Don't forget about me

Gotta be you - del 29

2012-08-21 // 12:00:00 // Gotta be you - avslutad
Helt plötsligt började maskinen pipa jätte mycket och det rusade in läkare och ställde sig runt honom, en sjuksköterska kom och tog med mig ut innan hon smällde igen dörren framför näsan på mig.
Jag sprang gråtantes till Harry och kastade mig i han famn igen.

3083_bacf_largeTumblr_l9ssd2w6nt1qd8l7no1_500_large
Louis
Åter igen satt vi och väntade på att få veta vad som hade hänt.
Allt det här väntandet går en verkligen på nerverna, senast fick Hannah skrika på en sjuksköterska för att få reda på vad som hade hänt.
Men jag tror nog inte hon skulle klara det den här gången, allt det här tar verkligen kål på henne.
Hon har inte ätit något på snart ett dygn.
Och att hon inte äter eller sover tar kål på Harry, han vill inte se sin älskade kusin gå tillbaka till det hon var förut, han vill ha den friska och glada Hannah som alltid finns där och skrattar eller säger något.
Hannah har inte slutat gråta sen vi fick reda på vad som hade hänt, och ärligt talat vet jag inte hur mycket mer hon kommer klara av.
Jag menar vem vill sitta och vänta på att få reda på om sin pojkvän kommer överleva eller inte, att bara sitta och vänta och inte kunna göra något för att hjälpa till.
"Family and friends to Liam Payne?"
En sjuksköterska avbröt mitt tänkande.
Hannah flög upp från fotöljen där hon och Harry hade suttit, vi andra var inte heller långt efter med att ställa oss upp.
"I'm guessing you are" sa sjuksköterskan på hackig engelska "His heart stopped one more time but we got it running again, but if he doesn't wake up soon we're not sure he ever will." sa hon, även om hon vela få det att låta som om hon brydde sig kunde man se att hon inte brydde sig alls.
Hannah börade gråta jätte mycket igen och sprang iväg, Harry och Eleanor sprang efter henne medans jag, Niall och Zayn stannade kvar för att lyssnar på vad mer sjuksköterskan hade att säga.
"Even if he is in coma he can still hear you talk, so if you go in to him and talk to him he might find the strength to wake up again." sa hon och kollade runt på oss.
"If you want to it's just to walk in, but you should probably find out if his girl is alright first" sa hon innan hon vände på klacken och gick.
"I'll send at text to Harry and then we can go in, right?!" frågade jag och kollade på dom andra som nickade.
Snabbt skickade jag iväg ett sms till Harry där det stog att vi fick gå in och prata med honom, sen gick vi in till Liam.
Han såg så fridfull ut när han låg där, det såg nästan ut som om han som, men självklar var det inte så.
"Erm.. should we just talk now, or what?" frågade Zayn vtveksamt.
"I think so, yeah" sa Niall lika tveksamt.
"Erm... Hey man, we all miss you really much. Hannah is so weak, she wont eat or sleep all she does is sitting and staring at your door." började jag lite tveksamt.
"That's really good Louis."
Jag vände mig om för att se vem som hade sagt det, det var Hannah som stod där bredvid mig, Harry och Eleanor stod i dörröppningen och kollade på oss.
"Mabye, but it feels silly." sa jag och kollade på henne.
"It only feels silly if you think it is" sa hon och gick fram och satte sig på kanten av Liams säng.
"Hey sweetie! Everone is here. We all want you to wake up, cause i seriusly don't know how much longer I can live without you" sa hon, och när hon sa det där sista såg jag hur Harry ryckte till.
"You know, you are my little guardian angel. Without you I'm not me, it's like only half of me is here. You've always been my other half, it took me time to realize that but now I know that without you I'm nothing. So please Liam wake up, not only for me for all of us. You bring us so much laughs and so much good, you can't leave us now." sa hon snyftandes, hon tog hans hand i sin och höll i den hårt och pussade honom på kinden.
"I've done this before, it's not funny. And it's not always working. It just have to work with you, cause you and the others is almost the only familt I have left. I love you with all my heart!"
Det fick mig att inse hur mycket Hannah egentligen led av det här, hon hade gått igenom det en gång innan, men då var hennes föräldrar redan döda.
Men ändå att sitta där och kolla på sina föräldrar som bara låg där livlösa, helt döda.
Nu stod vi alla samlade runt Hannah och Liam, ingen annan sa någonting eftersom det inte skulle likna något jämnfört med vad Hannah hade sagt.
"I love you too" hördes en hes och hackig röst säga.
Alla kollade på Liam som nu hade ögonen halft öppna och kollade på Hannah.
"Liam, you're alive!" skrek Hannah och slängde sig om halsen på Liam som grymtade lite när hon kramade om honom.
"Sorry, I'm just lucky" sa Hannah och släppte honom.
"I can take the pain, cause nothing is worse then being without you!" sa Liam och kramade om Hannah igen.
Jag greppade Eleanors hand och kramade om den, jag vet inte vad jag skulle göra om det var hon som låg där och jag höll på att förlora henne.
Hon kollade på mig och log innan hon försiktigt kramade tillbaka.
"I've heard every word you have said" sa Liam och kollade på oss andra.
"I know, the doctors said so" sa Hannah och log.
Det var nog första gången hon hade lett på en lång tid nu, leendet var äkta och utstrålade lycka och kärlek.
"And Lou, you really suck at talking about your feelings." sa Liam och skrattade lite lätt åt mig.
"Why do you think I was born with a good voise? Not to talk with half dead people, to sing" skämtade jsg och alla skrattade.
"Oh I see that you are awake now Mr.Payne" sa en läkare som precis kommit in i rummet, alla vände blicken mot honom.
"Yes I am." svarade Liam.
"You have to sleep now but your friends can stay if you want them too?!" sa han och kolade frågandes på Liam.
"They stays" sa han och log.
"Okey" sa läkaren och började gå ut genom dörren men stannade och vände sig om och kom in igen.
"I have to talk to you Mrs.Payne" sa han och kollade på Hannah, alla kollade chockatmellan läkaren, Hannah och Liam.
När Hannah hade hämtat sig från chocken nickade hon sakte, reste sig upp ur sängen och följde med läkaren ut genom dörren.
Alla kollade nu på Liam som såg minst lika chockad ut som oss andra.
"Gongratz man, you're married!" Niall var den första att bryta tystnaden.
Alla skrattade självklart åt honom, och Niall själv såg ganska stolt ut som lyckats fått alla att skratta.
Vi små pratade några minuter innan Hannah kom in i rummet igen, hon gick direkt fram till Liam och satte sig i hans säng igen.
Han tog tag i henne och drog ner henne mot sig och kysste mjukt hennes läppar, Hannah fnissade lite.
"Hello on you to my beautiful husband" sa hon och skrattade lite lätt.
"Yeah why did they call you Mrs.Payne?" frågade Eleanor
"Well, when they had get Liams heart running again for the third time they had to know if they should continue or stop. I told them to continue ofcourse, but only family can sign that and beacuse Liams parents werem't here I got to do it. But I had to be his wife to do that, so I lied and said I was" sa Hannah och skrattade åt minnet, alla vi andra skrattade också.
"So.. everytime we go to france you will be my wife?" frågade Liam och kollade på Hannah.
"Yeah, hope that's okay" svarade hon och kollade på Liam.
"Ofcourse it is" sa Liam och log.
Harry som stod vid fotändan lade armarna om Hannah och viskade något i hennes öra som fick henne att skratta.
"What did you say?" frågade jag nyfiket.
"He said that he always thought he would get married first." svarade Hannah och skrattade, innan hontag tag om Harrys armar och kramade om honom.
"But I'm curious what did the doctor said?" frågade Zayn och kollade på Hannah.
"He said that if Liam recover as he should, he can go home in a week."
"A week?!" utbrast Eleanor
"Yeah, so we have to stay here until then." sa Hannah
"That's fine we don't have anything booked" sa Niall.
"Neither have I" sa Eleanor.
"And I have summerbreak a cuple of more weeks" sa Hannah och log.
Ingen sa något men jag tror nog alla tänkte på vad som skulle hända när Hannah åkte härifrån, skulle Liam blli helt depp och låsa in sig, eller något.
Hon fick oss liksom mer tillsammans, hon hade en speciell talang den där tjejen.

En hel del ur bara Louis perspektiv, vad tycks? :)
Så Liam är vaken och allt är frid och fröjd... eller?!
Jag vet att det finns stavfel, men jag är för lat för att kolla igenom delarna efter sånna xD
Kommentera vad ni tycker :) xx

Kommentarer
nora

Gud vad duktig du är på att skriva. Vill bara läsa mer och mer.

2012-08-21 | 19:59:49
Bloggadress: http://pictures.blo.gg
Erica

Så. Jävla. BRA!

Asså älskar denna delen!!!! <3 super med Louis perspektiv blir mycket bättre och verkligare med många olika perspektiv. :D xx

2012-08-22 | 09:18:03
Bloggadress: http://Saer.devote.se
Kajsa

Haha bästa kapitlet! Det var grymt bra och roligt :D

2012-08-22 | 14:49:49

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback