Don't forget about me

Gotta be you - del 28

2012-08-20 // 13:15:00 // Gotta be you - avslutad
Ett brak hördes när Harry, Louis och Eleanor störtade in genom dörren.
"Liam has been in an accident!"

(bild nr tre är Hannahs outfit som El och Louis tar med till sjukhuset)
Jag och Niall ställde oss fort upp och Zayn kom utspringades fråm badrummet.
"What?!" skrek vi alla i mun på varandra.
"They just said on the radio that Liam Payne from One Direction been in an accident and is now at hospital" flämtade Harry fram.
Vi alla störtade ut i 'hallen' och drog på oss våra skor, sen sprang vi ner för alla trappor och ut genom hotellet.
"Witch hospital?" frågade jag medans vi väntade på taxin Louis hade beställt.
"Le... Les... something french" sa Harry.
"There" skrek Niall och pekade på en taxi som kom körandes.
När taxin hade stannat framför oss hoppade alla in, eftersom det bara fanns fyra platser och vi var  sex stycken satt jag i knät på Harry och Elaenor i Louis knä.
Chauffören kollade på oss och tänkte precis säga till oss, men jag avbröt honom genom att säga:
"Drive to the hospital, our friend may die!"
Då stängde han munnen och vände sig frammåt igen, dom andra kollade frågandes på mig.
"That's the only way to get him to drive" sa jag och ryckte på axlarna.
Så snabbt txin hade stannat hoppade jag ur och sprang in till receptionen, tjejen som satt där bakom kollade upp på mig och log ett falskt leende.
"What can I help you with?" frågade hon.
"I'm Liam Paynes girlfriend, which floor is he on?" frågade jag och stampade lite stressat med foten.
"You know what, everyone here is his girlfriend today." sa hon spydigt och kollade på sin dator.
"Come on" sa jag lite irriterat.
"Sorry" sa hon bara utan att slita blicken från datan.
Då kom Harry och dom andra in genom dörren, dom kollade frågandes på mig.
"Which floor is he on favorit?" frågade Harry när han kom fram till mig.
"They won't tell me cause that bitch in the reception don't belive me when I say I'm his girlfriend" sa jag irriterat.
Tillsammans med Harry den här gången gick jag fram till henne i receptionen, när hon såg att jag stog där med Harry började hon genast knappa på tangentbordet.
"He is on floor three, room 243 but you can't go in to him" sa hon "And I'm sorry Hannah" la hon till och kollade på mig.
"You should be" sa jag och vänder henne dörren och följde efter dom andra som gått lite före.
 
Det gick in och ut en massa doktorer genom Liams rum hela tiden, under dom timmar som vi hade suttit här hade dom gått in och ut hela tiden men inte en ända hade velat sagt till oss vad som hänt.
Nu hade vi suttit här under hela natten och det började bli morgon igen men dom vägrade fortfarande berätta för oss vad som hänt.
Undertiden hade Louis och Eleanor varit tillbaka till hotellet och hämtat nya kläder till oss alla och köpt kaffe fråm Starbucks.
"Excuse me" sa Niall till en förbi passerande sjuktsköterska "What heppened to Liam?" frågade han.
Hon bara kollade bitchigt på honom och fortsatte, då blev det för mycket för mig.
Jag reste mig upp och gick ikapp henne och blockerade hennes väg.
"Arrêtez-le! Nous nous sommes assis ici et j'ai attendu pendant des heures et personne ne veut de nous dire ce qui s'est passé. Alors maintenant, dites-vous!" (stopp! Vi har suttit här och väntat i timmar och ingen vill berätta för oss vad som har hänt. Så nu är det du som berättar!) skrek jag åt na.
Först kollade hon shockat på mig sen så började hon kolla igenom sina papper som hon höll i.
"Il a été renversé par une voiture. Son coeur s'est arrêté à quelques reprises, mais nous avons été l'exécutant et il est dans le coma en ce moment et la situation semble stable, mais il peut être changé." sa hon innan hon gick runt mig och fortsatte.
Jag gick tillbaka till dom andra som kollade mot mig, jag bara satte mig ner och lutade mig mot Harry.
Även om jag hade förstått att något dåligt hade hänt hade jag aldrig kunnat tänka mig att det var så dåligt som det var.
Dom verkade förstå att jag inte vela berätta för dom vad som hänt just nu så alla gick och satte sig bredvid mig och Harry och kramade om oss.
Efter ett tag hade jag lugnat ner mig lite, jag grät fort farande men jag hade mer kontroll på min andning.
"You wanna tell us what happened?" frågade Eleanor försiktigt.
"As you could se I screamd at the nurse" sa jag och kollade på dom, dom bara nickade "I asked what happened to him, and that we had been waiting for hours." sa jag och gjorde en kort paus för att andas.
"She told me that he was run over by a car. His heart has stopped a few times, but we have fixed it and he's in a coma right now and the situation seems stable but it can be changed." när jag sagt klart allt började jag gråta igen.
Jag gled ner i nån sorts koma och alla röster verkade väldigt avlägsna, men nånstans kunde jag höra Eleanor gråta och Harry som pratade med dom andra.
En vitklädd sjuksköterska kom fram och ställde sig framför oss och drog mig ur min koma som jag nog suttit i i snart tjugo minuter.
"Who of you is Hannah." sa hon på hackig engelska.
"Me" sa jag och ställde mig upp.
"Liam s'est réveillé, mais s'endormit de nouveau en retard, mais vous pouvez y aller et le voir maintenant." sa hon och vände sig om och gick därifrån.
Jag drog en lättnadens suck och alla kollade på mig.
"Liam woke up but fell asleep late again, but we can go in and see him now." sa jag och kollade runt på dom andra som började le lite smått.
När vi kom in i rummet var allting vitt och mitt i rummet låg Liam på en sjukhussäng, det hördes ett pipande ljud från en maskin som visade Liams hjärtslag.
Vi drog fram alla stolar som fanns i rummet och satte oss bredvis sängen, självklart fanns det bara tre stolar så jag satt i harrys knä, El i Louis och Nialls i Zayns.
Efter att vi suttit där ett tag kom det in en sjuksköterska och frågade om jag vela vara själv med Liam ett tag, vilket jag såklart inte tackade nej till.
"Hi lovley" började jag och gick och satte mig på stolen närmast sängen "I just want you to know that I love you, and I don't want you to leave me. I can't live another day and knowing I wont have you near me" sa jag "We all miss you very much, we even called your mom and you chould know it wasn't easy to tell her what happened" sa jag,men sen visste jag inte vad ajg skulle säga mer så jag bara satt och kollade på honom.
Helt plötsligt började maskinen pipa jätte mycket och det rusade in läkare och ställde sig runt honom, en sjuksköterska kom och tog med mig ut innan hon smällde igen dörren framför näsan på mig.
Jag sprang gråtantes till Harry och kastade mig i han famn igen.

Da da daaaam!
Vad tror ni kommer hända? Kommentera vad ni tror!
xx

Kommentarer
Erica

AKDKID WOWNSOQBSJSVSJ KVINNA du låter han dö så söker jag upp dig och och och någonting hemskt!!!!! :OOOO

GIVE ME SOME MOORE!!

2012-08-20 | 14:02:36
Bloggadress: http://Saer.devote.se
EmmaTomlinson

Neeeeej!! Man fåår inte sluuuuuta sååååå!!! Xxxxxx

2012-08-20 | 16:16:10
Bloggadress: http://onedirectionthenovell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback