte bry mig om vem som ser mig just nu värre kan det ju inte bli iallfall.
Mina tankar for tillbaka till den senaste halvtimmen, den värsta i mitt liv.
Han som jag verkligen trodde kunde bli min 'the one' visade sig istället vara någon annas 'the one, and olny'.
Tänk så fel man kan ha om en person, jag trodde verkligen Louis var bättre än så.
En ny uppsjö av tårar bildades och hotade med att rinna över, ju mer jag tänkte på det ju mer tårar bildades det och tillsist rann även dom ner för mina kinder.
Dörren upp till taket öppnades med en smäll, men jagorkade inte vänta mig om för att se vem som kom.
Och om det var en vakt så skulle dom få släpa mig härifrån, för inte en chans att jag skulle gå ner dit igen frivilligt.
En hand lades på min axel och jag bara väntade på att nån skullebe mig gå.
Men till min förvåning så sa personen inte så utan lade armarna om mig och kramade om mig hårt.
Karolina.
Jag släppte lös allt och tårarna rann mer än förut och jag torkade envist bort dom.
Hade det varit typ min mamma som suttit och hållit om mig så hade hon förmodligen hyschat mig nu och sagt åt mig att sluta gråta, men Karolina bara satt där och höll om mig.
Hon la hakan på min axel men sa fortfarande ingenting.
Det var skönt att hon fanns där och ännu skönare att hon förstod att jag ville tänka.
Förmodligen tänkte hon själv också, hon fick ju liksom idag reda på att Max varit otrogen mot henne igen.
"Hur kunde du ta det?" jag förvånade mig själv över att jag frågade.
"Ta vadå?" Karolinas röst var hes.
Jag vände mig om och såg att även hon grät.
"Hur kunde du ta att Max varit otrogen mot dig?" frågade jag
Hon kollade bort från mig och nya tårar trängdes fram.
"Förlåt för att jag frågade" ursäktade jag och tog tag i hennes hand.
"Nej du förtjänar att få veta. Jag kunde inte ta det och jag kan fortfarande inte, det har gnagt i mig hela tiden. Hela det där 'perfekta' förhållandet har jag målat upp för mig själv för att jag inte har velat inse alla hans brister." hela tiden söker jag ögonkontakt men hon fortsätter att kolla ut i luften.
"Jag har nog alltid vetat att han kommer göra om det, men jag gillade honom för mycket för att göra slut. Och han var ju så snäll och hela allt"
"Jag kan inte fatta att du har burit på det där så här länge utan att säga något, du vet ju att jag finns här. Lollo och Nora också." sa jag och drog henne intill mig i en kram.
"Jag vet, men färdig pratat om mig. Hur är det med dig?" frågade hon.
"Aldrig mått sämre" hon kramade om mig lite extra hårt innan hon släppta mig och kollade mig i ögonen.
"Det kommer bli bra. Kanske inte nu, imorgon, den här veckan eller nästa men tillslut kommer allt bli bra."
"Hur kan du veta det? Jag menar du är ju fortfarande ledsen över Max" sa jag.
"Det är som att ramla och slå svanskotan. Det gör i helvetes ont första dan, lite mindre nästa dag men fortfarande i helvetes ont. Nästa vecka gör det fortfarande ont men om du inte tänker på det gör det inte lika ont, och så tillslut gör det inte ont alls längre" förklarade hon.
"Vart får du allt ifrån?" frågade jag.
"Det där vad var min mormor sa till mig när jag berättade att Max varit otrogen" sa hon.
Självklart, hennes mormor. Dom är så tighta det är alltid där man kan hitta Karro om hon inte vill träffa någon utan vara själv.
"Tack Karro, tack för att du finns här" sa jag
"Tack själv Emma"
 
Karolinas perspektiv
Jag skulle tippa på att klockan var runt tio på kvällen när jag gick längst korridoren bort till rummet där killarna låg.
Vilket betydde att jag och Emma suttit uppe på taket i mer än fyra timmar.
Och eftersom Emma inte skulle klara av att träffa Louis just nu så hade vi bett om att hon skulle få ett eget rum, men självklart var jag tvungen att gå och hämta alla hennes grejer från det förra rummet.
Jag kom nu fram till dörren till killarnas rum.
"Hoppas dom sover" viskade jag för mig själv.
Men självklart inte, så fort jag öppnade dörren riktades tio nyfikna ögon mot mig.
Inte nog med att Louis och Harry var där, utan dom andra killarna var också där nu.
Under tystnad gick jag fram till Emmas säng och började plocka ner hennes saker i min väska.
Hela tiden kunde jag känna killarnas blicka bränna hål i nacken på mig.
Just nu kändes det som om hon hade jävla massa saker, men tillslut fick jag ner allt i väskan och gick till uttaget för att dra ut hennes laddare.
När även den låg i väskan reste jag mig upp för att gå ut ur rummet igen.
Det gick inte lika bra som jag tänkt mig.
För Liam och Niall hade ställt sig i vägen och blockerade nu dörren.
"Can you please step aside?" frågade jag vänligt.
"No" sa Niall hårt.
"Why not?" frågade jag
"Cause we wanna talk to you and Emma" sa Liam
"As you can see it's only me here" jag började redan nu bli irriterad på killarna.
"Where is Emma then? And why are you picking up her stuff?" frågade Liam
"Emma is in her room and I am here to get her stuff for her." förklarade jag och gav Liam en hård blick.
"This is her room" utbrast Harry.
Jag snurrade runt och gav honom en vass blick så han sjönk ihop och kollade bort.
"Not anymore we asked for a new room for her"
"Why?" Zayns fråga fick mig att tappa all självkontroll.
"Why?!" skrek jag "Cause your friend Louis over there cheated on Eleanor with her, played with her feelings. Louis was her Prince Charming and she really thought she was his Cinderella, but apparently she wasn't, those kind of things hurt you idiots. It only takes a asecound to break a girls heart but it takes her a lifetime to get over it. And I know cause I've been there. I've lost all my trust in all of you especially Harry and Louis. And that really hurt cause you guys were like my brothers, and it really hurt cause I have feelings for one of you. But I love my best friend more, and I'm not leaving her. Even if that means I have to let go of the guy I like."
Jag hade skrikit och spottat fram allt, och just nu satt killarna bara och kollade på mig med stora ögon.
"So I'm sorry but I don't think it's a good idéa that we hang out" med dom orden pressade jag mig förbi Liam och Niall och ut i korridoren.
Där pustade jag ut och gled ner längst väggen.
Inne i rummet hörde jag nu hur killarna börja prata med varandra.
"How could we do this to them?" frågade Niall
"I don't believe I ruined my chance with Karro, now she'll probably never go out with me" hördes Harry säga.
Nu orkade jag inte lyssna mer utan reste mig upp och gick till Emmas nya rum.
Svejsan hejsan!
Den här delen har jag, Emma, skrivit.
Hoppas ni tycker om den!
Vad händer nu? Kommer tjejerna sluta umgås med killarna? Och kommer Harry kämpa för Karolina?
Inget är skrivet ännu, så kommentera vad ni tycker.
 
Och det här är den sista delen för det här året, men vi är tillbaka 2013.
Så gott nytt år!!!!!!
Kram xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback