Don't forget about me

Gotta be you - del 32

2012-08-29 // 20:33:18 // Gotta be you - avslutad
Men snabbt öppnades dörren igen och in kom en lätt rodnande Liam.
"Heard you got some" sa Louis, bara för att görra det pinsammare för honom.


El kom inspringandes i lägenheten några minuter efter att jag hade ringt henne, under tiden hade jag kört ut Liam som efter ganska många om och men tillslut hade gått.
När El kom in hade hon ett läskigt leende på läpparna som tydligt skvallrade om att Harry delat med sig av vad han hade sett tidigare.
"Hello" sa jag lite utdraget
"Heard you got some" sa hon och vickade på ögonbrynen
"Ugh, you sound like Louis" svarade jag och skrattade. "Let's have a girlsnight" fortsatte jag och bytte samtalsämne.
"You mean watch girls movies, eat B&Js and other sweets" sa hon gillande.
"Yep!"
"Let's go then!" skrek hon och drog med mig ut genom lägenheten, men stannade snabbt så jag kunde gå tillbaka och ta på mig skor.
*
Jag grät för säkert fjärde gången den här kvällen, vi var nu inne på den tredje filmen vilken var Titanic.
Inte direkt den mest lyckligaste filmen någonsin, men det var en tjejfilms favvo.
Vi hade redan kollat på The Notebook och Crazy, stupid, love.
Jag hade redan sett The Notebook flera gånger innan, men varje gång blir jag lika ledsen när hon inte kommer ihåg något.
"I love this movie" sa El och snyftade till.
"Me too, we should have done this more often" sa jag lite ledsamt.
"Why?" frågade hon förvånat
"Cause my summerbreak ends in two weeks, and I have to go back to Wolverhampton in a week." sa jag och nu började det bränna bakom ögonlocken.
"Sweetie we'll keep in toucht" sa hon och försökte peppa mig, men jag kunde se att hon var lika ledsan som jag.
"It's just, nothing will be the same. I have Liam and you guys here, and in Wolvermhampton I have Jenny but she barely speeks, not sence her brother died."
"But it's not so long to Wolverhampton from here" sa Eleanor peppande.
"Should we go down to the guys?" frågade jag för att komma bort från det jobbiga ämnet
Hon nickade och tillsammans reste vi oss upp ur soffan och gick ner till killarna som var fortfarande var i Nialls lägenhet.
Vi sket i skorna och gick ner i tjocksockarna som vi hade på fötterna, till det hade vi mjukisshorts och någon av killarnas tröjor, men killarna har sett oss i värre skick.
Tre lätta knackningar på dörren sen gick vi in, i vardagsrummet satt allihopa.
Zayn, Harry och Louis sov och det skulle nog inte ta lång tid innan Liam somnade också, men Niall var klar vaken så han var den första som hälsade några svaga mumlingar från Liam.
"Have you two cried?"frågade Niall
Det ryckte till i Liam och plötsligt var han vaken och kollade oroligt på mig.
"We watched some sad movies" sa jag, jag vela inte oroa Liam med att jag snart skulle åka.
"Aw Nanah come here" sa Liam och sträcktre ut armarna.
"I just thought of something" sa Niall, alla som var vakna kollade mot honom "Are you gonna keep my t-shirt when you go home?"
Bra tajming Niall, alltid!
"When are you going home?" frågade Liam
"Next week" mumlade jag tyst
"Next week?!" utbrast Liam och väckte Louis och Harry, Zayn bara rörde sig lite.
"What happens next week?" frågade Louis sömndrucket.
"I'm going home"
"Right, mabye you should start packing Hannah" sa Harry som om han just kommit på det.
"I've already started a little" svarade jag honom.
"And I'll drive you to the airport, or are you going by train?"
"I'll go by train" svarade jag "And thanks" lade jag till
"Everything for you favorite" sa han och log
"We all will follow you there too say goodbye" sa Louis
"Thanks guys, but how about get some sleep?" frågade jag
"Yeah that would be good" sa Louis och puttade till Zayn så att han vaknade.
Han kollade sig förvirrat omkring innan han fattade vad som höll på att hända.
"Are you coming favorite?" frågade Harry när han, Louis och Eleanor var påväg upp för trappen.
"I think I'm gonna stay at Liams" sa jag och kollade upp på Liam, han nickade lätt och log.
"Then you wont get much sleep" sa Louis, jag kände rodnaden komma men tänkte inte låta mig sänkas så lätt.
"I know, I thought I wouldn't disturb you two" sa jag och gav Eleanor och Louis menande blickar.
Louis bara skrattade åt mitt lama skämt inna han tog Eleanor i handen och gick upp, Harry kramade om mig innan han vände sig om och gick upp för trappen medans jag och Liam fortsatte in i hans lägenhet.
När vi gjort oss helt klar och låg i sängen låg Liam och höll om mig och jag insåg att hur mycket jag än älskade Wolverhampton var det här jag hörde hemma, i Liams famn.
Med många funderingar som vandrade omkring i mitt huvud låg jag vaken länge, jag tror klockan slog fem innan jag äntligen somnade till Liams regelbundna hjärtslag.
En del, haha
Fick en fråga om hur gammal Hannah är. Jag tror hon är 17 år, alltså född 1995.
Snälla kommentera mer, det är roligar att skriva då!
Puss xx

Kommentarer
Erica

Jag kommer också sakna Hiam men vet att jag kommer älska dem andra eftersom det är du som skriver!! :D <3 xx

2012-08-29 | 20:52:01
Bloggadress: http://saer.devote.se
Kajsa

Åh vad jag älskar den här novellen! Blir så glad när du har lagt upp ett nytt kapitel! Du skriver jättebra så fortsätt med det :D

2012-08-30 | 17:32:18

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback